Ga naar inhoud

IPBOX 9000 Dual tuner Onder MGcamd kan ik geen 2 kanalen opnemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier het probleem dat ik onder mgcamd ned1 opneem daarna schakel ik over naar ander kanaal stopt de opname wat kan ik hier aan doenhet gaat om de IPBOX 9000 dual tuner.

Wie weet hier wat op.

Geplaatst:
Origineel bericht van: JaxcC
Ik weet wat te doen :), even wachten op de aankomende nieuwe image van DGS hier is dit probleem opgelost wink

dan weet jij meer als de rest dit is namelijk de verandering van de nieuwe image

DGS r8107 Cuberevo/9000HD

Based on svn revision r8107.
Need DB version R7934.

DGSTATION IMAGE

change log is as below.
- can read old versions of USB stick
- support RGB output
- support HDD sleep
- can't deleting recording file
- support Multi Mount Manager

staat niks erbij dat dit is opgelost !
dit probleem is er trouwens al vanaf het begin dat de box is uitgekomen
Geplaatst:

wel erg vreemd dat ik hier nergens wat van lees van leden die dit ook hebben..

tenslotte koop je een receiver met 2tuners... waar je dus 2x mee kan opnemen...

als ik alles van te voren had geweten had ik hem noooooooooit gekocht!

Geplaatst:

Ik kan je uit die droom helpen, dit probleem heb ik ook. Als ik wil opnemen van een bepaalde zender dan is een andere zender onbereikbaar. Het maakt hierbij niet uit of ik naar een gecodeerde CD zender kijk of een FTA zender. Dit is zeer zeker irritant en ik zou hier graag een oplossing voor zien. Bij iedere software update hoop je dat het opgelost is, maar ga je dan updaten, blijkt dat er dingen veranderd zijn die je eigenlijk niet nodig hebt. Dus heren programmeurs, er is nog een hoop werk te doen om dit ding goed te laten functioneren!

Geplaatst:

Even enige uitleg over de dual decoding, het probleem zelf in de image is opgelost, alleen de gebruikte softcams (mgcamd en mbox etc) hebben deze aanpassing nog niet doorgevoerd in hun emu's. Hier wordt hard aan gewerkt, ik had ver8 dat emu+ nieuwe image gelijk uit zouden komen.

cheers

Geplaatst:

het is toch niet normaal dat er een receiver wordt uitgebracht die een twin tuner heeft maar die niet werkt...

kan toch niet....

Geplaatst:

Of dat normaal is of niet zal ik verder maar niet op ingaan, maar DGstation heeft daar wel ervaring mee. De 400 werkte ook ruim een jaar niet fatsoenlijk op twee tuners en ondanks beweringen van diverse mensen heb ik het zelf nooit fatsoenlijk werkend gekregen. Er waren altijd bepaalde zendercombinaties die problemen opleverden in de vorm van irritante storingen in het beeld.

Klaarblijkelijk doen ze het met hun laatste model nog even dunnetjes over.

Ron

Geplaatst:

Ik had het probleem ook.

Dit gebeurde als ik de kaart in de ipbox had zitten.

Ik lees nu de kaart van een andere satontvanger (allemaal binnen huis natuurlijk)met newcs en nu werkt het wel goed.(ja ik weet moet je wel een andere ontvanger hebben)

Geplaatst:

blijf het maar vreemd vinden...

in de winkel zeggen ze dat het gewoon moet werken.... ja ja....

Geplaatst:

Net de nieuwe nlb8107 erin gezet, maar geen enkele verbetering te zien behalve dat je in de epg meer programma's ziet. Weet iemand hoe je de epg aanpast aan je zenderlijst? Als ik Ned1 in de epg zie, is de volgende zender geen nederlandse maar een test zender uit het buitenland, het lijkt wel of deze een heel andere volgorde aanhoudt. Ook als je subchannels wilt selcteren, heb je niet de volgorde van je zenderlijst. Ook het probleem met dual opnemen is in deze versie nog steeds niet opgelost.

Geplaatst:

maar waar de vraag om gaat kunnen/hebben ze echter nog niks aan gedaan...

Dr Disch maar eens mailen misschien dat het helpt... frown

Geplaatst:

Hallo , ik heb ook hetzelfde probleem en vind dit mad en heb het volgende bericht gekregen van AB Com

Hello

AB IPBox 9000HD in actual images supported next :

2 FTA channels recording from various satellites and TP´s ifyou use 2 Tuners

2 scrambled channels recording from 1 TP if use unofficial „SF addon for AB Image“ use only 1 Tuner and smart card is in internal smart card reader

Doesn´t supported:

2 scrambled channels recording if use 2 Tuners.

Best Regards.

AB - COM s.r.o.-servis

Mijn ontvanger neemt helemaal niets op wie weet wel raad?

Gr Sepp2

Geplaatst:

Wie weet wat dit is:

„SF addon for AB Image“

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen