Ga naar inhoud


[500s] rotor draait soms niet


THE TURK

Aanbevolen berichten

Beste vrienden.

 

Na een lange tijd ben ik weer op dit forum. Ik heb het volgende probleem. Heb proberen te zoeken maar zonder resultaat.

 

Ik ben sinds kort in het bezit van een Dreambox 500s. Ik heb een draaibaar schotel. Sateieten die ik op dit moment bekijk is Turksat 42, astra 19,2 en eutelsat 7. Ik kan alle zenders ontvangen.

 

Wel heb ik het volgend probleem. Als de schotel op turksat staat en ik wil naar Astra 19 bv. Kies ik Nederland 1 als zender. Er gebeurt helemaal niets. Kies ik NEd 2 gebeurt ook niets. Maar kies ik bv film 1 begint hij te draaien. Zo ook naar andere satelieten. Na wat puzzelen kwam ik achter dat ik een zender moet kiezen met horizontale polarisatie. Ned 1 is verticaal film 1 is horizontaal.

 

Voor mijn dreambox had ik xtreme en daar nooit een probleem gehad.

 

Wie kan mij hierbij helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Transponder 12515 is horizontaal, waarop ned 1, 2 en 3 zit, maar ook film 1.1 en film 1.2. Dus dat is een denkfout van je.

 

Nu kun je je probleem op 2 manieren eventueel oplossen:

 

Opnieuw je dreambox gaan flashen en dan een goede settingslijst erin zetten.

 

Of hang er even een nieuwe zwaardere voeding aan ( 2 Ampere is zwaaar zat. )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt inderdaad gelijk. heeft niets te maken met horizontaal of verticaal. Maar op NED1 draait hij niet en op film1 wel.

De voeding die ik heb is al 2A.

 

Opnieuw flashen had ik al geprobeerd. Maar een nieuw settings niet. Maar ik vraag me af wat voor invloed dat zou hebben. Is het soms per zender in te stellen of zo dat hij moet draaien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...