Ga naar inhoud


dsr 2211 / storing astra 3


Gast scherpschutter

Aanbevolen berichten

Gast scherpschutter

Ik heb op mijn ontvanger een duo lnb geplaatst voor de astra 3 te ontvangen dat is allemaal goed gelukt ik heb een signaal van over de 4 maar de zenders op de astra 3 vallen steeds weg dan weer wel beeld dan geen beeld iemand een idee wat er aan de hand is ?

 

b.v.d

 

Groeten Scherpschutter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk even met optie 7-2 wat de signaalsterkte is als het beeld wegvalt. Als het balkje oranje wordt(of rood) is er signaaltekort. Kijk even of je de DuoLNB correct hebt gedraaid (Hij staat dus *niet* recht in de LNB flens!!). Er zit zo'n tekeningetje bij..

 

Staat de LNB goed qua skew (Zo heet dat), dan zal de schotel beter moeten worden afgesteld.

 

BTW: de DuoLNB is voor 60cm schotels als ik me niet vergis...Dus op een 78cm heb je ook signaalproblemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast scherpschutter

bedankt voor de reactie als het beeld weg valt heb ik gewoon een sterkte van over de 4 dus dat is goed ik heb wel een 88 cm schotel maar de duo lnb die ik gekocht heb (59 euro)zou dat aan moeten kunnen werd erbij vermeld.

 

Groeten,

Scherpschutter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er geen montage handleiding bij.?

Ik heb zelf geen ervaring met dit type LNB.

Maar waarschijnlijk zal de montage niet veel afwijken van de DUO-LNB van CDS.

Als je in de schotel kijkt dan moet de linker LNB hoger staan dan de rechter LNB.

Om dit te bereiken moet je de rechter LNB dan ongeveer 10 graden verdraaien in de houder zodat de linker LNB hoger komt te staan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel van die Philipsen is dat die signaalmeting eigenlijk geen naam mag hebben. Hij 'meet' puur het satellietsignaal van de opgegeven frequentie en splitst dat niet uit naar signaalniveau en kwaliteit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast scherpschutter

Ik heb mijn oude schotel van 60 cm voor de dag gehaald en een duo lnb er op gezet nu kan ik wel probleemloos de astra 1 en astra 3 ontvangen met perfect beeld.schijnt dus een stuk moeilijker te worden als je een 88cm schotel hebt.

 

groeten, scherpschutter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schotel van 88 cm is waarschijnlijk toch te groot voor het astrablock.

Zie de product omschrijving van je LNB

 

Citaat:
Product Omschrijving

 

Universele 23 mm twin monoblock LNB met een theoretisch ruisgetal van 0.3 dB en Diseqc versie V2.0

 

Geschikt voor de ontvangst van Astra1 en Astra3 op maximaal 2 ontvangers en daarmee ook voor de Nederlandse regionale omroepen en Canal Digitaal.

Het Astrablock werkt optimaal met een 80 cm schotel, een 60 cm versie is ook geschikt. Het wordt geleverd met een 23/40mm adapterring.

- Ingangsfrequentie: 10.7 - 12.75 GHz

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast scherpschutter

ja dat denk ik ook bedankt voor de adviezen en tips.

 

p.s zijn er wel lnb's die ook daadwerkelijk geschikt zijn voor een triax 88cm schotel ?

 

Groeten,

scherpschutter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...