Ga naar inhoud


[800]Begrepen dat er DM800 zijn 2e serie of dergelijk


Snuffer

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Snuffer
Gisteren gehoord dat er weer 800 modelen zouden zijn (voorradig)bij de importeur.
deze zouden verbeterd zijn wat precies is mij niet duidelijk maar er waren verbeteringen iemand meer info?


Volgens de leverancies zijn de uitgevallen boxen uitvoering getest en vanaf heden worden er nieuwe uitgeleverd waarbij alle problemen zijn opgelost.

Gisteren de gok dan maar genomen en gelijk zo'n nieuw model aangeschaft na een lange tijd ongeduldig moeten afwachten omdat DM800 nergens meer te leveren was.

Ik vraag me echter af of ik wel echt een nieuwe heb meegekregen omdat de box verdacht heet wordt en er stond een dream multimedia image met een oude datum van 6 juni op. Heeft een paar uur op een HD kanaal gestaan zonder Harde schijf in box, wordt dan zeer heet echter geen vastloper. Ik vraag me af als ik een harddisk installeer of dit wel goed gaat omdat de box dan nog heter zal worden. Volgens de leverancier moet je een externe Sata HDD aansluiten want een DM500/600 heeft hier ook problemen mee. Ik vroeg me af of dit hitte gedrag normaal is op een DM800?

Mijn serienummer begint met 891013000214, iemand enig idee of dit een nieuwe reeks is?

Wellicht heb ik een gerouteerneerde box meegekregen die voor nieuw wordt verkocht?

Ik zie zelf nergens een zegel indien ik de box open maak. Weet iemand of dit ergens aan bijvb. een verzegeling is te herkennen?






DM7000, DM800 met draaibare Channelmaster 1.2M.

=================================================

No Risk, No Fun

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een nieuwere image installeerd is ook meteen de nieuwe software op de box aanwezig, als er nu een oude image op staat, is het goed mogelijk dat de nieuwe software nog niet op de box staat, of heeft de leverancier dat gedaan? Probeer eens de nieuwe Gemini 3.8, dan weet je zeker dat je de meest recente software hebt.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IntruderX
Origineel bericht van: Snuffer
Gisteren gehoord dat er weer 800 modelen zouden zijn (voorradig)bij de importeur.
deze zouden verbeterd zijn wat precies is mij niet duidelijk maar er waren verbeteringen iemand meer info?


Volgens de leverancies zijn de uitgevallen boxen uitvoering getest en vanaf heden worden er nieuwe uitgeleverd waarbij alle problemen zijn opgelost.

Gisteren de gok dan maar genomen en gelijk zo'n nieuw model aangeschaft na een lange tijd ongeduldig moeten afwachten omdat DM800 nergens meer te leveren was.

Ik vraag me echter af of ik wel echt een nieuwe heb meegekregen omdat de box verdacht heet wordt en er stond een dream multimedia image met een oude datum van 6 juni op. Heeft een paar uur op een HD kanaal gestaan zonder Harde schijf in box, wordt dan zeer heet echter geen vastloper. Ik vraag me af als ik een harddisk installeer of dit wel goed gaat omdat de box dan nog heter zal worden. Volgens de leverancier moet je een externe Sata HDD aansluiten want een DM500/600 heeft hier ook problemen mee. Ik vroeg me af of dit hitte gedrag normaal is op een DM800?

Mijn serienummer begint met 891013000214, iemand enig idee of dit een nieuwe reeks is?

Wellicht heb ik een gerouteerneerde box meegekregen die voor nieuw wordt verkocht?

Ik zie zelf nergens een zegel indien ik de box open maak. Weet iemand of dit ergens aan bijvb. een verzegeling is te herkennen?








Serial 89 is een recente reeks, ik weet niet welke de laatse serials zijn, misschien dat iemand anders dat hier kan vertellen.

Maar zoals ook al eerder geschreven zijn deze nieuwe identiek aan de voorgaande en zit de oplossing in de bootloader.
Dus als je er een nieuwe image opzet zoals Gemini 3.8 dan heb je al de 6.2 bootloader.

Als je op voorhand al even wil checken dan kan je dit zien bij het booten van de box, heel in het begin komt dan even het nummer op de display te staan.
Heb je wat meer tijd nodig dan start je hem in stop mode (powerknop ingedrukt houden bij het inpluggen van de stroom) en daarna even telnetten of browsen naar de box.

Als er nog een 6.1 inzit dan zal hij met het updaten naar 6.2 wel koeler blijven...

Warm worden doen ze allemaal en het ligt maar aan de gevoeligheid van de handjes of je dit heet vind of niet.

In ieder geval succes met je aankoop, ga je zeker plezier aan hebben.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
De eerste twee karakters van het serienummer houdt het bouwjaar / maand in:

89 is september 2008
88 is augustus 2008
87 is juli 2008
86 is juni 2008
85 is mei 2008

Met vriendelijke groet, paardengek


Dan zou het dit kunnen zijn ??? 891013000214

8 = jaar
9 = maand
10 = dag
1300 = tijd
0214 = aantal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Origineel bericht van: paardengek
De eerste twee karakters van het serienummer houdt het bouwjaar / maand in:

89 is september 2008
88 is augustus 2008
87 is juli 2008
86 is juni 2008
85 is mei 2008

Met vriendelijke groet, paardengek


Dan zou het dit kunnen zijn ??? 891013000214

8 = jaar
9 = maand
10 = dag
1300 = tijd
0214 = aantal


Nee, de rest zal iets anders inhouden. En meer kan ik er niet over vertellen, daar ik niet bij dream-multimedia werk.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...