Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoiets ja, xp staat erom bekent na de 2de installatie ronde ineens HD drivers niet te kunnen vinden, bios matig moet er ergus iets niet kloppen, shared video of zoiets, extern display enabled of intern uitgeschakeld, timing issues...

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

ik zoek en zoek en zoek.....

U hoort nader

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

Ik denk nog steeds aan een voedingsprobleem.

Kijk eens naar de fan van je voeding, wanneer en namelijk

geboot wordt, worden diverse onderdelen (ook pci's)

gecontroleerd en dan strandt jouw pc . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
Origineel bericht van: lock
Heeft deze laptop nog een floppy-disk drive?
Zoja, dan kan je hem laten opstarten met een opstartdiskette.(Win98 of ME, werkt ook voor XP) voorwaarde is wel dat je schijf niet NTFS is.
Anders kan je het ook nog proberen met UBCD4Win.

NTFS kan ook, zie deze link : http://www.freewarefiles.com/NTFSDOS-readwrite-NTFS-From-DOS_program_11100.html

MVG, Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

dank jullie wel voor alle reacties.

Hij heeft inderdaad een flopy drive aan boord.

Kan dus booten van flop en met de ntsf bootsoftware ook nog benaderen denk ik.

Wat is de meerwaarde van booten van flop? Ik snap niet geheel wat dit op kan leveren voor het windows bootprobleem Of knoppix of ubuntu bootprobleem ( ze willen geen van alle booten...

Ik zal nazien of de koelvin draait / koelt.

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

Met een opstartdiskette is het mogelijk om toch bij je kostbare data te komen, in MS-DOS-modus (de voorloper van Windows) weliswaar. Vanaf daar kun je dan weer het systeem herstellen.

Hij controleert of alle opstartbestanden aanwezig zijn en herstelt ze eventueel, daarna kan je bijv. kiezen voor opstarten met CD-Rom ondersteuning.

"That's another fine mess you've got me into"

Geplaatst:

was een frisse install zonder kostbare data.

Eigenlijk stond er helemaal niets van belang op en heb ik na een ntfs format XP erop gezet.

Daarna de wifi stick erin en draaien.

Totdat de avond erna dit bootprobleem spontaan ontstond

De stick eruit alles eraf en opnieuw opstarten geeft boven genoemde problematiek

ooh ooh wat een gedoe met lappie

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ha Laptopje terug van de reperateur...........

Proccessor zou defect zijn. Me neus uit. Ik geloof er niets van.

Er waren geen reparatie of onderzoekkosten aan verbonden maar de P4 was overleden.

Ik heb Hirens boot cd erbij gehaald.

Alle tests worden met vlag en wimpel behaald. Processor verwisseld met een reserve proc. Daar wordt het niet slechter van. Alleen de test van de USB host gaat fout.

De USB poort test geeft aan "failed" in het vlammend rood!

Dus ik had toch gelijk. Ik ben in de overtuiging dat een wifi usb stikje dit probleem veroorzaakt heeft.

En nu nog gelijk krijgen ook van de verkoper blijkt dus onmogelijk. Wat een smoes.

Maar wat nu.......

Weet iemand of er van de de NEC versa FM 320 mobos iets te vinden valt op internet?

mij lukt het niet iets over de borden te vinden.

Er zitten wel twee groene zekeringetjes in de buurt van de USB aansluiting op het mobo. Ik heb een reserve mobo met een ander defect waarop dit te zien is.

Ik zal proberen te meten of usb via de zekeringen naar een chipje gaan. Zijn er tips hoe en en ander te meten?

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

Zijn er eigenlijk schema's van dit soort laptopjes?

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

sorry maar via bios kan ik USB niet disablen wel kiezen USB 1.1 of 2.0

Bovendien is in een laptop geen ruimte om een kaartje in te steken. En de USB poorten zijn juist het probleem ( wellicht is host niet een goede woordkeuze. het zijn de interne USB poorten welke naar de hemel zijn.)

Dus hij blijft halverwege tijdens het opstarten hangen.

Ik hoop echt op een kenner welke weet of de USB op de print met zekeringetjes is beveiligd

Het is zo een klus om die laptop uit elkaar te halen... Pffff

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

Verander de bios eens, eerst van hhd opstarten, misschien ligt het aan de CD-DVD ?

ook zou je eens met een andere hdd kunnen proberen,

Geplaatst:

dank je voor alle tips

Helaas geeft de veilige mode ook hangers.

Bij de live cd van knoppix zie je dat het hangt bij het inladen van USB....... ( vastloper na de tekst USB in Knoppix

Zoals je reeds eerder las heb ik al een andere harddisk erin gehad/ Wel een met windows 2000. Er veranderd echter niets aan het opstart probleem

Ik heb een live cd met knoppix geprobeerd. Hangt op een zeker moment.

Ik heb de XP install opnieuw geprobeerd, hangt op een zeker moment.

Ten einde raad weggebracht en men zegt doodleuk dat de processor defect is. Ik geloofde dit niet maar heb toch de processor vervangen. Probleem blijft

Gisteren Hirens er op losgelaten en het harde bewijs staat op het scherm Processor test OK. USB hardware test met een defect failure respons. Dus zeker de hardware defect op het mobo.

Het toeval wil dat ik een reserve mobo heb van een identieke NEC.

Nu wil ik zeker weten dat de zekeringen op het mobo ( op de reserve mobo goed te zien ) verband ouden met de hardware van de usb poort.

DAn gaat de defecte laptop open en vrvang ik de zekereingen. Dus zoek ik een lay out van het NEC mobo

Maar waar te vinden?

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen