Davev Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Origineel bericht van: voodoodoll 't Is voor mij eigenlijk heel simpel: ofwel wordt TV Vlaanderen eindelijk eens volwassen en biedt men de Vlaamse zenders aan zoals de naam van de aanbieder aangeeft ofwel komt de digitale kabel er weer in. Prime is hier nu ook digitaal beschikbaar tegen een lagere prijs dan het afgeslankte analoge aanbod en daarbovenop heb ik alle Vlaamse zenders er ook bij. Ik geef TV Vlaanderen alleszins nog wat tijd maar het mag toch niet al te lang meer duren, wil men een waardig alternatief zijn dan is het vijf voor twaalf wat mij betreft hoho.... effe de dingen correct gescheiden houden hé: prime=het premium pakket van telenet met sport en filmzenders dat bovenop het (digitale) kabelabonnenemt betaald dient te worden. Dat extra pakket is FIKS duurder dan het analoge pakket (basis + prime = 28 à 41 euro/maand + evt 4 euro decoderhuur). Telenet digitale kabel is weliswaar iets goedkoper dan telenet analoog maar dat is ook maar omdat de btw op digitaal lager is. Bovendien is Telenet digitale kabel nog steeds behoorlijk duurder dan TVVlaanderen. Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
voodoodoll Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: Davev hoho.... effe de dingen correct gescheiden houden hé: prime=het premium pakket van telenet met sport en filmzenders dat bovenop het (digitale) kabelabonnenemt betaald dient te worden. Dat extra pakket is FIKS duurder dan het analoge pakket (basis + prime = 28 à 41 euro/maand + evt 4 euro decoderhuur). Telenet digitale kabel is weliswaar iets goedkoper dan telenet analoog maar dat is ook maar omdat de btw op digitaal lager is. Bovendien is Telenet digitale kabel nog steeds behoorlijk duurder dan TVVlaanderen. Volgens mij heb jij mij verkeerd begrepen. Wat ik dus wilde zeggen is dat Prime hier (in Indi-gebied) sinds kort ook digitaal verkrijgbaar is. Het analoge aanbod van Prime kost 32e/mnd terwijl het digitale aanbod, met alle Prime-zenders, maar 20e/mnd kost. Natuurlijk is dat bovenop het basisbedrag. Voor mij zou Indi+Prime goedkoper zijn dan wat ik nu heb: analoge kabel+Prime analoog+TVV. Als ik terug naar de digitale kabel ga heb ik dus ALLE Vlaamse zenders en ALLE Prime-zenders en dat goedkoper dan wat ik nu betaal. Het gaat er mij ook om dat TVV op dit moment geen competitie is voor Telenet/Indi of Belgacom. Het is een alternatief "voor de camping".
digitaal kijker Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 maar vergeet niet,indi wordt telenet nog voor het einde van het jaar en dan worden indi aan de condities van telenet gelijkgeschaafd, bij indi komen wat telenet kanalen bij en je moet binnenkort de box huren,ook zal je kunnen de oude indibox kunnen omruilen voor een telenetbox en dan heb je nog interactieve opties die tergend traag gaan en duur zijn en de op aanvraag van slechte kwaliteit. en als je alles samentelt betaal je veel geld. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
voodoodoll Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Daar ben ik mij van bewust maar nu heb ik het gevoel dat ik veel te veel mis Ik was overtuigd dat TVV een evenwaardig aanbod zou hebben maar na meer dan een jaar wachten begin ik mij zoals je kan zien serieuze vragen te stellen of men dat wel kan of wil...
Gast satfreak07 Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Ik ben daarover het volledig met je eens ! Als vlaamse kijker ben je benadeeld t.o.v de nederlandse kijker, want die komen op alle vlak niets te kort . Ze hebben een volwaardig themakanalen ,sport en filmaanbod . Ik gun TVV nog wat tijd maar toch ook geen jaren meer!
Gast zzzzzzz Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: satfreak07 Ik ben daarover het volledig met je eens ! Als vlaamse kijker ben je benadeeld t.o.v de nederlandse kijker, want die komen op alle vlak niets te kort . Ze hebben een volwaardig themakanalen ,sport en filmaanbod . Ik gun TVV nog wat tijd maar toch ook geen jaren meer! Wat die filmkanalen betreft, vrees ik dat die er nooit kunnen komen, gewoon omdat Prime die rechten volledig in handen heeft. Voor de andere zaken vind ik ook dat ze wat meer moeite mogen doen. TVV goedkoper ? Volgens mij, als je eens met meerdere tuners of meerdere TV's begint, is het algauw het duurste systeem : * 1 smartcard per tuner, en anders Smartwi/Linky/cardlink/Dreambox/PC als cardserver * hardware is beter van kwaliteit, maar ook duurder * abonnement van 10€/maand lijkt goedkoop, maar je mist bepaalde zenders die je alleen in het pluspakket hebt, en dan zit je al aan 14€/maand, en dan nog heb je bepaalde zenders niet (ActuaTV, Waalse zenders). Ok, je hebt dan weer andere zenders die je niet bij de kabel hebt. Maar mijn conclusie is toch dat je satelliet niet voor de prijs moet nemen, want het is duurder als je alles samenrekent (hardware, abonnement Pluspakket, enz.) Vergeet ook niet dat hier in Vlaanderen niet het systeem bestaat dat je goedkoop 2e en 3e kaartjes kunt krijgen voor de diverse abonnementen. Enkel voor het Vlaams pakket bestaat zo'n systeem. Wie bijv. het Toppakket heeft en op 3 tuners wil kijken zou als het van TVV afhangt dan maar 3x20€/maand moeten betalen. Op de kabel is dat niet zo, daar heb je een systeem dat je op alle boxen dezelfde zenders kunt zien.
ranico Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 zzzzzz Vergeet ook niet dat hier in Vlaanderen niet het systeem bestaat dat je goedkoop 2e en 3e kaartjes kunt krijgen voor de diverse abonnementen. Enkel voor het Vlaams pakket bestaat zo'n systeem. Wie bijv. het Toppakket heeft en op 3 tuners wil kijken zou als het van TVV afhangt dan maar 3x20€/maand moeten betalen. Op de kabel is dat niet zo, daar heb je een systeem dat je op alle boxen dezelfde zenders kunt zien. Door de vrije hardware keuze kan je wel goedkoop naar abonnement toe, met meerdere boxen kijken met 1 smartcard(abonnement) met interne cardsharing. Dus jouw argument is niet helemaal juist. Hoe de gebruikers dit moeten doen is een ander hoofdstuk DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast zzzzzzz Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: ranico Door de vrije hardware keuze kan je wel goedkoop naar abonnement toe, met meerdere boxen kijken met 1 smartcard(abonnement) met interne cardsharing. Dus jouw argument is niet helemaal juist. Hoe de gebruikers dit moeten doen is een ander hoofdstuk En heb je bij dat "goedkoop" intern cardsharen de prijs van je PC/Dreambox/etc. met het bijbehorende extra stroomverbruik gerekend ?
RUF Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: zzzzzzz Op de kabel is dat niet zo, daar heb je een systeem dat je op alle boxen dezelfde zenders kunt zien. Dit klopt voor de analoge kabel. Als je echter voor de pseudo digitale televisie van de kabeleaars gaat, dan zit je vast aan je digibox. En dan heb je er ook een per tv nodig. Het beste systeem lijkt mij het gebruik van de smartwi. Het is geen goedkope gadget maar je kunt er gemakkelijk 3 satelliet tuners simultaan mee laten werken op je ene kaartje. TV VLAANDEREN is als je het hele pakket neemt nog altijd goedkoper dan als je het volle pond van bv Telenet is huis neemt, plus het feit dat de beeldkwaliteit met echte digitale ontvangst via satelliet in 90 pct een stuk hoger ligt dan via de analoge kabel of pseudo digitale tv via kabel of adsl. Plus, en dit is ook belangrijk, dat je met je installatie naast het TVV aanbod ook nog keuze hebt uit tientallen interessante FTA stations (bv het huidige Freesat platform in het VK) op de Astra 2. Bij de kabelaars ben je helemaal afhankelijk van hetgene de providers aanbieden. Ik zit nu iets meer dan een jaar op satelliet en ik heb het me nog geen minuut berouwd om de overstap en de investering te doen.
ranico Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: ranico Door de vrije hardware keuze kan je wel goedkoop naar abonnement toe, met meerdere boxen kijken met 1 smartcard(abonnement) met interne cardsharing. Dus jouw argument is niet helemaal juist. Hoe de gebruikers dit moeten doen is een ander hoofdstuk En heb je bij dat "goedkoop" intern cardsharen de prijs van je PC/Dreambox/etc. met het bijbehorende extra stroomverbruik gerekend ? Het goedkoop was gericht op het abonnement dat maar 1maal moet betaald worden voor een abonnement voor een toppakket (digitaal), zoals aangeven door RUF. Trouwens in de toekomst zal ook waarschijnlijk alleen maar de vlaamse zenders op de analoge kanalen overblijven (weten dat 1 analoge tot 8 digitale SD zenders gebruikt). DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
voodoodoll Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: RUF Plus, en dit is ook belangrijk, dat je met je installatie naast het TVV aanbod ook nog keuze hebt uit tientallen interessante FTA stations (bv het huidige Freesat platform in het VK) op de Astra 2. Bij de kabelaars ben je helemaal afhankelijk van hetgene de providers aanbieden. Ik zit nu iets meer dan een jaar op satelliet en ik heb het me nog geen minuut berouwd om de overstap en de investering te doen. Maar je hoeft helemaal geen TVV te hebben om die interessante FTA kanalen op 19°O en 28.2°O te hebben. Zelfs als je geen abonnee bent van TVV heb je deze en blijft je installatie renderen! Ik heb mij de aanschaf van schotel en receiver ook nog geen seconde berouwd, meer zelfs, ik zou niet meer zonder kunnen
voodoodoll Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: zzzzzzz Wat die filmkanalen betreft, vrees ik dat die er nooit kunnen komen, gewoon omdat Prime die rechten volledig in handen heeft. Voor de andere zaken vind ik ook dat ze wat meer moeite mogen doen. Het is dringend tijd dat er een wet komt die stelt dat digitale aanbieders en (premium-)zenders niet in dezelfde handen mogen zijn en dat elke zender verplicht is om zich aan te bieden aan elk platform voor dezelfde prijs en tegen dezelfde voorwaarden! Dan kunnen we pas spreken over echte concurrentie, nu word je naar de kabel of IPTV gedwongen als je Prime of 11 wil en dat kan volgens mij niet.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: RUF Origineel bericht van: zzzzzzz Op de kabel is dat niet zo, daar heb je een systeem dat je op alle boxen dezelfde zenders kunt zien. Dit klopt voor de analoge kabel. Als je echter voor de pseudo digitale televisie van de kabeleaars gaat, dan zit je vast aan je digibox. En dan heb je er ook een per tv nodig. Maar je betaalt niet al je pakketten iedere keer je een digibox/corder erbij neemt. Dat is toch wel een verschil. Eén HD digicorder heeft al 2 tuners, en die 2 tuners kunnen direct naar het hele pakket waarop die gebruiker aangesloten is. Heeft die gebruiker een 2e TV dan kan hij een 2e HD digicorder nemen, en dan komt er dus 8€/maand bij, maar daarin zit dus ook al de hardware huurkost. Dan heeft hij dus 4 tuners met het hele pakket voor : +/- 13€/maand (basisprijs analoog abonnement) + prijs bijkomende pakketten (éénmalig) + 8€/maand (1e HD digicorder) + 8€/maand (2e HD digicorder). Het is dat Telenet de HD digicorders enkel te huur aanbiedt, maar anders was het zelfs een eenmalige aankoopkost voor die HD digicorders, en viel die 8€/maand per digicorder ook weg. Voor één TV met één tuner is TV Vlaanderen dan nog wel interessant, met meerdere begint het toch serieus op te lopen. BTW : je kon nog van pseudo-digitaal spreken voor de gewone digiboxen/corders, maar niet meer bij de HD exemplaren, want daar komt HDMI uit. Origineel bericht van: RUF Het beste systeem lijkt mij het gebruik van de smartwi. Het is geen goedkope gadget maar je kunt er gemakkelijk 3 satelliet tuners simultaan mee laten werken op je ene kaartje. Ik ga dan ook die weg op, maar het is dus weer een bijkomende kost, en het wordt niet ondersteund door TVV, die liever per tuner een kaartje zou verkopen, wat toch een serieus verschil is met de kabel, waar ze zelf het systeem uitgedacht hebben om je op alle TV's eenzelfde abonnement te geven. Origineel bericht van: RUF TV VLAANDEREN is als je het hele pakket neemt nog altijd goedkoper dan als je het volle pond van bv Telenet is huis neemt Dat hangt er toch maar vanaf. De gewone digiboxen/corders kunnen op sommige plaatsen nog gewoon gekocht worden. Wie dus met SD tevreden is, en 2 TV's heeft, is volgens mij goedkoper af met zo'n systeem. Hij koopt eenmalig zijn materiaal, en daarna betaalt hij enkel het basisabonnement (+/- 13€/maand) + een of ander bijkomend abonnement Hij heeft dan 4 tuners waarop hij kan kijken, en heeft toch meer kanalen dan in het TVV basispakket zitten. Origineel bericht van: RUF plus het feit dat de beeldkwaliteit met echte digitale ontvangst via satelliet in 90 pct een stuk hoger ligt dan via de analoge kabel of pseudo digitale tv via kabel of adsl. Dat pseudo-digitaal verhaal is achterhaald, zowel bij kabel als Adsl sedert men daar HD dozen levert met HDMI uitgang. En wat beeldkwaliteit betreft, de bitrate ligt hoger bij de Vlaamse kanalen op de kabel. Voor de buitenlandse hangt het er vanaf. Origineel bericht van: RUF Plus, en dit is ook belangrijk, dat je met je installatie naast het TVV aanbod ook nog keuze hebt uit tientallen interessante FTA stations (bv het huidige Freesat platform in het VK) op de Astra 2. Bij de kabelaars ben je helemaal afhankelijk van hetgene de providers aanbieden. Klopt, maar iemand kan ook digitale kabel nemen en een FTA schotelsetje zetten. Daarvoor is een TVV abonnement niet nodig. Origineel bericht van: RUF Ik zit nu iets meer dan een jaar op satelliet en ik heb het me nog geen minuut berouwd om de overstap en de investering te doen. Ik heb voor satelliet gekozen omwille van de vrije hardwarekeuze en de extra mogelijkheden die daarbij komen kijken. Maar ik ben niet blind voor de voor/nadelen van de andere systemen. Had Telenet hier andere decoders toegelaten, was ik zeker nooit naar TVV gegaan. Maar het blijft een interessante hobby.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: voodoodoll Origineel bericht van: zzzzzzz Wat die filmkanalen betreft, vrees ik dat die er nooit kunnen komen, gewoon omdat Prime die rechten volledig in handen heeft. Voor de andere zaken vind ik ook dat ze wat meer moeite mogen doen. Het is dringend tijd dat er een wet komt die stelt dat digitale aanbieders en (premium-)zenders niet in dezelfde handen mogen zijn en dat elke zender verplicht is om zich aan te bieden aan elk platform voor dezelfde prijs en tegen dezelfde voorwaarden! Dan kunnen we pas spreken over echte concurrentie, nu word je naar de kabel of IPTV gedwongen als je Prime of 11 wil en dat kan volgens mij niet. Tja, je weet toch hoe betrokken de politiek is in Vlaanderen/België bij alles waar geld mee te verdienen is. Politieke benoemingen zorgen ervoor dat de politiek en dus de wetgever helemaal niet neutraal staat tegenover Telenet. Waarom denk je dat er hier nooit een goed uitgebouwd DVB-T netwerk gekomen is ? Om vriendjes Telenet en Belgacom te beschermen natuurlijk. Maar ik vrees dat we hier wat offtopic aan het gaan zijn.
ranico Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: zzzzzzz * 1 smartcard per tuner, en anders Smartwi/Linky/cardlink/Dreambox/PC als cardserver * hardware is beter van kwaliteit, maar ook duurder * abonnement van 10€/maand lijkt goedkoop, maar je mist bepaalde zenders die je alleen in het pluspakket hebt, en dan zit je al aan 14€/maand, en dan nog heb je bepaalde zenders niet (ActuaTV, Waalse zenders). Ok, je hebt dan weer andere zenders die je niet bij de kabel hebt. Een aantal correcties: * het is 1 smartcard per setupbox (niet per tuner). Heelwat wat ontvangers hebben 2 tuners (zelfs tot 4 tuners) * het basispakket van 10 Euro is goedkoop gezien zijn inhoud. Niet iedereen mist bepaalde zenders. Het vergelijken houd hier op, want zenderkeuzes zijn persoonlijk. Er zijn zelfs heel wat mensen die met de vlaamse zenders al tevreden zijn. Origineel bericht van: zzzzzzz Maar je betaalt niet al je pakketten iedere keer je een digibox/corder erbij neemt. Dat is toch wel een verschil. Dit is ook te vermijden bij TVV. Het verschil zit erin dat TVV dit niet gratis aanbied of gratis andere alternatieven voorstelt. Interne cardsharing (vb 2 dreamboxen met een gecrossde netwerkkabel verbinden is al voldoende) Origineel bericht van: zzzzzzz Voor één TV met één tuner is TV Vlaanderen dan nog wel interessant, met meerdere begint het toch serieus op te lopen. Gezien over een termijn van bvb. 5 jaar. Telenet: abbo: 13Euro x 60 HD box: 8Euro x 60 Digibox: 4Euro x 60 Totaal 1500Euro TVV: (zeker niet de goedkoopste HW oplossing) abbo: 10Euro x 60 DB800 (HD) = 450Euro DB600 (SD) = 300Euro Shotel = 150 Euro Totaal 1500 Euro. Waar zit er dan een groot verschil ? Alleen bij TVV is het gratis alternatief niet voor jan en alleman (enige kennis of hulp is nodig) DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen