Ga naar inhoud


mutant 200s - alleen gevonden kanalen op lage transponders


scienide

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb dit volgende probleem ook al in het algemene forum geplaatst en als reactie hierop kreeg ik het antwoord dat dit misschien aan de ontvanger zou kunnen liggen.

 

Een vriend van mij heeft een mutant 200s met inmiddels de standaard software (2.17).. Er is heel wat gewisseld van firmware in deze box, wellicht dat dit van invloed kan zijn.

 

Het probleem is dat de satelliet uitgericht is op de astra1, maar dat alleen maar op de lage transponders signaal zit, de hogere transponders krijgt de ontvanger geen signaal op.

 

Nou heb ik te horen gekregen dat de ontvanger een 22 khz signaal zou moeten doorsturen om naar de hogere frequenties te kunnen switchen.

 

Zou het kunnen dat ik een instelling fout heb staan in de ontvanger? Of dat de ontvanger defect is ?

 

Eventueel dat de ontvanger een beetje in de war is omdat er meerdere images op hebben gestaan?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit geprobeerd met twee verschilende schotels,

 

de multytenne en de digidish. Beiden waren nieuw.

Bij de multytenne had ik vergelijkbare problemen vandaar dat ik naar een enkele satelliet ben overgestapt omdat dit toch iets makkelijker afstellen is.

 

Zou een factory reset een optie kunnen zijn, ik heb veel gewisseld met software.

Ik had laatst een software versie erop staan welke me 45% signaal gaf terwijl ik geen antenne had aangesloten. Met deze software erop vond hij helemaal geen kanalen, toen ik de originele software terug heb gezet wel, maar dan wel alleen maar op de lage transponders....

 

 

Mvg

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag iets meer geexperimenteerd.

 

Ik zag dat de lage transponders vol ontvangst hadden.. en tot en met 11875 mhz worden er wat kanalen gedetecteerd. Daarna vind die heel lang niets, maar op 12522 mhz vind die opeens weer een aantal kanalen.

 

De 22 khz on/off kon ik niet veranderen bij een universele lnb, dus ik had de kuni lnb eens gekozen. Deze kon alleen op een frequentie worden ingesteld maar had wel een mogelijkheid op auto bij de 22 khz.

 

Toen ik de lnb ingesteld had op 9750 mhz en een scan uitvoerde vond ik opeens meer zenders dan dat ik eerst had waaronder een aantal premiere zenders en wat duitse fta zenders

 

Ik weet bijna zeker dat dit probleem aan de ontvanger ligt maar of het te verhelpen valt weet ik niet zeker. Ga van het weekend met een oude fta ontvanger proberen om te kijken of deze wel alle frequenties kan ontvangen, eventuele oplossingen voor mijn mutant zijn van harte welkom.

 

 

Bij voorbaat dank ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik proberen, maar ik weet niet zeker of dit wel de oplossing is. Ik heb het vermoeden dat het een hardware probleem is.

 

Van het weekend ga ik eens uitgebreid testen met een andere vervanger en deze vervanger, dan hoop ik wat meer duidelijkheid te krijgen.

 

Ik ga de door jou aangeraden image in elk geval proberen.

 

 

serial_all_ipbox200_enigma_20080806.bin Deze was het toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de goodies zijn nog niet echt nodig, zoals gezegd heb ik problemen met het ontvangst op de hogere transponders.

 

Heb eigenlijk het vermoeden dat dit niet gaat lukken door andere software te gebruiken omdat het volgens mij een hardware probleem is, maar ik ga het in elk geval proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...