Apple740 Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Origineel bericht van: ceesv Het ziet er naar uit, dat het inregelen nog niet helemaal af is. Waarom heeft Voom,(bij mij niet of nauwelijks bekeken), zo'n hoge bitrate. Misschien gaan ze het nog een beetje herverdelen? Een betere herverdeling lijkt op 24 en 25-9 al gelukt. Feit blijft wel, dat als NL1-HD dalijk weer op volle sterkte mee doet (=8-9 Mbit/s i.p.v. de 5Mbit/s spook stream) dat er dan helemaal geen ruimte meer is voor null-bytes. Er zullen dan null-bytes gevormd moeten worden door de bitrates van alle kanalen in te krimpen. Wil CDS de huidige kwaliteit handhaven dan is er dus gewoon geen ruimte meer voor 5 kanalen op een transponder, maar moet je terug naar 4. Op 4 blijven zou het voordeel hebben dat de huidige bitrates omhoog kunnen, en de kwaliteit iets beter wordt dan we gewend waren.
youriy Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Origineel bericht van: Apple740 Feit blijft wel, dat als NL1-HD dalijk weer op volle sterkte mee doet (=8-9 Mbit/s i.p.v. de 5Mbit/s spook stream) "En als NL1-HD weer op volle bitrate terugkomt (nu een spook streampje van 5Mbit/s) wordt die situatie alleen maar nijpender" wanneer zou dat dan moeten zijn? clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Alfons Verbiest Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Begin 2009? En waar laten ze Ned2 HD en Ned3 HD dan? Nee, ik denk dat de 3 PO zenders in HD op een nieuwe TP komen. Zal wel moeten als ze ze tenminste willen doorgeven.
Littlesat Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Na een of ander berichtje in Maart dit jaar dat er Nederland 1,2 en 3 HD volgent jaar komt zijn we er hier 100% zeker van dat dit ook gaat gebeuren. Ik verwacht met nuchter nadenken niet dat we al zo snel Nederland 1,2 en 3 HD krijgen. Eerst maar eens gewoon Nederland HD(!!!) Zelfs tijdens de zomermaanden was er alleen Sport in HD op Nederland 1HD... terwijl ze van de gelegenheid gebruik hadden kunnen maken om bijvoorbeeld Het Schaap met de vijf poten in HD uit te kunnen zenden. Mij lijkt alleen al de content niet klaar voor 3 HD zenders waarvan de distributie duur is en de uitzendingen voor 99% opgescalede uitzendeingen zijn.... Tja CDS zal er heus nog wel transponders bij moeten regelen om te blijven concureren, dus daar maak ik mij niet zo druk over. Tja volgend jaar weten we "concreet" meer. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
bierman Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Nee Youriy, je bent geen uitzondering, ik kom namelijk tot dezelfde conclusie: ook bij mij is de signaalsterkte op de nieuwe frequentie minder dan op de oude! Groeten, Bierman
Littlesat Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 De signaalsterkte is inderdaad minder. Dat zie je ook op een spectrumanalyser. Maar de signaal/ruis verhouding is toch wel echt 2 dB beter en daar gaat het om. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
edbe Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 ook bij mij is de signaalsterkte op de nieuwe frequentie minder dan op de oude wachten af op 1 oktober. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
W3ird_N3rd Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: Littlesat Eerst maar eens gewoon Nederland HD(!!!) Zelfs tijdens de zomermaanden was er alleen Sport in HD op Nederland 1HD... terwijl ze van de gelegenheid gebruik hadden kunnen maken om bijvoorbeeld Het Schaap met de vijf poten in HD uit te kunnen zenden. Flikken Maastricht bijvoorbeeld zenden ze nu uit zonder interlacing artefacts. Je kan gewoon je deinterlacer uitzetten en dan heb je effectief zo ongeveer 576p (of de encoder zo ook optimaal zal presteren weet ik niet, want die moet nog steeds in interlaced mode omdat het nu eenmaal SD is, dit kost mogelijk toch wat kwaliteit). Ik kan me bijna niet voorstellen dat de bron daarvan niet minstens HD is. Ik zie dan ook geen reden om het niet in HD uit te zenden. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Codx Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: Littlesat De signaalsterkte is inderdaad minder. Dat zie je ook op een spectrumanalyser. Maar de signaal/ruis verhouding is toch wel echt 2 dB beter en daar gaat het om. Heb je dit zelf gemeten of praat je graag andere na? Leer eerst maar is het verschil tussen C/N en S/N. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Littlesat Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Bij deze is de singaalsterkte echt gemeten met een spectrum analyser... De signaalsterkte heeft niets met de signaal ruisverhouding te maken... Tja uiteraard hoe meer signaal hoe beter de signaal ruisverhouding, maar voor de signaal ruisverhouding spelen meer dingen een rol(!) Zoals de FEC, het algoritme achter de FEC en de type modulatie.... Tussen o.a. een FEC van 5/6 en 9/10 bij QPSK zit bij het FEC-algoritme wat gebruikt wordt bij DVB-S2 zit ongeveer een verschil van 2dB. Grafieken zijn te downloaden en te vinden via WiKi, zoek eens in WiKi naar DVB-S2. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Alfons Verbiest Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 De oude HD TP is inmiddels uitgeschakeld, dus geen signaal meer.
Pjotrb Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Origineel bericht van: Pjotrb Ik blijf bij beide frequenties op 52% steken. Dat was met een 60 cm schotel. Nu met een 80 cm schotel is het signaal 90%. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Nu met een 80 cm schotel is het signaal 90% 90%...een nietszeggende eenheid. 90% appels..90% peren of 90% schoenveterlengte..?
Pjotrb Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 90% ten opzichte van 52% zegt mij genoeg. Dat het een stuk beter is nu. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 90% signal strength t.o.v. 52% signal strength zegt niets. 90% signal quality t.o.v. 52% signal quality, oftewel BER wel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen