Ga naar inhoud


speedtouch 780 zo lek als een mandje


looney2

Aanbevolen berichten

Zoals de kop zegt.

De speedtouch 780 modem is simpel en binnen 2 minuten te kraken.

door het invoeren van de ssid in een progje heb je zo het wachtwoord,en kan er gratis van jouw verbinding gebruik worden gemaakt.

Daar ik niet zeker weet of er op de site waar meer uitleg wordt gegeven, ergens een verboden link staat:

Zoek op speedtouchkey.exe

en denk dan eerste link.

Hier wordt dan een hoop duidelijk.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites


speedtouch 780 WL

 

dus met wireless actief

en enkel als wireless zonder de, wep en wpa alsook webinterface-login te hebben veranderd.

 

liever wel een beetje meer detail bij dergelijke meldingen.

daar je de argeloze mensen de stuipen op het lijf jaagt.

 

chiao

 

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
speedtouch 780 WL

dus met wireless actief
en enkel als wireless zonder de, wep en wpa alsook webinterface-login te hebben veranderd.

liever wel een beetje meer detail bij dergelijke meldingen.
daar je de argeloze mensen de stuipen op het lijf jaagt.

chiao


Zou wel kiezen voor wpa2 wachtwoord want wep is binnen 2 minuten gekraakt. Verder mac-filtering aanzetten en gebruiken. Dit is voor de doorsnee gebruiker afdoende.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
liever wel een beetje meer detail bij dergelijke meldingen.
daar je de argeloze mensen de stuipen op het lijf jaagt.


Daar ik niet zeker weet of er op de site waar meer uitleg wordt gegeven, ergens een verboden link staat:
Zoek op speedtouchkey.exe
en denk dan eerste link.
Hier wordt dan een hoop duidelijk.

Daar ik persoonlijk geen uitleg ga geven hoe je een strafbaar feit kunt plegen,heb ik een aanwijzing gegeven om meer over de gebrekkige beveiliging van dit modem te weten te komen.
Als men dacht veilig te zijn en nu bezorgd is,krijg je via mijn aanwijzingen genoeg informatie binnen om maatregelen te nemen.
Ik hoop iig argeloze mensen wakker gemaakt te hebben.


HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kul verhaal, geen netwerkje bouwen met draadloze router, kunnen ze hooguit met een nintendo ds gratis voor je deur worldwide gamen. En veel bandbreedte neemt dat ook niet. En dat gedoe met zo'n nintendo valt zwaar tegen met wifi.

 

Maar wil je de pro jongen uithangen en alles sharen, ja dan ga je voor de bijl. Doe het dan pro met kabels. Wifi is ook niet gezond trouwens. Zou me daar meer zorgen om maken.

 

Nog zo'n broodje aap verhaal: Ik start vanaf mijn laatste model PDA navigator jouw webcam zonder dat jij het weet. Stel dat is waar gewoon je camera afdekken indien niet in gebruik.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen is zo gedreven als jij met z`n pc/modem.

Soms moet je niet van jezelf uitgaan.

Er zijn ook mensen die niet die overweldigende kennis van zaken hebben zoals jij.

Ook zijn er mensen die niets vermoedend een speedtouch 780 hebben aangeschaft en blij zijn dat dat "ding" werkt.

En...erop vertrouwen dat de monteur `m goed heeft ingesteld.

En dan even je vergelijking met de webcam:

Het is een broodje aap verhaal dat je je huis goed moet afsluiten.

Gewoon geen waardevolle spullen in je huis achterlaten, dan is er niets aan de hand als er wordt ingebroken?

 

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buurman heeft een SpeedTouch 780WL en heeft WPA2 aanstaan met AES.

 

Progje geeft aan het SSID aan te vullen na de SpeedTouch[XXXXXX]

 

Bijvoorbeeld SSID is dan SpeedTouchWB7T88 programma geeft vervolgens een WPA of WPA2 code terug, en dit werkte inderdaad.

 

Dot betekend dat de SSID naam altijd moet worden gewijzigd in deze modems zo ook de 8 caracters voor WEP/WPA/WPA2 code.

 

Serienummer van de modem is gekoppeld aan de SSID en deze weer aan de WEP/WPA/WPA2 code.

 

Dit gaat dus om de Speedtouch 780 series.

 

p.s. ook hier een Speedtouch 780WL in gebruik de orginele versie met Telfort, en het programma geeft mijn WPA/WPA2 code bloot.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry spullen kunnen in huis blijven, maar de deuren wel dicht.

Waar het omging is dat mensen het juist simpel moeten houden.

Geen netwerk van PC's

 

Als je niks doet of niks weet is any wireless zo lek als een mandje

 

Maar volgens jou moet je alle waardevolle content ter mogelijk sharing aanbieden. Of meenemen met je laptop of USB-stick. Lol

Maar om nou de deursleutel demonisch te encrypten, vraagt om zwaarder geweld via jouw achtervenster.

 

Surfen op het web is ook zo lek als een mandje.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de grap eens uitgeprobeerd. Je krijgt meerdere keys per productie jaar één. Het werkt! Meestal werkte de 2de key. De meeste mensen passen dus gewoon het ww. niet aan of hebben niet eens een laptop waardoor ze de Wifi niet gebruiken. Diegene die ik ken met een EB 780 hebben nog geen schrijven van KPN ontvangen over dit lek.

Bij de buren van mijn ouders ondekte ik zo dat ze het modem niet goed hebben aangesloten want de snelheid is veel te laag en de demping 2x te hoog. Maar ja hoe ga je dat vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met deze versie andere problemen en heb er de orginele software van Speedtouch erop gezet ipv KPN software.

Mischien mag het uitmaken met het wifi probleem, ik gebruik de Wifi niet en dus heb er geen last van maar mischien helpt het iemand hier.

 

 

Succes

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: looney2
Zoals de kop zegt.
De speedtouch 780 modem is simpel en binnen 2 minuten te kraken.
door het invoeren van de ssid in een progje heb je zo het wachtwoord,en kan er gratis van jouw verbinding gebruik worden gemaakt.
Daar ik niet zeker weet of er op de site waar meer uitleg wordt gegeven, ergens een verboden link staat:
Zoek op speedtouchkey.exe
en denk dan eerste link.
Hier wordt dan een hoop duidelijk.


En dat is helemaal correct. Ik heb het getest bij kennissen, die deze router hebben staan. Een medewerker ( service monteur KPN ) wist hier niets van ??? Deze kennis heb ik gebeld hierover.

Intussen heb ik de beveiliging van hun router aangepast.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is denk ik goed te waarschuwen

en dus actie te ondernemen

 

gerelateerd aan het bericht dat microsoft gisteren een cruciaal veiligheidslek heeft gedicht (en dat speelt al jaren) is men toch enkel zo goed beschermd als aan ons publiek wordt gemaakt.

 

dan kan ik enkel zeggen dat wireless als radiosignaal af te luisteren is en dus principieel lek is.

als je dus wireless neemt weet je dat je tov bedraad minder beschermd bezig bent.

 

maar ik geloof er eigenlijk niks van dat enkel de 780wl dit zou hebben en andere wireless routers niet.

 

chiao

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satfreaked
Ik had met deze versie andere problemen en heb er de orginele software van Speedtouch erop gezet ipv KPN software.
Mischien mag het uitmaken met het wifi probleem, ik gebruik de Wifi niet en dus heb er geen last van maar mischien helpt het iemand hier.


Succes



Sinds vorig jaar november ben ik overgestapt van de KPN/Planet internet naar het zakelijke ADSL net van de KPN en heb toen ook de 780WL toen geinstalleerd gekregen.
Vrij kort daarna werd al in een magazine een proggie beschreven die de sleutel liet zien.

Ook toen heb ik direct met de helpdesk gebeld en gevraagd waarom er geen MAC filter in zit.
De medewerker was verrast na het horen hoe eenvoudig het is om het te "kraken".

Het kwam erop neer dat de KPN software een vereenvoudige versie is van de orignele en de KPN software heeft dus geen MAC filter mogelijkheid.
Er werd wel het idee aangedragen om de originele software erin te stoppen, maar dan zouden ze volgens de helpdesk geen hulp meer kunnen bieden in geval van storingen.
(al wordt je gek van de helpdeskmedewerkers die willen dat je een computer rechtstreeks op de KPN router plaatst zonder het netwerk ertussen, terwijl netwerk perfect draait tot in de KPN router)

En sinds vorig jaar heb ik meerdere keren storingen gehad in het zgn. backbone systeem van hun, dus andere software durf ik niet aan.

Uit voorzorg heb ik maar een andere draadloze (N)router achter de KPN router geplaatst die wel MAC filtering toepast. Dat werkt overigens prima.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...