Ga naar inhoud


Gebruikers ervaringen Reelbox AVG


riaad

Aanbevolen berichten

Ben uitermate nieuwsgierig naar gebruikerservaringen met de AVG.

Af en toe zie ik hier iets op het board maar het valt mij op dat dit vrijwel direct weer gesloten wordt.

Ik wil duidelijk vooropstellen dat ik er niet op uit ben op om discussies op te wekken welke box nu beter is de Dream of de Reel.

Ik zoek juist niet gekleurde informatie en in mijn ogen is dit board daarvoor het juiste board.

Ook ik vind de AVG prijzig maar lees vooral op buitenlandse fora opvallend positieve berichten over de ontwikkeling van deze ontvanger.

Deze ontwikkelingen kunnen natuurlijk de stevige prijs rechtvaardigen.

Wat ik aan informatie links en rechts heb gevonden is dit toch de box die leverbaar is en op dit moment het meeste aan mogelijkheden in zich heeft.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat een ontvanger met zoveel potentie juist op dit board heel weinig gebruikers ervaringen worden uitgewisseld.

Ook ik heb gelezen dat de Reel in het verleden nog al eens steken heeft laten vallen.

Opvallend is wel dat iedereen uitermate positief is over de beeldkwaliteit.

Welke gebruikers ervaringen zijn voor mij belangrijk:

De zap snelheid, zowel SD als HD.

Werking van Cccam, ook voor interne sharing

Wordt opname gecodeerd of ongecodeerd opgenomen.

Tot hoeveel zenders kan ik gelijk opnemen.

Wat zijn de ervaringen wanneer ik DVB-S en DVB-T toepas.

Hoe is de beeldkwaliteit van Digitenne.

Kan ik HD streamen over netwerk met o.a. nas server.

Speelt de AVG MKV bestanden af.

Kan ik video bestanden afspelen met losse srt bestanden.

Worden VOB bestanden met 5.1 geluid door de ontvanger omgezet naar analoog.

Kort samengevat zie ik als ik de specificaties lees de AVG als enig leverbare ideale mediacentrum van dit moment vandaar dat ik het maar eens probeer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zelf heb ik nooit gebruik gemaakt van de AVG in zijn geheel. Desondanks maak ik gebruik van VDR, AVG plugins en maak ik ook gebruik van de Reel MM eHD voor het hardwarematig decoderen van MPEG2 en H264 streams. Even voor de duidelijkheid, de AVG draait met een geoptimaliseerde en heftig gepatchte VDR 1.4 editie.

 

- Beeldkwaliteit via de eHD is uitermate goed, zowel op SD als op HDTV kanalen (haarscherp) en DVB-T ziet er behoorlijk goed uit op mijn 32" LCD-TV op 1080i;

- MKV en andere multimedia bestanden zijn af te spelen, wel dien ik op te merken dat alleen MKV's t/m main@l4.0 probleemloos afspelen (dit betekend dus de MKV's converteren, een langdurig proces) en tot op heden heb ik geen SRT aan de gang kunnen krijgen (maar dit kan komen doordat ik geen echte AVG heb);

 

Zelf weet ik niet exact hoe CCcam werkt op de AVG. Toch denk ik dat er gebruik gemaakt wordt van dezelfde procedure als die ik gebruik (plugin icm preload patch voor CCcam). De werking hiervan is uitermate stabiel en beeld krijg ik binnen 2 seconden op mijn scherm bij FTA en Canal Digitaal kanalen.

 

De opnames die ik heb gemaakt, waren allemaal ongecodeerd. Ik kon ze simpelweg van mijn systeem kopieren en ik heb ze kunnen afspelen via Videolan op mijn PC. Dit ging zonder problemen.

 

Niet echt een volledig antwoord en gebaseerd op de echte hardware. Des ondanks zijn dit mijn ervaringen met VDR, AVG plugins en een Reel MM eHD.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hulde aan de topic starter en ik hoop dat er een objectieve discussie opgang komt. Zoals vaker gezegd sta ik ook op het punt te investeren in een all-round HD ontvanger en de reel AVG is een optie, duur maar indien alles naar wens zal werken een wellicht goede investeering.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima! Als de leden nu ook stoppen met de vooroordelen over onze vermeende inobjectiviteit, kan zo'n topic ook gewoon gezellig blijven zodat we het niet hoeven sluiten.

Vrijwel alle andere topics zijn gesloten omdat enkele leden zich niet wisten te gedragen en niet andersom of juist zelf het vergelijk met andere toestellen gingen maken en beargumenteerde kritiek vervolgens niet konden verdragen.

Laten we het dus vooral gezellig houden!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke kaartlezer ?? In de AVG zit geen kaartlezer, deze is wel goed in te bouwen door een hobbyist. Op diverse fora is daar genoeg over te lezen.

 

De cam handling is goed, ik gebruik nu zelf een powercam pro, komend weekend bouw ik een umouse reader in en installeer ik gbox of cccam.

 

De AVG is aangepast in prijs naar 1299,- bij Reel Multimedia (de fabrikant). Daarvoor is hij full spec's. Wat mij betreft een aanrader, als je nog vragen hebt kom maar op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen standaard kaartlezer, jammer,

 

Mijn Kathrein heeft die ook niet.

De Kaartlezers van mijn Triple Dragons werken niet in standby.

 

Zoek eventueel nog server in mijn thuis netwerk waarvan de kaartlezer in standby wel werkt, zwart is en ongev. 43 cm br.is.

 

Het is alleen zo jammer dat de meeste sat tuners een afwijkende maat hebben t.o.v. andere audio apparatuur.

 

gr.

 

 

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt Niels voor je uitvoerige uitleg.

Ik volgende je topic reeds over HTPC, uitermate interessant!!

 

Volgende vragen en dan puur voor de AVG

Wat is de opstarttijd in standby.

Wat is de opstarttijd in deep standby

Heeft er iemand reeds metingen verricht over het energieverbruik in de standby modus.

Voor mij is de belangrijkste vraag wat is de zap snelheid SD en HD ook nog niet duidelijk beantwoord.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarttijd deep standby is ongeveer 30 seconden, vanaf standy is het een sekonden kwestie

 

Stroom gebruik ik bekend, zie de spec bij de fabrikant:

 

http://www.reel-multimedia.com/de/avg_technische_daten.html

 

zapsnelheid van SD naar SD binnen een seconde, van SD naar HD 1,5 seconde, van HD naar HD 1 seconde, van HD naar SD 1,5 seconde.

 

Dit met een powercam pro, met CCCAm of GBOX via een cardreader schijnt het iets trager te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HDvideo bedankt voor de link.

Reacties vallen toch wat tegen.

Blijkbaar worden er in Nederland weinig Reelboxen gebruikt.

Zal wel typisch Nederlands zijn het prijskaartje.

Ben afgelopen weekend eens flink aan het spitten geweest op internet en best heel veel gevonden.

Er zijn zeer veel plugins voor deze box.

Blijkt dat de box zelfs MKV bestanden afspeelt.

Op wiki staan ook talloze plugins zelfs plugin om geluidssterkte per kanaal in te stellen.

Ik weet niet of ik hiervan links mag plaatsen dus laat dit maar even achterwege.

Begin nu wel te begrijpen waarom deze box dit hoge prijskaartje heeft.

Resten mij nog 2 vraagjes:

Hoe stabiel is de software.

Wat is het gebruikersgemak: een vrouw die geen donker haar heeft moet hiermee om kunnen gaan.(blond blush )

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een blonde vrouw en zelfs mijn blonde dochter van 6 kan er mee overweg, de menu's zijn zeer idiot proof.

 

De software is zeer stabiel, ik draai zelf de testing omgeving ipv de stable (dus dagelijkse aanpassingen/verbeteringen) en nog nooit een vastloper gehad.

 

Fijne hobbybox die ik IEDEREEN van harte kan aanraden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Riaad, voor jouw informatie: De plugins zijn over het algemeen gewoon VDR plugins. VDR is een standaard linux software voor HTPC's waar al jaren vóór het uitkomen van de reelbox lite aan gewerkt werd. Omdat Reel Multimedia hun eigen software destijds niet van de grond kreeg, hebben ze de maker van VDR gevraagd of die tegen betaling een aangepaste versie wilde maken voor de Reelbox. Daarom is er ook een groot aantal plugins beschikbaar die ook op de reelbox werken.

Als je dus zelf een HTPC zou bouwen (zie het forum op dit board), kan je ook al die plugins gebruiken en ben je stukken goedkoper uit. Nadeel is wel dat je er zelf wat tijd in moet steken en wat dat betreft Reel Multimedia het werk al voor je gedaan heeft.

De Reelbox AVG is in feite een "gewone" PC met een mini ITX mainboard, normale processor en een MPEG2/4 decoder kaartje.

Op het display na, is alles eenvoudig zelf te bouwen en als je een beetje kreatief bent kan je zelfs een HTPC bouwen met een OLED display.

Zelf bouwen is nogmaals (een veel goedkopere) klus die je zelf moet klaren, maar dan kan je wel alles helemaal naar eigen hand zetten en het werkt precies even goed als een AVG, Bij Reel Multimedia kopen, werkt alles meteen zoals het hoort, maar betaal je wel de hoofdprijs en ben je vrij beperkt qua hardware(uitbreiding) keuze.

Voor meer info zie: www.vdr-portal.de en www.cadsoft.de/vdr

en natuurlijk dit forum: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/postlist/Board/13/page/1

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Als je dus zelf een HTPC zou bouwen (zie het forum op dit board), kan je ook al die plugins gebruiken en ben je stukken goedkoper uit. Nadeel is wel dat je er zelf wat tijd in moet steken en wat dat betreft Reel Multimedia het werk al voor je gedaan heeft. 

Vind ik logisch en redelijk.
Uren bij Reel moeten ook betaald worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...