Ga naar inhoud


Gebruikers ervaringen Reelbox AVG


riaad

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: HDvideo
Er is nu een plug-in (beta) om Blu Ray disks af te kunnen spelen in de AVG, komende week wordt er een slot-in blu ray speler in een AVG gebouwd door een van de Nederlandse Reelbox Avantgarde gebruikers.

De bevindingen zal ik hier posten (en zodra het een beetje blijkt te werken zet ik er ook direct 1 in :-) )


Welke plugin moet dat eigenlijk zijn dan? Want ik heb tot nu toe niet veel vernieuwende dingen gevonden in de huidige unstable sources die BluRay support zou integreren in de AVG software.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Its_Johan
Zoals in handtekening te zien, heb ik ook een reelbox aangeschaft. Na een weekje spelen loopt nu alles prima met de twee tuners, en gelijktijdig kijken en opnemen van Canaaldigitaal kanalen loopt ook prima. Ik geef toe dat het niet 'out of the box' gelijk allemaal werkt en dat je even wat raad moet vragen voor sommige instellingen, maar vooralsnog ben ik zeer tevreden!


Het blijft een hobby box, maar wel HDMI en alles in 1

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant ding, die Reelbox AVG. Dus is het eigenlijke een state of the art HTPC. Waar ik nog niet uit ben is: Welke functionaliteit de reelbox meer of minder heeft dan de dreamboxen? En dan heb ik het niet over HDTV of twin tuners.

Afgezien van de prijs weet ik op dit moment eigenlijk niet waarom ik hem NIET zou kopen. (Kan ie een "blindscan" doen?)

En dat prijs verschil: een paar keer niet uit eten maar gezellig achter de buis (sorry flatscreen) en dan heb ik het er al uit.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met "Sommige instellingen" bedoel ik bijvoorbeeld, Indien ik beide tuners op diseqc 1.0 instel naar tw 4/1 diseqc met twin lnb werkt het niet. Indien ik de multiswitch instelling gebruik dan wel. raar maar waar. 7 dagen EPG zal ik testen

 

@Rungkut, Ik heb ook lang getwijfeld en uiteindelijk de AVG gekocht. Vooralsnog tevreden.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rungkut
Interessant ding, die Reelbox AVG. Dus is het eigenlijke een state of the art HTPC. Waar ik nog niet uit ben is: Welke functionaliteit de reelbox meer of minder heeft dan de dreamboxen? En dan heb ik het niet over HDTV of twin tuners.
Afgezien van de prijs weet ik op dit moment eigenlijk niet waarom ik hem NIET zou kopen. (Kan ie een "blindscan" doen?)
En dat prijs verschil: een paar keer niet uit eten maar gezellig achter de buis (sorry flatscreen) en dan heb ik het er al uit.....


In duitsland is er nu aanbieding om hem 8 weken te testen.
Als je niet bevalt kun je hem terug sturen krijg je geld terug. smile

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu werkt alles prima met 2 tuners / multiswitch / diseqc 1.0 instelling naar 2 4/1 switches met twin lnb's.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riaad
En ik heb in Nederland inmiddels op een site een prijs gezien van € 1099,00 voor deze ontvanger.
Dit is inclusief DVD en HD.
Zal link maar niet vermelden is commercieel.

Klopt helemaal: inclusief hd,dvd,etc: cool

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Its_Johan
Nu werkt alles prima met 2 tuners / multiswitch / diseqc 1.0 instelling naar 2 4/1 switches met twin lnb's.
Mischien is het handig als je even ook voor anderen uitlegd wat je gedaan hebt.
Helaas hebben wij hier geen eigen topic over AVG dus moetten wij het zo even doen.

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De postieve reacties van jullie maken mij enthousiaster!

Ik heb toch nog wel een paar vragen.

Hoe kan je meerdere smartcards kwijt in de AVG? Meerdere readers inbouwen? Kan dat?

Werkt dat nou echt als je naar paychannels wil kijken én opnemen (er vanuitgaande dat je wokopstelling dit niet beperkt)?

Kan je de AVG bedienen via het netwerk? Zelfde functionaliteit op dit vlak als b.v. de Dreambox?

Kan je voor elke tuner een eigen settingslist maken? (ik wil voor de ene tuner een vaste multi lnb setup maken en voor de andere de rotot wok gebruiken)

Werkt video streamen net zo goed als bij de dreamboxen?

Is domestic cardsharing met andere merken ontvangers eenvoudig te realiseren of heb je daar allerlei ingewikkelde extra hardware voor nodig?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rungkut
De postieve reacties van jullie maken mij enthousiaster!
Ik heb toch nog wel een paar vragen.
Hoe kan je meerdere smartcards kwijt in de AVG? Meerdere readers inbouwen? Kan dat?
Werkt dat nou echt als je naar paychannels wil kijken én opnemen (er vanuitgaande dat je wokopstelling dit niet beperkt)?
Kan je de AVG bedienen via het netwerk? Zelfde functionaliteit op dit vlak als b.v. de Dreambox?
Kan je voor elke tuner een eigen settingslist maken? (ik wil voor de ene tuner een vaste multi lnb setup maken en voor de andere de rotot wok gebruiken)
Werkt video streamen net zo goed als bij de dreamboxen?
Is domestic cardsharing met andere merken ontvangers eenvoudig te realiseren of heb je daar allerlei ingewikkelde extra hardware voor nodig?


1. Ga ik binnenkort testen
2. Via netwerk bediennen kan idd: net zoals dreambox.
3. Settinglijst inspelen kan ook, ook voor elke tunner.
4. Video streamen moet werken nog geen tijd gehad om te testen.
5. Geen extra hardware om middels andere boxen sharen, enige wat je moet weten is hoe het werkt.

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's goede informatie helpt mij weer een stuk verder.

Graag wat meer toelichting op de 8/1 smartcardreader. Is dat iets van de afdeling rokende soldeerbouten of is er nog hoop voor iemand die na z'n ir opleiding geen enkel praktisch werkstuk meer uit z'n handen heeft gekregen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...