Gast draadloos Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Hoe kan in Ubuntu de Cccam.cfg van de dreambox bewerkt worden in Ubuntu, zodat je daarvoor niet speciaal windows moet opstarten om naar dcc te gaan?
Ome Merde Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 via telnet met vi je kan cccam.cfg ook middels ftp naar je PC downloaden, bewerken met je favo editor en middels ftp weer terug plaatsen. merDe deze ruimte is te huur
klinkie Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 of met winscp dat zeg ik ..............linux
klinkie Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Origineel bericht van: Dennis Spoelstra of joe GI joe ? dat zeg ik ..............linux
deeejeee Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Ik vindt dat wel een groot nadeel van Ubuntu, dat Konqueror er niet zo goed op draait. Hier mee kun je via FTP de bestanden direct op je Dreambox bewerken, dit gaat echt super makkelijk. DM8000 ruDREAM Infinity X
Snurker Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Ja ja ik vind WINscp ook het eenvoudigste gewoon iets aanpassen...opslaan kiezen en voilá trek je niets aan van foutmeldingen .. zolang de CCcam aanpassingen gewoon mogelijk blijven. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
fdm Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Ik doe het met gftp. Net zo handig... Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
dolphs Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 nog een paar voor de windows liefhebbers: SuperCommander, WinCommander etc etc, overigens om die foutmeldigen weg te krijgen gebruik je ipv ssh toch gewoon ftp, hoef je ook geen ssh te enablen ( dropbear ) op je box... Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
charliezone Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 om ook maar even een duit in het zakje te doen... Nano is een hele fijne editor voor dit soort dingen.
De_Muts Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 installeer het tooltje MC op de linu server apt-get install mc hiermee kun je mc istaleren. Daarna met jet commande mc kom je in het tooltje. Het zit er uit als total commader voor de windows pc. als je dan aar de map /var/etc gaat zie je CCcam.cfg staan door nu op F4 te drukken kun je hem editten. Met F2 kun je opslaan en met F10 sluit je alles weer af en zit je weer in de root van de server greetz P@trick VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo Triax 80CM Multifeed (13-19-23-28) Ziggo (Full Package)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen