Ga naar inhoud


zijn onze spaarcenten/hyptotheken nog veilig?


pukje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jan25
75.000 klanten was net op het nieuws. Lekker dat wij straks hier met zijn alle kunnen gaan dokken voor mensen die hun geld over de grens brengen voor 1% extra rente.... Ik zal wel lekker kort door de bocht zijn, maar je hoeft geen econoom te zijn om te weten dat je nooit je geld bij een dergelijke "bank" moet onderbrengen.

Tja, ik heb anders toch (een deel) van mijn spaargeld bij de AT Bank (Amsterdam Trade Bank) weggezet. Overigens gewoon met een kantoor in Amsterdam sinds '94, hoewel ze een Russische bank zijn van origine.
De reden dat ik voor deze bank gekozen heb is omdat een jaar geleden de Nederlandse banken geen vergelijkbare rente boden en deze bank gewoon onder het Nederlandse Deposito Garantie Stelsel valt en daar ook gewoon aan mee betalen.
Een bank die daar niet onder valt, ga ik niet heen met mijn centjes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 644
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: 1664
Een heel andere constructie dan Icesave, die onder IJslandse vergunning draait. Ze spreken ook geen Nederlands, want op de website staat nu dat ze mogelijk in de 'confiture' kunnen geraken.... :D:D


En zijn misschien iets minder save als de naam doet vermoeden. cool
Nu heeft een aantal spaarders er een incassobureautje op af gestuurd zie de Volkskrant.
Ja zoiets zal helpen om de rust op de markt terug te krijgen!!:D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook slachtoffer. Hopen maar op een goede afloop. Ik heb meer dan 10k bij icesave staan.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ijsland hanteren ze toch ook een garantiebedrag, ik dacht 20k.

Dus dan zit je nog save.

Het is inderdaad het gedonder, regelen en stress hoelang het duurt voor dat je het terug hebt. Waarschijnlijk vanaf nu tot terugstorting geen rente over je centjes.

Succes voor je.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
In ijsland hanteren ze toch ook een garantiebedrag, ik dacht 20k.
Dus dan zit je nog save.


Dat mag je hopen. IJsland kan eigenlijk niet meer aan zijn verplichtingen voldoen. Het kan dus zelfs zijn dat ze deze vordering gaan afwijzen. De hamvraag is hoe dan de garantieregeling gaat aflopen, vandaar al dat overleg tussen overheden en toezichthouders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Weet iemand het verschil tussen deposito en gewone spaarrekening?
En heeft dit nog gevolgen voor de garantieregeling?

Thanks.


Geen verschil. Alle tegoeden en schulden die je bij een bank hebt worden bij elkaar geveegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664


Geen verschil. Alle tegoeden en schulden die je bij een bank hebt worden bij elkaar geveegd.


Oeps dus iedereen die een hypotheek schuld heeft krijgt
niets van zijn plus (betaal) rekening terug.
Het tegoed wordt dus direkt van de hypotheek afgelost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: 1664


Geen verschil. Alle tegoeden en schulden die je bij een bank hebt worden bij elkaar geveegd.


Oeps dus iedereen die een hypotheek schuld heeft krijgt
niets van zijn plus (betaal) rekening terug.
Het tegoed wordt dus direkt van de hypotheek afgelost.


mits de schuld en het tegoed op bank A staat,dat wordt direct verekend.
als bank A met je hyp schuld omvalt, en je tegoed op bank B staat die overeind blijft. dan behoud je je tegoed.

advies in deze is, je schuld en je tegoed niet bij dezelfde bank te hebben.

o ja, met je spaarpolis of beleggings polis voor je woning bij dezelfde bank die omvalt ben je kwijt. zo'n polis wordt als een verzekering gezien.
maar hang me hier niet aan op, aan het laatste.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002


advies in deze is, je schuld en je tegoed niet bij dezelfde bank te hebben.



Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Het grote voordeel is juist dat je helemaal niets kwijt raakt van je spaargeld, ook niet als dat ruim boven een ton zit. Er is ook geen aanspraak op de garantieregeling nodig, want je hebt een restschuld en geen tegoed. Die schuld wordt verkocht aan de hoogste bieder en voilá, je hebt lagere hypotheek bij een andere bank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: satbird2002


advies in deze is, je schuld en je tegoed niet bij dezelfde bank te hebben.



Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Het grote voordeel is juist dat je helemaal niets kwijt raakt van je spaargeld, ook niet als dat ruim boven een ton zit. Er is ook geen aanspraak op de garantieregeling nodig, want je hebt een restschuld en geen tegoed. Die schuld wordt verkocht aan de hoogste bieder en voilá, je hebt lagere hypotheek bij een andere bank.



kan zijn , maar als je het spaartegoed ergens voor gereserveerd hebt, sta je mooi te kijken.
kun je een lening of nieuwe hyp aanvragen met alle kosten van dien. en de vraag is hoe snel je je verplichting kan nakomen .

denk zelf dat het eind van deze financieel crisis nog niet in zicht is, ook na de internationale rente verlaging van vanmiddag door de banken met een 0,5 % .

er zullen nog meer lijken uit de kast komen.
ben benieuwd hoe de beurs in america hier op reageert. sick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het zo werkt

 

De staat staat garant ,niet bij de burger maar bij de bank.

 

Kan de bank niet betalen krijgt de bank het geld van de staat

waarna de bank de burger kan betalen.

 

Een hypotheek lening is een overeenkomst met de bank met

een aflossing afspraak,daar kan de bank niets aan veranderen.

 

Dus alleen courante schulden/vorderingen kunnen met elkaar

verrekend worden tenzij anders overeengekomen

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...