Ga naar inhoud


welke ontvanger met divx en netwerkaansluiting


Gast H3D

Aanbevolen berichten

Ik heb wat geneusd, maar kan geen eenduidig antwoord op mijn zoektocht vinden. Ik zou op schotel over willen gaan, maar dan zoek ik een ontvanger die het volgende kan:

Via de ontvanger naar mijn PC

DIVX en DVD formaten afspelen (mag vanaf de harde schijf intern of extern)

2 tuners

Harde schijf (intern of extern)

 

Mijn idee uit het neuzen is dat deze er nog niet is. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog geen ontvanger gezien die dit kan.

 

Maar PC aanlaten hoeft ook niet. Met bvb VLC kan je divx streamen naar de HDD. Hoe sneller je PC, hoe sneller deze data op de HDD staat (uiteraard beperking netwerk, disk, ..) en kan je de PC afsluiten.

 

Anders zal het wachten zijn.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even. Begrijp ik het nou goed dat er wel ontvangers zijn, waarmee ik divx vanaf de pc kan overzetten naar de harde schijf van deze ontvanger? En dat ik het daarna gewoon vanaf die harde schijf kan afspelen?

 

Toch blijven jullie het streamen noemen. Dat is toch wat anders dan gewoon via de verkenner copieren? Kun je dan versneld streamen oid? Ik weet het, hier spreekt een leek. blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: H3D
Wacht even. Begrijp ik het nou goed dat er wel ontvangers zijn, waarmee ik divx vanaf de pc kan overzetten naar de harde schijf van deze ontvanger? En dat ik het daarna gewoon vanaf die harde schijf kan afspelen?

Toch blijven jullie het streamen noemen. Dat is toch wat anders dan gewoon via de verkenner copieren? Kun je dan versneld streamen oid? Ik weet het, hier spreekt een leek. blush


Het divx bestand wordt niet gekopieerd, maar omgezet (gestreamd)naar een verstaanbaar formaat van de ontvanger (mpeg2). Met VLC is dit vrij eenvoudig en gebeurt inderdaad versneld. Je kan trouwens al onmiddelijk beginnen te kijken. Ik gebruik deze methode vrij veel.

Zie ook dit draadje divx streamen

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bully2
de ipbox moet dat eerdaags ook kunnen


Dat lijkt me stuk want de CPU heeft geen support voor het afspelen van DIVX en softwarematig gaat niet lukken met 266mhz.
Via VLC is natuurlijk een optie, maar dan heb je altijd een PC nodig en speelt je receiver ook geen DIVX maar gewoon MPEG2. DIVX wordt dan door de PC omgezet naar MPEG2.
Ik denk dat topic starter bedoeld dat hij DIVX af wil spelen zonder tussenkomst van een PC met VLC.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vantage 8000 heeft volgens mij divx support.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik heb gisteren de DM8000HD-PVR DVD "live" gezien en die speelt ook DivX, maar dat wordt dan alleen voor DivX afspelen, wel een dure speler:-))
Verder wel een extreem vette bak overigens!

Ron


H3D

De TF 7710 kan inderdaad divx en mp3 afspelen deze kunnen staat op de harde schijf van TF of via Usb.
Het uploaden gaat via het netwerk, middels een webbrowser IE 7.
Je kan de Tf een vast ipadres geven of laten verzorgen door je DHCP server.
Ik heb zelf de TF 7710 staan, mp3 heb ik al afgespeeld, divx nog niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Origineel bericht van: bully2
de ipbox moet dat eerdaags ook kunnen


Dat lijkt me stuk want de CPU heeft geen support voor het afspelen van DIVX en softwarematig gaat niet lukken met 266mhz.
Via VLC is natuurlijk een optie, maar dan heb je altijd een PC nodig en speelt je receiver ook geen DIVX maar gewoon MPEG2. DIVX wordt dan door de PC omgezet naar MPEG2.
Ik denk dat topic starter bedoeld dat hij DIVX af wil spelen zonder tussenkomst van een PC met VLC.

Ron


@Ron,

Zojuist heb ik het getest smile

De IPBox kan rechtstreeks DivX afspelen cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


@Ron,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...