JohnO Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Ha allemaal, Sinds gisteren blijft de laptop met windows xp tijdens de boot procedure hangen. In de configuratie of anders in het register is niets veranderd sinds de laatste keer werken in windows Een poging om dan maar opnieuw een install te doen loopt op niets uit. Na de hele procedure doorlopen te zijn stopt de installatie en komt er een knipperende cursor Waar zou ik kunnen zouken naar fouten ? geheugen? processor? wie helpt me op weg Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Hellum Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 ik zou eerst de koeling even goed nakijken, en schoonmaken (dat heeft al vaak grote problemen opgeleverd) daarna het werkgeheugen testen (met een live Ubuntu cd met memtest bijv.) de processor zelf lijkt me onwaarschijnlijk MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
JohnO Geplaatst: 25 september 2008 Auteur Geplaatst: 25 september 2008 tnx de ubuntu test kwam ie goed door. Alle fasen geod doorlopen duurde wel wat lang. Het vreemde is dat ie dan gewoon blijft draaien. Windows laden geeft een probleem. ubuntu install overigens ook. Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Sjattuh Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Origineel bericht van: JohnO tnx de ubuntu test kwam ie goed door. Alle fasen geod doorlopen duurde wel wat lang. Het vreemde is dat ie dan gewoon blijft draaien. Windows laden geeft een probleem. ubuntu install overigens ook. Dus vanaf DVD speler loopt alles goed. Maar zodra je de harde schijf aanspreekt gaat hij hangen? .... Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
JohnO Geplaatst: 26 september 2008 Auteur Geplaatst: 26 september 2008 nou, als ik ongeveer halverwege ben met inladen ( ik zie de XP schermen met het lopende streepje aan sec of 25 a 30 dan loopt ie vast. Ik heb de interne hd 40 gb verwisseld ( met een 30 Gb waarop win 2000 geinstalleerd staat)deze loopt ook vast na een sec of 20 laden Dus de hd wissel lost het probleem niet op Knoppix geeft na laden van de kernel ook vastlopers Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Gast ozzo Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Paar zaken zijn van belang : - Moederboard batterij vervangen (CR2032) - Geheugen checken of vervangen als test - Andere voeding testen. En kijken of er geen bolle elco's rond de processor voorkomen. Dan zou je redelijk gedekt moeten zijn.
Ome Merde Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 ik denk geheugen. laat een bootable memtest86 er maar eens op los merDe deze ruimte is te huur
Con Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Een mogelijkheid is dat de temperatuur te hoog oploopt. Controleer of de fannetjes draaien en dat alles stofvrij is. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
JohnO Geplaatst: 26 september 2008 Auteur Geplaatst: 26 september 2008 geheugen test ok zoals ik al eerder zei. Te heet worden? hij kan uren geheugen testen. Zodra de xp geboot moet worden hangt de rakker. De fan draait normaal zoals ik gewend ben. Ik verdekt een defect in de external devices chipset zoals usb of pcmcia waardoor ie vastloopt Is dat mogelijk de oorzaak? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
JohnO Geplaatst: 26 september 2008 Auteur Geplaatst: 26 september 2008 overigens heb ik inderdaad ff een andere voeding geprobeerd. Maakt voor lappie niets uit hij blijft niet doorstarten. Heb vandaag de wifi stick maar eens voor onderzoek weggebracht. Volgens mij is dat ding niet koosjer Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Morgothzz Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Ga ik ook ff je bios in en kijk of je hardeschijf herkenning op automatisch staat. Het gebeurd wel eens dat hij naar user springt of dat de koppen en cilindersinstellingen niet geschoond worden en dan klopppen de waardes met je hardeschijf niet meer. Je HD wordt dan wel herkent maar je laptop raakt op den duur helemaal in het warretje omdat hij data verstuurd naar je hd en gevevens terug krijgt waarmee hij niks kan. Regards 'Life Is A Joke'
Gast ozzo Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Zou de Xp installatie niet gewoon brak zijn ? Misschien een verse install proberen ?
Sjattuh Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 ik lees iets over randapparatuur. Ik kan mijn lap niet booten als ik een flash drive erin heb zitten. Heb je alles er een keertje uitgetrokken? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
JohnO Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 zeker, alles eraf gehad, puur de kale laptop bootprobleem bleef heb zelfs de hd vervangen voor eentje met windows 2000 bootbprobleem na 15 sec laden Heb de install opnieuw gedaan met de xp harddisk, hing na inlezen alle gegevens, ( was zeker 3 min aan het laden geweest alsof het een eerste install betrof) leek dus goed te gaan. Maar helaas hing het systeem dus weer . Heb ubuntu geprobeerd te installen ( eerst de memtest laten draaien. Hing met een zwart sherm ( kwam dus niet bij het oranje schermje) idoot ptobleem toch mem goed hd goed mobo probleem? Ik lees ook over de harde schijf op user enz. Daar kijk ik nog even naar. Heb de laptop wel weggebracht naar de wifi stick leverancier. Met het verzoek de stick en de NEC na te kijken! Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Boelo Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Ik heb ook ooit eens geprobeerd XP te installeren op een Compaq PC. Dat ging ook iedere keer mis. Alles verwisseld , HD-geheugen , enz. Wat was het nu??? En slecht lezende dvd/cd-speler. Hij pakte de setup gewoon , zowel copy,s als orgineel. Maar soms bleef hij tijdens instaleren hangen , soms na alles klaar was. Windows dat vast liet , blauwe schermen. Maar na het verwisselen van de speler ging het goed. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen