Gast MAD MONK Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Hi, Ik woon in Torino noord Italie en heb een Penta Francarro 85cm besteld en ga hier een Moteck sg2100. op aansluiten. M'n vraag is welke lnb te gebruiken.. Ik wil graag de bbc via 28.2° en CD via 23.5° ontvangen. Via een Engels forum heb ik gehoord, dat de Invacom Quad 031 extra power heeft voor hen die in een fringe zone zitten. Nu zijn er een paar verschillende 031 Quads en het is me niet echt duidelijk geworden welke geschikt is voor een gemotoriseerde schotel. Wie kan me een goede uitleg geven mille grazie e ciao
©TheMenk© Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 vanwaar een quad. Waarom niet een single lnb? Immers je hebt een rotor. Dus dat betekent dat je maar een ontvanger kunt aanluiten om de boel te goed te sturen. Er zijn wel wat exotische oplossingen voor meer ontvangers. Maar dan heb je zeker onderlinge afhankelijkheden. gr TheMenk
odysseus Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Iedere universele LNB is geschikt Grote schotels vangen veel wind..
Gast MAD MONK Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 het gaat om de Astra 2D (BBC ITV CHANNEL4). Noord Italie ligt op de grens van een footprint, een zo gezegde "Fringe area". Daar waar het kanaal zwak is. Daar is een grootere schotel nodig en een krachtige lnb. Nu schijnt het dat de Quad van Invacom extra power heeft voor deze gebieden. (ook frankrijk, spanje ed.)zie: http://www.globalinvacom.com/products/dbsquad.php
odysseus Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Wat bij mij heel veel scheelt is het gebruik van een gevoelige receiver. Ben begonnen met een Humax 5400, daarna een TF-5500. Met deze receivers toch veel problemen bij bewolking of regen. Heb momenteel een goedkope Clark-Tech staan en deze geeft aanmerkelijk betere resultaten dan de vorige 2. Grote schotels vangen veel wind..
Gast MAD MONK Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Ja het is af en toe een gedoe. Ik ga vandaag m'n nieuw, binnen gekomen Penta 85cm installeren. Voorlopig ga ik het proberen met m'n ouwe trouwe Sharp lnb. anders heb ik nog Fracarro Monoblock liggen, voor ik uberhaupt aan motortje ed begin of uberhaupt aan een Quad. Step by step ga ik een beetje van alles uit proberen en opvoeren. hopa
Gast MAD MONK Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 het is gelukt met de penta 85cm met francarro monoblock. Ik kon alleen of Astra 28.2 of 23.5 krijgen niet beide. Torino zit echt of de grens van de Foot print. Wel kicken om ineens bbc enzo te zien onder het genot van een espresso
odysseus Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Dan toch maar een motortje erop. Grote schotels vangen veel wind..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen