Tippy Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Sinds een paar dagen maakt mijn Philips lcd 7603 een zacht zoemend geluid. Niet echt hinderlijk, maar toch mijn vraag: kan zo iets kwaad en wat kan dit veroorzaken (voeding?) Xtrend 10000
topie Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 als het geluid uit staat is het dan nog hoorbaar?? Het is dan mogelijk dat het uit de voeding of lampvoeding (inverterboard) komt. Meestal is het een trafo die dit geluid veroorzaakt. Normaal gesproken kan het geen kwaad alleen misschien een beetje hinderlijk. Moch je het niet vertrouwen zou ik er even na laten kijken. Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)
Tippy Geplaatst: 27 september 2008 Auteur Geplaatst: 27 september 2008 Het gezoem is inderdaad ook te horen als het geluid uit staat. Tevens maakt het niet uit of de Topfield 5000 in- of uitgeschakeld is. Het gekke is dat het gezoem soms wel en soms niet 'aanwezig' is. Dus de ene keer schakel ik het apparaat in: wel gezoem, en paar uur later schakel ik in: geen gezoem. Ik zal denk ik je raad opvolgen en er voor de zekerheid even naar laten kijken (luisteren). Bedankt voor het meedenken. Xtrend 10000
bob0r Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Als je nog garantie hebt, dan zeker naar laten kijken! !!geen URL in je handtekening!!
Tippy Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Hallo Tippy, op het Kieskeurig forum vond ik dit: hayo63: Ik heb deze tv nu 5 weken.De tv bevalt me goed.Ik heb echter een vraag aan de andere bezitters van deze tv,als ik de tv aanzet komt er een bromtoon achter uit de behuizing,dit zal waarschijnlijk de trafo zijn maar toch duidelijk aanwezig.Als ik het volume harder zet is het natuurlijk beter.Hebben meer mensen hier last van?? dasrotegefahr: Ik heb de tv nu zo'n 2 maanden. Hij bevalt super, maar ook ik had af en toe last van een brom/zoemtoom van achter het toestel. Philips gemaild, die direct iemand langs stuurde. Het gehele LCD paneel werd vervangen, maar ik weet niet of het daardoor nou veel beter is geworden. Ik kijk het nog een paar dagen aan dan mail ik Philips opnieuw. Misschien is het een productiefoutje..... Ik zou dus idd Philips bellen voor een "aan huis reparatie". Vermeld dit laatste erbij anders poeieren ze je af en gaat hij naar een Service centrum in jouw buurt, en dat duurt tijden weet ik uit ervaring met mijn 37pfl9632. Ze wilden mijn tv naar Duiven sturen terwijl ik in Amersfoort woon. Bedankt voor de tip Sjaak(k). Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem. Mijn TV is pas drie maanden oud en dan verwacht je dit soort problemen niet. Het kan altijd gebeuren dat er iets stuk gaat of niet goed functioneert in een product, maar als blijkbaar reeds meerdere mensen eenzelfde probleem hebben, ga ik aan iets anders denken... Philips maar bellen en de molen in werking zetten Xtrend 10000
Tippy Geplaatst: 16 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Dan wens ik je veel sterkte, want als het net zo als bij mij ging dan moet je vreselijk veel geduld hebben. Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen. Er is inmiddels een aan-huis monteur verschenen, die het apparaat onderzocht heeft op eventuele gebreken. Die bleken er ,volgens zijn zeggen, niet te zijn. Het apparaat voldoet aan de specificaties van Philips. Punt. Ik zei hem dat deze specificaties niet de specificaties zijn aan welke het apparaat volgens mij moest voldoen: alleen het geluid produceren dat ik wens, en niet een toestel dat zelf een hinderlijk en duidelijk hoorbare zoemtoon maakt en ten gehore brengt. Na een welles-nietes discussie over het niveau van het zoemgeluid, waarvan het nut mij geheel ontging, is hij onverrichter zake vertrokken. Ik zal mij de komende tijd maar eens gaan verdiepen in dit geval, maar er zal hoe dan ook een oplossing gevonden dienen te worden. We zullen zien..... Xtrend 10000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen