woodytwo Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Goeiemiddag knutselaars, Boven genoemde tv heeft sinds twee weken het probleem dat na ongeveer anderhalf uur spelen het beeld spontaan wegvalt of de tv compleet in standby valt. Heel af een toe blijft het geluid wel spelen maar meestal valt hij in standby. Ik kan na wederom weer aanschakelen via de knop op voorkant nog wel schakelen tussen de verschillende av ingangen, want ik hoor hem schakelen maar het OSD en AV-beeld van de source komt niet door. Na een uur of twee afkoelen werkt de machine weer anderhalf uur naar behoren. Het lijkt mij een kleinigheid in een of andere voeding daar de tv na een afkoelperiode weer gebruikt kan worden. Iemand enig idee waar ik moet beginnen ? Vr gr Wouter
Steve Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 de solderingen van de spoel op pos nr L504 kunnen slecht zijn (niet zichtbaar)daardoor valt de 140 v weg controleer oor R130 op slechte solderingen chassis is een 11AK45 vestel. staat wel op de server.
topie Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Controleer tevens ook het raster ic of deze niet slecht gesoldeerd is. succes, Topie Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)
woodytwo Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Geplaatst: 29 september 2008 ok bedankt, ga ik mee aan de slag.. Zal pas over twee weken zijn daar ik nu in het buitenland zit. Groeten Wouter
woodytwo Geplaatst: 12 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2008 Steve,welke server bedoel je ? Ik heb wel een service manual van jou site , maar hoe kan ik vinden waar die POS L504 en R130 zit? De kap heb ik verwijderd, maar weet niet waar ik moet beginnen. Grtz Wouter
iemand Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 lees dit maar ff http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1523755#Post1523755 suc6 gr. Erik
woodytwo Geplaatst: 12 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2008 Ja precies, dan had ik het toch goed begrepen, Ik heb inmiddels L504 ook gevonden in het schema, maar kan op het board zelf geen spoeltje op die positie vinden. Maar ik staak het knutselen maar ff want heb inmiddels al een verkeerd component eruit gesoldeerd omdat ik dacht dat het een kapotte elco was , maar bleek een linearity coil te zijn.. Morgen maar weer verder. Heeft iemand een idee hoe ik die enorme klappen kan voorkomen die ik nu al twee keer gehad heb? Ach ja aldoende leert men niet?
columbo Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 gewoon de elco's ontladen en evt.de beeldbuis.
woodytwo Geplaatst: 29 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2008 Ok, L504 en R130 gevonden op het board, niks aan te zien idd, maar ik zal ze doorsolderen. project lag ff stil want ik was die linearity coil kwijt in me huis Waar kan ik dat raster ic vinden, of hoe word ie genoemd? grtz Wouter
woodytwo Geplaatst: 29 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2008 Hmmm. de tv geeft nu helemaal geen beeld meer.. geen osd geen av in , schakelt wel de verschillende ingangen en krijg er ook geluid uit. Iemand een idee wat ik kan meten? Grtz Wouter
Snurker Geplaatst: 29 oktober 2008 Geplaatst: 29 oktober 2008 Gloeit er iets in de beeldbuishals .. dan zal de lijneindtrap wel werken en lees dan verder Draai dan de onderste pot van de lijntrafo een klein beetje met de klok mee..totdat je een beetje licht aan de voorkant kunt zien Zie je dan een horizontale streep, dan weet je zeker dat de vertikale afbuiging defect is ... en helpen we je wel weer verder ONTHOUD WEL DE ORIGINELE STAND VAN DIE POTENTIOMETER Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
columbo Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Ga een curses of studie volgen,hoe werkt een TV in plaats van maar wat raak te knoeien,dan weet je hopelijk wat welk onderdeel doet en hoe het er uit ziet, bijv.zonder gloei spanning op de beeldbuis geen beeld meestal wel geluid. is ook wat beter voor je gezondheid ,kans op elektrocutie word dan kleiner.
woodytwo Geplaatst: 29 december 2008 Auteur Geplaatst: 29 december 2008 @ Columbo, Dammit, moet ik het dan echt bij kerstverlichting fixen houden? Maar je hebt gelijk, alleen ga ik niet uren/dagen tijd steken in een cursus tv fixen als ik die tijd wel beter kan besteden. Fijn uiteinde !!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen