Ga naar inhoud


LNB twijfels voor Triax Multiblock astra 1-2-3-Hotbird


Gast BraindamageBE

Aanbevolen berichten

Gast BraindamageBE

Na tijdens de verbouwingen gewerkt te hebben met een campingschoteltje, wil ik nu voor de eigenlijke installatie gaan.

Ik zou gaan voor volgende configuratie :

 

Triax 88 cm schotel

Triax Multiblock astra 1-2-3-Hotbird

4x Alps Quad LNB's (de smalle)

4x 4/1 switch EMP Centauri P.164-IW

 

Maar als ik hier zo een beetje lees, dan zijn die smalle Alps blijkbaar toch niet zo goed en ze zijn met hun 0,7dB mss al wat achterhaald.

Maar kan je op die Triax multiblok ook gewone (bredere) LNB's plaatsen en ze dan nog perfect uitrichten?

Dan zou ik eventueel kunnen gaan voor de "Inverto Quad LNB 0,2 dB" of de "Smart Titanium Quad LNB 0,2dB"

 

Voldoet de 88cm schotel? Ik zou ook voor een wat meer ovale schotel kunnen gaan. Er zijn ook wel de speciale multifocus schotels maar die kosten direct veel meer, en dan is de gewone Triax 88 toch al goed om mee te starten

 

Alvast bedankt wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast BraindamageBE

Bedankt voor antwoorden op vorige trouwens wink

 

Heb nog een vraagje

 

Om later niks te moeten gaan uitbreken, moest er toch nog overgeschakeld worden op tv via de gewone kabel, wil ik voorzien dat er zowel gewoon UHF als SAT signalen bij de TV kunnen aankomen, al ga ik nu enkel SAT signalen op de caox zetten natuurlijk

 

Schets :

schets.jpg

 

Ik ga meerdere tv's plaatsen, maar dit is een voorbeeld voor hoe het in de living zou kunnen.

Ik vraag mij af wat het beste is.

 

* De blauwe lijnen zou zijn dat ik via zo'n Triax multikabel (4x coax) van de schotel naar de electriciteitskast ga en dan van daaruit weer met de coax vertrek naar alle tv aansluitingen in het huis (in schets tv in living). In dit geval gebruik ik geen UHF/SAT koppelaar maar zou ik later (indien nodig) gewoon aan de kast het Sat signaal kunnen vervangen door gewoon UHF signaal.

Natuurlijk kan ik als ik wil aan de kast dan nog zo'n UHF/SAT koppelaar zetten.

 

* Het tweede signaal zou zijn dat ik om zo weinig mogelijk meters sat-kabel te gebruiken, dat ik waar de coax kabel die van de kast komt en die van de satelliet elkaar kruisen al direct zo'n UHF/SAT koppelaar zet en dan met 1 kabel door naar de tv ga. Dan kan op de coax die van de elektriciteitskast komt het UHF signaal gezet worden indien nodig

 

Ik weet niet wat het meeste signaalverlies zou geven. Zo'n koppelaar of zo'n 2 keer 10m extra sat-kabel als ik die doortrek naar de elektriciteitskabel om het van daaruit verder te verdelen, zonder dat ding ertussen.

 

Mag ik er vanuit gaan dat op elk UHF/SAT wand-contactdoosje maar 1 coax kabel aankomt, dus dat je sowieso van zo'n koppelaar gebruik moet maken als je beide aansluitingen wil voorzien, of zijn de meeste erop voorzien dat er zowel een tv-kabel als sat-kabel op het contactdoosje aankomt?

 

Iemand met goeie raad? smile

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...