Ga naar inhoud


Afstand tot centrale bepalend voor snelheid...maar waar staan die centrales??


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De afstand tot de centrale is bepalend voor de snelheid van adsl zeggen ze. Dat wil ik dan ook best geloven, maar hoe weet ik waar die verschillende centrales van de verschillende providers zitten??

 

Of zeg ik nou iets heel stoms?

 

Als je weet waar die zitten, dan kun je toch zelf zo de provider uitkiezen die een centrale heeft dicht bij jou.

 

Graag jullie mening hierover.

Grt,

DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: dannyboy
Hallo,

De afstand tot de centrale is bepalend voor de snelheid van adsl zeggen ze. Dat wil ik dan ook best geloven, maar hoe weet ik waar die verschillende centrales van de verschillende providers zitten??

Of zeg ik nou iets heel stoms?

Als je weet waar die zitten, dan kun je toch zelf zo de provider uitkiezen die een centrale heeft dicht bij jou.

Graag jullie mening hierover.
Grt,
DC


Je zegt inderdaad iets "stoms ".
Alle ADSL verbindingen lopen over de telefoon kabels van de KPN. Dus de centrale is in dit geval de telefoon centrale. En daar heb je dus geen invloed op.
Maar als de trent door zet, dan kun je over enkele jaren genieten van een glasvezel verbinding thuis. In scandavie ( waarschijnlijk ook in andere landen ) worden al glasvezel gelegd tot in huis.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
Centrale overzicht : http://adsl.hunen.net/
Afstand bepaling : http://pcdb.bbned.nl/


bbned geeft de afstand hemelsbreed aan, voor mij geldt
hemelsbreed 4800 meter, in werkelijkheid 6900 meter.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werk zelf veel met deze sites, icm google maps geeft het een indicatie of sneller ADSL mogelijk is op een locatie. Maar voor een nauwkeurige meting via de provider een MIP7 (viertel meting) laten doen.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...