Ga naar inhoud

Welke oplossing voor interne PC cardsharing ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na heel wat geprobeerd te hebben met cardsharing via de PC zelf (2 tuners die aan dezelfde TVV kaart moesten kunnen), was ik het beu.

Ik kreeg het geheel niet afdoende aan de praat.

Mijn configuratie is : 1xTechnotrend S2-3200, 1x Hauppauge Nova-HD-S2, Windows XP, DVBViewer Pro (geregistreerde versie).

Nu heb ik ondertusssen een CI module voor de Technotrend gekocht, en een Aston CAM 1.07.

Nu werkt dat behoorlijk, behalve dat :

* ik toch maar één geëncrypteerd kanaal kan decoderen (met de Aston zouden dat er 2 moeten zijn)

* DVBViewer Pro blijkbaar niet slim genoeg is om de kaart met de CI module enkel te gebruiken als er gedecodeerd moet worden, of de andere kaart is bezet.

Dus dacht ik eraan voor de Hauppauge een CI module (is via USB) en CAM te kopen.

Echter, als ik de ervaringen op het Hauppauge forum lees, schijnt dit niet al te vlot te gaan, waardoor ik van plan mijn Hauppauge te verkopen (zonder CI werkt die wel perfect, en ook onder Linux schijnt die optimaal, zie ook forum over HTPC).

Dus dan zou ik 2 Technotrend S2-3200 kaarten hebben, 2 keer een CI module en 2 keer een Aston CAM 1.07.

Dan zit ik echter nog altijd met het cardsharing probleem...

Los van cardsharing via een Dreambox of zo, wat is dan het beste ?

Ik weet dat SmartWi bestaat, en Splitty, en nog wat oplossingen.

Wat werkt er nu best ?

Iemand die ervaringen heeft met die oplossingen, maar dan met PC tuners als ontvangers ?

Vooral de Splitty lijkt interessant, gezien de lage kostprijs.

Maar werkt het ook op een paar PC tunerkaarten met Aston CAMs ?

Ik las hier iets over hikken, vervangen van kristals, enz., maar dat dateert al van 2006.

Of ben ik beter af met een Smartwi, of een cardlink of ... ?

Geplaatst:

Voor "interne" cardshare met 2 technotrend zou ik gaan voor smartwi V8, of even wachten voor de v10.

De v10 hebben we een demo gezien op IBC dit is een smartcard bijna net zo groot als een normale smartcard maar dan zijn de componenten met layers in de smartcard verwerkt.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

En wat is het voordeel van die componenten met layers in de kaarten te verwerken ?

Enig idee wanneer V10 beschikbaar zou worden ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
En wat is het voordeel van die componenten met layers in de kaarten te verwerken ?
Enig idee wanneer V10 beschikbaar zou worden ?

Wanneer het komt waren ze nog onduidelijk in.
Voordeel is dat de kaart niet zoveel uitsteekt en design zou verbetert zijn.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

• 7 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen