voodoodoll Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Nu deze drie digitale ontkoppelingskanalen worden gebruikt om live sport uit te zenden (één+ en Canvas+) en om de kleuters en peuters hun programma's te geven (Ketnet+) is het hoogdringend tijd dat TV Vlaanderen deze kanalen toevoegt. Zij nemen maar een aantal uren per dag/week in dus het moet mogelijk zijn deze toe te voegen gedurende die periodes. Wat mist de TV Vlaanderen kijker deze week? Formule 1: kwalificaties GP Singapore op Eén+, zaterdag 15.55-17.00 uur. Basketbal: Supercup (Oostende - Charleroi) op Canvas+, zaterdag 20.25 uur. Motorcross der naties op Eén+, zondag 14.05 uur, 15.35 uur, 17.05 uur.
Timm1983 Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 @ Voodoodoll één+ en Ketnet+/Canvas+ zijn via Belgacom TV te bekijken, maar eigenlijk mis je niet veel hoor, want die kanalen zender meer niet uit dan wel. één+ op kanaal 990 Ketnet+/Canvas+ op kanaal 991 Timm1983 Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.
Gast satfreak07 Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Vanaf 1 oktober dagelijks canvas+.(zie de programmabladen voor volgende week) TVV zal ze vroeg of laat toch moeten toevoegen willen ze mee met de concurentie
digitaal kijker Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 en ze zijn geen prioriteit voor TVV, heb vandaag vernomen van VTM dat VTM HD nog niet wordt toegevoegd bij TVV en nog geen onderhandelingen zijn. het zou eerder bij telenet komen dan bij TVV. krijg dus m'n bedenkingen aan het aanbod dat ze nog kunnen vergroten met vlaamse zenders en waar ze die gaan zetten allemaal. miss dat ze de transponder van euro 1080 gaan krijgen of nemen (als ze betalen natuurlijk),maar vrees ervoor. of ze moeten al een zender vrijmaken op de telesat transponder. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
chukky2 Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 ze zullen toch extra transponders moeten gaan huren ! anders gaat het de komende jaren bergaf . nu gaat het waarschijnlijk nog bergop
voodoodoll Geplaatst: 25 september 2008 Auteur Geplaatst: 25 september 2008 Ik vind dat ik wel veel mis. 3 sportevenementen op 2 dagen tijd! Ik heb geen digitale kabel (meer) en Belgacom TV komt er al helemaal niet in! De VRT moet er voor élke kijker zijn! Kabel, IPTV, DVB-T én schotel.
Davev Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Origineel bericht van: voodoodoll Ik vind dat ik wel veel mis. 3 sportevenementen op 2 dagen tijd! Ik heb geen digitale kabel (meer) en Belgacom TV komt er al helemaal niet in! De VRT moet er voor élke kijker zijn! Kabel, IPTV, DVB-T én schotel. én gratis aangezien het allemaal met onze centen gebeurd! Digitale themazenders horen volgens de laatste beheersovereenkomst niet tot het takenpakket van de vrt... en toch doen ze maar wat ze willen. En maar klagen dat ze te weinig middelen hebben. Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
Elwin Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Inderdaad komen er veel uitzendingen van één+ en Canvas+ volgens de Belgische bladen. Zou wel mooi zijn als die voor TVV wordt toegevoegd, en dan gelijk in het Familiepakket van CDS!
Gast zzzzzzz Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Tja, als ze er geen prioriteit van maken, dan zie ik hen toch binnenkort weer kijkers afkalven. Een zender die dagelijks enkele uren in de lucht is, dat is toch niet niets meer. En TVV moet kunnen concurreren met Telenet, zoveel is duidelijk. Er zal gewoon een tweede transponder moeten bijkomen voor TVV.
Gast TylerDurden Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Ik heb eens ergens gelezen dat omwille van juridische redenen de VRT deze themakanalen niet als aparte steeds actieve kanalen mag verkopen, maar alleen als interactieve streams achter de onnozele "rode knop". In de beheersovereenkomst tussen de VRT en Geert Bourgeois zou er immers geen ruimte zijn voor extra kanalen buiten één en canvas. Dat was iig een reden die de VRT gaf waarom deze kanalen niet via DVB-T worden uitgezonden. Nu ja, nu Bourgeois ontslag heeft genomen kan de beheersovereenkomst misschien aangepast worden aan de moderne tijden. Of misschien ook niet, want dit is natuurlijk een melkkoe voor zowel de VRT als TN/BGC. Als dit zonder rode knop kan worden aangeboden is interactieve tv alle bestaansreden kwijt. Net zoals ooit gemist en consoorten, in NL kunnen ze dat alles gewoon gratis aanbieden via het net, in België moet dat weer extra geld kosten...
adupont Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Interactiviteit stelt echt niet zoveel voor... Of je nu bij één de rode knop induwt of onmiddellijk kanaalnr. 990 intoetst, je komt in beide gevallen op kanaal 990 - één+ terecht. Een kanaal zoals elke andere zender er een inneemt. Voor de grote vakantie werd de inhoud van één+ en canvas+ nog op de reguliere zenders heruitgezonden (bijv. zatervoormiddag), maar nu wordt de inhoud volledig opgesplitst en dat vind ik niet kunnen. Als je als zender gefinancierd wordt met publieke middelen, moet je beschikbaar zijn voor iedereen. Heb daarnet een mail gestuurd naar de vrt in verband met ooitgemist en de +kanalen. Ben benieuwd wat voor reactie ik eventueel zal krijgen. Mvg, Adupont
Gast zzzzzzz Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Natuurlijk heb je die rode knop niet nodig voor die streams. De BBC streams zitten bijvoorbeeld ook gewoon op satelliet, het is enkel een kwestie van op de juiste zender in te schakelen en je ziet die stream die je anders op een iets gemakkelijker manier via een rode knop te zien krijgt. Alleen heeft de VRT er dus wel belang bij om mensen naar Telenet of Belgacom te jagen, want enkel daar heb je "Ooit Gemist", wat puur betalende content is, en dus geld in het laatje van de VRT brengt. Ik vind dit ook niet kunnen, precies om dezelfde reden. Wij belastingbetalers betalen voor het maken van de VRT programma's, het is schandalig dat wij nog een tweede keer zouden moeten betalen via een Telenet of Belgacom. Op zijn minst zouden die streams op DVB-T moeten te zien zijn. Op satelliet ben ik niet zo zeker dat de rode knop het obstakel is, mijns inziens gaat het hier om bandbreedte problemen. Om Ketnet+, Canvas+ en één+ uit te zenden hebben ze extra ruimte nodig, een nieuwe transponder dus, want die ene die ze voor TVV gebruiken zit gewoon vol. Nu, als TVV wil blijven concurreren met de kabel en IPTV, zullen ze toch ook die kanalen moeten aanbieden. Hetzelfde geldt voor VTM HD, VT4 HD (als die er eens komt), enz. Ook de Waalse kanalen die nu ook op de kabel zitten moeten zo gauw mogelijk in het TVV pakket komen.
digitaal kijker Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 waalse kanalen komen enkel op telesat,reden,ze kunnen dan dubbel verdienen aan belgen die ze alle2 willen. ketnet+ en canvas+ zijn 1 kanaal,een+ is ook 1 kanaal,dus zeker al 1 transponder zonder al de rest die de belgen willen die hier op het forum worden gevraagd. als TVV het zou kunnen (transponderhuur is duur) dan moeten ze al 3 transponders hebben op de 23.5 bv, 1 extra voor HD en 2 voor die SD gevraagde zenders en die + zenders. denk daarbij ook dat het abbo geld wss ook naar omhoog zal gaan dan. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Gast zzzzzzz Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Origineel bericht van: digitaal kijker waalse kanalen komen enkel op telesat,reden,ze kunnen dan dubbel verdienen aan belgen die ze alle2 willen. Dat zou dom zijn, volgens mij zullen maar weinig gebruikers investeren in een 2e CAM en 2e smartcard enkel daarvoor. Als ze het daarentegen bijv. in het Pluspakket steken, zullen er al heel wat meer in geïnteresseerd zijn. Origineel bericht van: digitaal kijker denk daarbij ook dat het abbo geld wss ook naar omhoog zal gaan dan. Hoe het ook weze, TVV zal moeten blijven concurrentieel zijn met de kabel en BelgacomTV. Zonder Waalse zenders, zonder één+, Ketnet+ en Canvas+ zal TVV steeds minder aantrekkelijk worden voor potentiële kopers. En als die er alleen kunnen bijkomen via een verhoging van het abonnementsgeld dan zijn ze in elk geval al duurder dan BelgacomTV. Wat hierboven gezegd is, ben ik overigens niet zo zeker van, namelijk dat Ketnet+ en Canvas+ een frequentie kunnen delen. Het zou immers goed kunnen dat ze tegelijk een extra sportevenement draaien en tegelijk ook nog extra kinderprogramma's. De VRT gebruikt die + kanalen immers alleen om de beperking van het aantal kanalen te omzeilen.
voodoodoll Geplaatst: 27 september 2008 Auteur Geplaatst: 27 september 2008 't Is voor mij eigenlijk heel simpel: ofwel wordt TV Vlaanderen eindelijk eens volwassen en biedt men de Vlaamse zenders aan zoals de naam van de aanbieder aangeeft ofwel komt de digitale kabel er weer in. Prime is hier nu ook digitaal beschikbaar tegen een lagere prijs dan het afgeslankte analoge aanbod en daarbovenop heb ik alle Vlaamse zenders er ook bij. Ik geef TV Vlaanderen alleszins nog wat tijd maar het mag toch niet al te lang meer duren, wil men een waardig alternatief zijn dan is het vijf voor twaalf wat mij betreft
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen