Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

naar aanleiding van dat andere draadje over één+ enzo, had ik hier graag een draadje geopend over welke vlaamse zenders nog ontbreken bij TVV (dus zenders die WEL te zien zijn bij Belgacom/Telenet en die onontbeerlijk zouden zijn om de concurrentie met TN en BC aan te blijven kunnen.

Ik dacht alvast aan volgende zenders:

TELEVISIE:

tmf

één+

canvas+

ketnet+

vitaliteit (24/24!!)

kanaal z (24/24!!)

RADIO:

radio nostalgie

radio contact

topradio

hitbits

continuo

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Er zijn er nog enkele zoals S.Televisie, Actua TV, de regionale zenders en de betaalkanalen van Prime en 11. Helaas helaas...

Volgens mij is de eerste prioriteit zowiezo de digitale ontkoppelingen van de VRT, samen met de HD kanalen van de belangrijkste Vlaamse zenders.

Geplaatst:
Origineel bericht van: voodoodoll
Er zijn er nog enkele zoals S.Televisie, Actua TV, de regionale zenders en de betaalkanalen van Prime en 11.

S.Televisie zo'n amateurzender bijna al hun reportages nemen ze over van een andere zender, STAR TV.

E!entertainment is veel beter.
Geplaatst:

De Vlaamse versie van Liberty TV? Anders inderdaad bovenstaande zenders. Zit al op Hotbird, maar op Astra zou ook mooi zijn, het is tenslotte een Nederlands(talige) zender.

Geplaatst:

Volgens mij is de prioriteit: TMF, VTM HD en de pluskanalen van de VRT. Zeker voor mensen met tieners in huis is TMF toch onmisbaar, want JIM is maar zwakjes in vergelijking met TMF zeker qua muziek.

Misschien kunnen de regionale zenders zoals in NL pot leggen en samen een transponder huren op Astra 23.5°E.

En misschien ActuaTV, maar Liberty, S.TV en consoorten hoeven voor mij niet want die zenden de hele week hetzelfde uit.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

Tjah, ze mogen officiëel niet buiten hun eigen gebied bekeken worden. En dan heb je in gemeentes straten waar aan de ene kant WTV en aan de andere kant AVS te ontvangen is. En AVS was tot vorig jaar op de kabel te ontvangen in Zeeuws-Vlaanderen.

Hier in West-Vlaanderen is het sowieso een stomme beperking want Focus en WTV zijn één zender, met twee verschillende reclameblokken. De rest is identiek.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

zenders die ook door CDS zouden kunnen worden gebruikt zijn en die ECHT wel een meerwaarde zouden zijn.

The History Channel

Discovery World

SciFi

13th Street

En graag EXIT Action! en BiB (en dan een van bovenstaande zenders hiervoor in de plaats)

Geplaatst:

Indien er geen transponder zou bijkomen, zou ik graag de kwaliteit van de huidige zenders eerst naar omhoog willen zien gaan. Momenteel heb je bij snelle beelden (films, CSI series, enz.) nog teveel blokvorming. Let bvb. bij VT4 eens op scenes met water, CSI Miami enz.

Zelfs op m'n 82cm CRT Sony TV is het soms een echt blokjesfestijn. Ik kan me dus best voorstellen dat mensen met Plasma of LCD hier nog meer last van hebben.

Als er een transponder zou bijgevoegd worden, dacht ik eveneens aan:

- de regionale zenders (desnoods in sharing) maar zodat je tenminste eens een uurtje het lokale nieuws kan bekijken.

- één+

- canvas + / Ketnet +

- TMF

- Actua TV / S televisie / Life TV (kan afgewisseld worden) aangezien er toch veel herhalingen zijn.

- volwaardig en kwalitatief filmkanaal à la Prime ipv. Action Now

- VTM HD

- VT4 HD (in de toekomst)

- Exqi-kanalen

- SciFi cool

- Liberty Vlaanderen zit al op Hotbird (zou ook in fastscan lijst mogen komen van TVV)

- radio Nostalgie Vlaanderen

- radio Contact Vlaanderen

- Topradio

- Be One

Groeten

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

@ Spongebob:

Hier sluit ik me volledig bij aan.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Hier in West-Vlaanderen is het sowieso een stomme beperking want Focus en WTV zijn één zender, met twee verschillende reclameblokken. De rest is identiek.

Ik dacht dat die alleen reclameblokken uitzonden :D
Geplaatst:

Mogen het ook Waalse zenders zijn ?

Ik ben van plan (als die interne cardsharing eens lukt)om eindelijk de kabel weg te doen.

Maar dan mis ik op zondag wel de debatten op RTL en La Une.

Vermits Télésat er binnenkort komt en die zenders gewoon op de analoge kabel en op BelgacomTV zitten, vind ik dat TVV ook die zenders in het pakket moet stoppen.

Voor de rest ga ik akkoord met de zenders van Brambo's.

Geplaatst:

De zenders dat spongebob opnoemt en de exqi zenders zijn de belangrijkste.

Ook een volwaardige filmzender is een must!

Geplaatst:

eigenlijk zouden zelfs de zenders

Prime One

Prime Action

Prime Movies

Prime Fezztival

Prime Sport

erbij moeten komen. Maar dat zal niet snel gebeuren, want die zenders zijn destijds van Canal+ opgekocht door Telenet waardoor Belgacom-kijkers en TVV-kijkers verstoken blijven van premium film&sportzenders.

Gelukkig kijk ik grijs naar de nederlandse zenders (en dus ook de filmzenders), maar het zou wel fijn zijn om ook deze (vlaamse) filmzenders via de schotel te kunnen bekijken.

Enkel wanneer de zenders (wettelijk verplicht) volledig losgekoppeld worden van de distributeurs, zou de concurrentie volledig kunnen spelen. Hier zou de politiek zich mee moeten bemoeien, maar dat is een werk van lange adem en zo zijn er wel nog andere hete hangijzers die dringend opgelost moeten worden...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen