marco24 Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 windows vista sp1 raid 0 , 2x sata 250 gb totaal dus 500 gb probleem , foutmeldingen over de hd bij het schrijven naar de schijf diverse foutmeldingen meegemaakt waaronder deze : sorry het plaatsen van afbeeldingen is nog steeds een ramp op sat4all dus ik typ het bij het verwijderen van een bestand, fout, 0x80070571: Schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar meteen geef ik de schuld aan de raid configuratie en bestel 1 500 gb sata schijf.( de andere 2 schijven er uit gepleurd) met acronis alles gecloond en met geplande schijfcontrole in vista (checkdisk) alles gerepareerd en verwijderd. nu zijn de schijfproblemen dus weer terug. de schijf is opgedeeld in een c en d schijf, op dit moment kan ik niet schrijven naar de d schijf zonder zo'n melding te krijgen. wat kan er aan de hand wezen: hardware of software problemen?
WPW Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Zo 123 uit de losse vingers een hardware probleem. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Tonskidutch Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 neem eens een ander merk sata kabel (hdd <> mobo) dat was hier ook de oplossing brakke kabel met "wakkelkontakt" cheers I Am Gone Love You JESTOFUNK
marco24 Geplaatst: 26 september 2008 Auteur Geplaatst: 26 september 2008 een andere sata kabel er in gezet, en vervolgens schijfcontrole / chkdsk gepland op de c en de d partitie van de harde schijf. een dag geen problemen ondervonden , maar nu begint het weer te kloten. moet ik met een verse windows installatie beginnen en opnieuw formatteren met de nieuwe kabel. dit met de kans dat mijn probleem niet verholpen is en ik een dag zit te installeren voordat ik al mijn programma's er weer op staan. of wat kan er nog meer wezen, of hoe kan ik een en ander controleren.
WPW Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Loop alle instellingen van de BIOS eens na en verifieer dit met de handleiding van het moederboord en met wat er op zit. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
marco24 Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 ben nu alle bestanden/documenten aan het kopieren naar een externe hd. daarna de gehele partitie weggooien formatteren en hopen dat het goed is ik hoop dat het aan de kabel gelegen heeft en daardoor het formatteren de vorige keer ook niet goed ging de bios en de instellingen zou kunnen , maar... het heeft altijd goed gewerkt. en ik verander daar nooit iets.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen