Ga naar inhoud

programmeerhulp ????

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, onlangs besteld een goldprogrammer met goldcards. Ik heb gold 140.exe. Is er ergens iemand die een handleiding heeft om de kaart te programmeren voor s*c*? Ik heb een dvb ontvanger met 2 ci sloten en een ci interface voor s*c*. Via internet ben ik wel wat wijzer geworden maar zou toch graag wat hulp hebben. Alvast thanks smile.gif" border="0

Geplaatst:

een handleiding heb je eigenlijk niet nodig,<BR>maar ik zal ze je wel geven.<BR>Sluit de programmer aan op de compoort (com1 of com2) en sluit daarna de voeding(9 tot12Volt) aan. <BR>Stop de piccard of de goldcard in de programmer en start daarna het programma "Gold*Card Pic programmer Series" op. <BR>Bij het opstarten krijg je eerst een soort configuratie scherm waarin je de compoort kan instellen waarop je programmer met de pc is aangesloten alsook een "overdrachts-snelheid configuratie",stel in dit de snelheid gerust op 38400 baud. <BR>Na dit scherm start het programma verder op en initialiseert daarbij de ingebrachte en te programeren gold-of piccard. <BR>Na het opstarten kom je in een venster met daarin 3 tabbladeren, "PICs","EEPROMS" en MULTIMAC" <BR>Hier zijn alleen de "PICs" en "EEPROMS" belangrijk <BR>Het eerst wordt de EEPROM geprogrameerd <BR>Bij "DEVICE" moet dus nu "24xx16" staan aangevinkt en bij "CARD TYPE" moet de "Galaxy-2"aangevinkt zijn. <BR>Ga nu bovenaan naar "FILE"en kies daar voor "LOAD HEX FILE" <BR>De eeprom file wordt nu geladen en na dubbelklikken op die geselecteerde file is deze klaar om naar de kaart geschreven te worden,hiervoor druk je op "Program" en de Eeprom wordt geprogrameerd. <BR>Bij een foutloze programatie van de Eeprom krijg je in het rode balkje "READY" te zien. <BR>Nu wordt daarna de PIC geprogrameert: <BR>Ga dus naar het tabblad "PICs"en kies daar bovenaan "FILE" en klik dan terug op "LOAD HEX FILE" <BR>Klik dan de PIC.hex file en ook deze wordt dan geladen. <P>LET OP!!!!! <P>Bij "Oscilator" vink je eerst "XT" aan <P>Bij "Power Up"en "Watchdog" moet alles op "Disabled" staan <P>Bij "Protection" vink je "Disabled"" <P><BR>Ga nu door met de programatie van de pic door op "Program" te drukken. <BR>Nu wordt de pic.hex file naar de kaart geschreven en als alles goed verlopen is krijg je op het eind "OK" venstertje te zien. <BR>Haal de geprogrameerde kaart nu uit de programmer en stop die in de ontvanger,even wachten en dan........BEELD!!!!!!!!!!!! <P>de files voor seca moet je maar zelf zoeken , of kijk eens rond in dit bord.

Geplaatst:

bedankt voor de hulp. Je hebt me een heel ein op weg geholpen. Ik denk dat ik er nu wel uit kom. Groetjes en cu.

Geplaatst:

Hoi Rob,<BR>Bedankt voor de tip. Ik had daaraan inderdaad niet gedacht om dat te controleren.<BR>Groetjes, Arthur

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb een millenium (Infinity) programmer + piccard V1.1 + goldcard + gold140 + Ducks EEPROM.hex en PIC.hex files. <P>Als ik de handleiding gebruik van steven94 gaat het mis bij het programmeren van de EEPROM! <BR>Als ik EEPROM.hex geladen heb en vervolgens op PROGRAM click gebeurt het volgende: <BR>Eerst gaat gold140 een bootloader schrijven/ verificeren en dergelijke. Dit gaat goed.<BR>Vervolgens gaat hij proberen om de EEPROM te schrijven (WRITING EEPROM PAGE). Dit gaat mis. Hij geeft het volgend aan:<BR>Send ERROR! No Respons. <BR>Daarna ttont hij een lijst met Verification errors:<BR>ADDRESS - BUFFER - CHIP<BR>0001 25 42<BR>0003 00 4F<BR>0004 19 00<BR>0005 5F 4F<BR>0006 FD 00<BR>0007 E2 54<BR>enzovoort.<P>Ik heb dit nu met een goldcard en een piccardV1.1 geprobeerd. Dit geeft hetzelfde resultaat.<P>Wat is gaat hier mis?<BR>Voeding, programmer niet goed?<P>Groetjes Frans.

Geplaatst:

Eindelijk gelukt.<P>Na veel vloeken, zweten, lezen enzovoort is het me gelukt om mijn goldcard te programmeren. Er zat een pootje van een diode op mijn millenium Infinity programmer los (niet vast gesoldeerd!)<P>Nu maar hopen dat de kaart werkt.<P>Groetjes Frans.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.