Gast Geplaatst: 14 mei 2002 Geplaatst: 14 mei 2002 ik wil mijn philips 7071 patchen heb al gekeken op M_Z page maar zie daar verschillende manieren staan ik wil graag via seriele kabel doen maar wat is het verschil met serial.exe en declink en ik wil graag de nieuwe versie er dus opgooien v9.6nl mijn vraag is dus hoe kan ik dat het beste doen ? thx groetjes sinnie
Gast Geplaatst: 14 mei 2002 Geplaatst: 14 mei 2002 Serieel is wel erg link,je zit zo met een dode Philips. Je kan beter even kijken hier in het forum of iemand bij je in de buurt met een OSlink je wil helpen.
Gast Geplaatst: 14 mei 2002 Geplaatst: 14 mei 2002 De opmerking van de vorige 'spreker' wil ik toch even nuanceren. Als je serieel patched en er gaat iets fout (wat af en toe wel eens voorkomt, maar meestal door gebruikers fouten), dan heb je een 'dode Philips'. Deze kun je echter zonder problemen weer met een OSlink aan de praat krijgen. Het belangrijkste is om toch eerst je HUIDIGE flash uit te lezen, zodat je weet welke versie er op draait! Dit kan altijd serieel en het uitlezen zal je nooit een 'dode' receiver opleveren. Het alternatief is direct met een Oslink aan de gang gaan; maar het geeft een veel beter gevoel (vindt ik) als je het gewoon zelf voor elkaar krijgt. Maw.: Ik zou het eerst serieel proberen en als het niet lukt of fout gaat, kun je altijd nog iemand met een OSlink om hulp vragen. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan maar even weten :-)
Gast Geplaatst: 14 mei 2002 Geplaatst: 14 mei 2002 Zo is dat! Gewoon zelf doen. Als het niet lukt, mag je bij mij komen. Kan de boel altijd wel weer fixen met Oslink. Flashen zou ik zelf doen met Lookerflash, gaat een stuk sneller dan serial en is mij nog nooit mislukt. Zorg wel voor een stabiele PC, zonder schermbeveiliging en energiebeheer, dan kan er nauwelijks iets misgaan. Lees je wel eerst goed in bij b.v. zeguers of sattools, en vergeet niet de eeprom te proggen met declink. Suc6
Gast Geplaatst: 15 mei 2002 Geplaatst: 15 mei 2002 Lookerflash werkt inderdaad perfekt ! Heb eerst met serial.exe gepatched naar 9.5, en gister met lookerflash naar 9.6 Dit ging veel beter en makkelijker. Kijk op http://members.home.nl/sattools/nlfirmware.htm. Succes !
Aanbevolen berichten