Ga naar inhoud

DM800 +dm7000s naast elkaar; Geeft dat problemen met afstandsbediening ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

ben van plan om een dm800 te kopen

heb ook een dm7000s , mijn vraag is

kan dat problemen geven als ze naast elkaar staan

i.v.m de afstansbedieningen codes.

met de dm7020 en 700s ging het niet.

Geplaatst:

Met de dm800 en dm7000 combi zul je dezelfde problemen hebben. Je kunt wel de dm800 + afstandsbediening programmeren om een ander kanaal te gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee. Zoek even op het forum, het is al enkele keren eerder besproken.

- Ruud

Geplaatst:

Drie of vier Dreamboxen in dezelfde ruimte, het kan.

LET op: deze procedure is volledig op eigen risico !!!

Maak je een fout tijdens het intoetsen van de unlockcode: (9 - 8 - 2) dan is je afstandsbediening defect en is hij

alleen nog maar te repareren met een Jtag.

Normaal kun je alleen de TV code onder de TV toets veranderen en niet de code onder de DREAM toets.

Dit komt omdat deze geblokkeerd is. We gaan eerst de blokkering verwijderen dit doen we als volgt.

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.

2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.

3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 9 - 8 - 2 (en zorgen dat je je niet vertikt)

Vervolgens moet het lampje 4 x oplichten.

Als het 2 x oplicht de procedure gewoon nog een keer herhalen totdat de AB gedeblokkeerd is.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kun je de mode op de AB veranderen : Voorbeeld !!

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.

2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.

3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 0 - 0 - 3 - 1 voor mode 1,

of 0 - 0 - 3 - 2 voor mode 2,

of 0 - 0 - 3 - 3 voor mode 3,

of 0 - 0 - 3 - 4 voor mode 4,

Nu moet de afstandsbediening weer 2 x oplichten.

Gebeurd dit niet dan is de AB niet gedeblokkerd en moet je dit eerst alsnog doen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onderstaande gegeven met de Dreambox 500, 600 en 800 zijn door mij getest, 3 dreamboxen naast elkaar.

LET OP !!!!!

Controleer met DCC of de directory /proc/stb/ir/rc/mask bestaat in de image,

er kan ook een 0 (null) extra achter mask staan, dus /proc/stb/ir/rc/mask0

Dreambox 500 Kleine grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening is niet te programmeren!!!!!!!

Afstandsbediening staat op code: 0 - 0 - 3 - 1

Dreambox 600 Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 2 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask

Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask

Dreambox 800 Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 3 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0

Werkt de afstandsbediening goed op de je dreambox, wijzig dan de file bootup van de image.

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0

Dreambox ???? (500+ / 5620 / 7000 en 7020) Grote grijze afstandsbediening.

Afstandsbediening toetsen programmeren met de opdracht: shift 0 - 0 - 3 - 4 (shift toetst indrukken zoals hierboven omschreven onder voorbeeld)

Geeft in eerste instantie om te testen de volgende opdracht via Telnet: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

Image wijzigen: /ect/init.d/bootup -> onderaan de file een regel toevoegen: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

Als laatste kun je indien gewenst de deblokkeer procedure weer volgen, maar nu om de AB weer te blokkeren.

Succes.

Grts, Mobieltje

Geplaatst:

@ Mobieltje: bedankt voor de tip om de regel in de bootup file toe te voegen! Het werkt perfect (db800 & 7020).

Groet, Cremas

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Geplaatst:
Origineel bericht van: cremas
@ Mobieltje: bedankt voor de tip om de regel in de bootup file toe te voegen! Het werkt perfect (db800 & 7020).
Groet, Cremas

Graag gedaan, klopt als je die regel niet in de bootup file zet dan werkt de AB niet na een boot van de decoder.

PS ik heb inmiddels ook ondekt dat de image LT-Fifth.2-dm800.nfi niet overweg kan met de extra regel in de bootup file, hij leest hem gewoon niet.

Grts.
Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: cremas
Groet, Cremas

Graag gedaan, klopt als je die regel niet in de bootup file zet dan werkt de AB niet na een boot van de decoder.

PS ik heb inmiddels ook ondekt dat de image LT-Fifth.2-dm800.nfi niet overweg kan met de extra regel in de bootup file, hij leest hem gewoon niet.

Grts.

Dat gaat in LT menu -LT configuratie -afstandsbedieningsniveau , daar kun je hem op alles 1/2/3/of 4 zetten .

Suc6
Geplaatst:
Origineel bericht van: djdakman

Dat gaat in LT menu -LT configuratie -afstandsbedieningsniveau , daar kun je hem op alles 1/2/3/of 4 zetten .
Suc6

Aha, mooi dat wist ik nog niet, ik had het wel bij de image van Ronald gelezen.
Dat ga ik eens testen.

Grts
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Hallo

het is me gelukt 2 dreamboxen naast elkaar

een dm7020 en een dm 800 met 2 afstandsbedieningen.

maar het lukt me niet om de boot aantepassen

zodanig dat bij een reboot of crash ,niet alles weer opnieuw via telnet moet ingeven.

ik draai op beide boxen met gemini

heeft iemand hier nog wat tips over.

alvast bedankt.

Geplaatst:

Wel vaker op dit forum lees ik de beschrijving hoe een AB op een andere modus kan worden gezet. Echter wie wil er nu 1 AB voor 1 Dreambox en een 2de AB voor een andere Dreambox.

De meest ideale oplossing lijkt mij dat je al je Dreamboxen met 1 AB kan bedienen.

Technisch is dit mogelijk, echter is de procedure om dit voor elkaar te krijgen erg ingewikkeld. Allereerst heb je een JP1.x interface kabel nodig. Het type JP1.x kabel is afhankelijk van het model AB. Vervolgens kan je met het programma keymap-master en remote-master de AB programmeren. Tenslotte dien je 1 van de Dreamboxen nog te voorzien van andere settings. Bij de Dreambox 7000 is dit het bestand rcdm7000.xml. Het bestand rcdm7000.xml kan je echter alleen aanpassen als de Dreambox firmware niet in flash geheugen draait.

Zelf heb ik deze procedure uitgevoerd en ik kan nu twee Dreamboxen, de TV en een DVD speler bedienen met 1 Dreambox AB.

Meer info:

http://www.hifi-remote.com/forums/

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

Geplaatst:
Origineel bericht van: realjose
Hallo
het is me gelukt 2 dreamboxen naast elkaar
een dm7020 en een dm 800 met 2 afstandsbedieningen.
maar het lukt me niet om de boot aantepassen
zodanig dat bij een reboot of crash ,niet alles weer opnieuw via telnet moet ingeven.
ik draai op beide boxen met gemini
heeft iemand hier nog wat tips over.
alvast bedankt.

DM800

A -> Afstandsbediening: shift 0 - 0 - 3 - 2
A -> Onderste regel in bootup file: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask0

B -> Afstandsbediening: shift 0 - 0 - 3 - 3
B -> Onderste regel in bootup file: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0

C -> Afstandsbediening: shift 0 - 0 - 3 - 4
C -> Onderste regel in bootup file: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask0

DM7020

C -> Afstandsbediening: shift 0 - 0 - 3 - 2
C -> Onderste regel in bootup file: echo 2 > /proc/stb/ir/rc/mask

A -> Afstandsbediening: shift 0 - 0 - 3 - 3
A -> Onderste regel in bootup file: echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask

B -> Afstandsbediening: shift 0 - 0 - 3 - 4
B -> Onderste regel in bootup file: echo 8 > /proc/stb/ir/rc/mask

Het enige verschil voor een DM7020 is dat er GEEN (0) achter /mask staat

===================================================================

Voorbeeld 1:
Kies voor de DM800 de regels AA
Kies voor de DM7020 de regels AA

Voorbeeld 2:
Kies voor de DM800 de regels BB
Kies voor de DM7020 de regels BB

Voorbeeld 3:
Kies voor de DM800 de regels CC
Kies voor de DM7020 de regels CC

Grts.
Geplaatst:

Bedankt mobieltje

maar mijn probleem is waar vind ik de bootup file in gemini

dacht dat die in /ect/init.d/bootup zat

maar als ik die aanpast ,dan starten zowel de 7020 als de dm800 niet meer op. ????

groetjes

Geplaatst:
Origineel bericht van: realjose
Bedankt mobieltje
maar mijn probleem is waar vind ik de bootup file in gemini
dacht dat die in /ect/init.d/bootup zat
maar als ik die aanpast ,dan starten zowel de 7020 als de dm800 niet meer op. ????
groetjes

Waar die file "bootup" staat is duidelijk genoeg omschreven in een eerder bericht in dit topic en het is idd /ect/init.d/bootup.

Als je box niet opstart na het aanpassen van de bootup file, maak je waarschijnlijk een fout tijdens het editen.
Doe dat via het programma DCC, ga op de file staan en dan rechtermuisknop en kies bewerken, voeg de nieuwe regel toe onder aan de tekst, opslaan en klaar is kees.

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen