Ga naar inhoud


is adsl binnenkort afgelopen ?


pukje

Aanbevolen berichten

Volgens persbericht van KPN uit 2006 stappen ze helemaal

van koper en telefooncentrales af (de noodzakelijke dingen

voor adsl).

 

Lees hier:

 

PERSBERICHT

 

KPN geeft concurrenten alle ruimte op All IP-netwerk

Concurrenten van KPN kunnen volledig toegang krijgen tot het nieuwe All IP-glasvezelnetwerk dat KPN de komende jaren gaat uitrollen. KPN heeft vandaag een lijst met tarieven gepubliceerd voor de toegang tot de straatkasten van het nieuwe netwerk.

 

In het All IP-plan van KPN zal het bestaande op koperdraad gebaseerde netwerk tussen 2007 en 2010 worden omgebouwd naar een glasvezelnetwerk dat reikt tot in de wijk. Tussen de straatkast en de woning blijft de bestaande koperdraad gehandhaafd. KPN is het eerste telecombedrijf in Europa dat een dergelijk geavanceerd netwerk realiseert.

 

Joost Farwerck, directeur Wholesale Services & Operations van KPN: ‘Onze collega’s in de industrie kunnen samen met ons gebruik maken van ons open All IP-netwerk. Het is daarom van groot belang dat we onze collega’s volledige helderheid bieden over de kosten van aansluitingen in de wijk zodat ze kunnen beslissen waar en wanneer te investeren.’

 

De publicatie van KPN sluit volledig aan op de visie die OPTA vorige week heeft neergelegd in een consultatie document.

 

12 October 2006

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat geeft toch niet? Gaan we gezellig over naar glasvezel.. FTH is al geimplementeerd hoor. Gewoon een draadje schieten van de straat naar je woning..

 

Laat je niet gek maken...Je kunt straks gewoon migreren naar glasvezel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku

Laat je niet gek maken...Je kunt straks gewoon migreren naar glasvezel..


Thuis internet zal natuurlijk blijven ,dan heb je nog
maar 1 provider "KPN" die de prijs kan voorschrijven.

Dat verklaart ook waarom tiscali speedling hetnet planet
enz enz enz verdwenen zijn of volledig KPN geworden
zijn.

Wat de rol van XS4ALL is is me nog onduidelijk bij de
veranderingen die komen.

Ik kan me n.l. niet voorstellen dat in de straat verdeel
kasten voldoende ruimte is om voor meerdere aanbieders
adsl modems te plaatsen plus dat zo een aanbieder (b.v. bbnet)
dan in b.v. 100.000 straatkasten een modem moet plaatsen i.p.v. de beperkte aantal telefoon centrales.

En als je na gaat wat al veranderd is 12 jaar geleden wilde
kpn (of was het nog ptt) niets van internet weten ,ja kon
alleen een huurlijn of x25 krijgen wat alle twee onbetaalbaar was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet dat niet zeker...

Hier al een paar brieven gehad van glashart of zoiets,

dat bedrijf probeert hier iedereen aan de glasvezel te krijgen.

Je kunt het nu gratis thuis krijgen,

maar ja,die abo's vanaf 60 euro per maand zijn flink prijzig.

 

Weet nog niet of ik me ook kan laten aansluiten,en verder geen diensten afnemen.

 

wie weet wat ik later ga doen,kan ik misschien alsnog een abo nemen

en hoef ik me dan niet nog aan te laten sluiten.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Rijssen is ook glasvezel gekomen van Twennet maar een abo met internet op die kabel liegt er bepaald niet om (dacht tussen de 40 en 50 euro voor een maximaal 35 MB verbinding)

Kijk ik dan naar een 20MB verbinding dan is die ook te vinden voor 19,95 en ook nog wel goedkoper dus blijkbaar kan hetzelfde signaaltje goedkoper door koper dan door glas want dat scheelt toch wel de helft terwijl je zeker niet de helft aan snelheid hebt of dit verschil duidelijk merkt.

Vandaar dat ik ook alleen TV heb afgenomen, maar nu willen die gekken de glasvezelconvertor en alle zooi hier in de kamer plaatsen. Dus heb aangegeven dat ze kunnen kiezen of ze zetten hem in de kruipruimte (ik hem een stofvrije kruipruimte met betonnen vloer) of in de meterkast en zo niet dan mogen ze de kabel weer terug halen tot onder de stoep en heb hun voorlopig niet nodig.

 

Maar ik verwacht dus dat de prijzen nog wel aanzienlijk zullen dalen, zodat men massaal over zal gaan stappen. Maar op het moment dat iedereen op de glasvezel is aangesloten worden de prijzen weer opgedraaid en is het zaak om dan een alternatief achter de hand te hebben.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het de laatste adem is van KPN.

 

Ze kunnen zich beter richten op UMTS en meer,

da's pas toekomst en ik wed dat we met z'n allen

over 5 jaar niets anders hebben terwijl tante KPN

weer eens een vermogen gaat inversteren voor . . . . niets.

Zie nu al de aanbiedingen, oké nog wel met beperkingen

maar dat wordt ook steeds minder en beter betaalbaar.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

adsl blijft voorlopig bestaan, met vaak betere resultaten dan nu omdat je verbinding slechts tot de kast adsl is, achter de kast is het glas. In de kast komen dslams voor (a)dsl.

 

Het is de bedoeling dat KPN VDSL (tot ca 100mb) gaat bieden, dit is de belangrijkste reden voor glasvezel nar de kasten, VDSL is veel sneller als adsl maar erg afstandsgevoelig.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Newbie

In de kast komen dslams voor (a)dsl.



Komt daar alleen de dslams van kpn ??

Zo ja kan kpn de prijs dicteren.

Als andere netwerken ook hun dslams mogen plaatsen wordt het
voor hun onbetaalbaar om een paar 100.000 dslams te plaatsen.

Dus RIP bbnet en wij als comsument zijn duurder uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet komen er zowel in de wijkkasten mogelijkheden voor dslams als in de nieuwe megacentrales, de wijkcentrales en centrales in kleinere steden verdwijnen. Ook krijgen andere partijen mogelijkheden om bandbreedte in te kopen zonder hun apparatuur.

 

Ik weet verder niet of dit zelfde dslams zijn als nu gebruitk worden. Ook komen er poorten voor klanten die perse de huidige analoge telefoon lijn willen houden zonder ip bellen. Achter dekast gaat het echter alnsog over ip met glasvezel.

 

Echter als de mogelijkheid zich voordoet zullen ze wel meteen ook tot de woning glas leggen. Zoals in Enschede Zuid.

 

 

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...