Gast pinq Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Dus je zegt dat de huidige aandelen nog slechts betrekking hebben op de achtergebleven boedel in Belgie? Lekker.
droompje Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 zo staat het in ieder geval op de site van ministerie van financien. nederland heeft het nederlands deel overgenomen en dat is nu een staatsbedrijf, dus al die postbank klanten nu gauw naar AAB of Fortis een naam die in ieder geval bij de bank zal verdwijnen. Gr, Droompje (2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)
Neptunus Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Per inwoner wordt er 1.000 euro gestoken in Fortis, wij zijn thuis met 4 personen dus hebben wij een aandeel van 4.000 euro. Dat ga ik een even nauwlettend in de gaten houden, eens kijken of we kunnen cashen over een paar jaar! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Soulman Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Origineel bericht van: pinq Dus je zegt dat de huidige aandelen nog slechts betrekking hebben op de achtergebleven boedel in Belgie? Lekker. + 17 miljard..... Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
PetrosCrete Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Wees maar gerust, er vallen nog wel meer klappen in Nederland In tegenstelling tot de USA is er m.b.t. Fortis/ABN nog niets verloren, mensen die daarintegen in het verleden boven hun stand geleefd hebben krijgen nu dus de rekening gepresenteerd (al dan niet met geleend geld en te hoge Hypotheken). Daar kan zelfs W. Bos J.P. Balkenende of N. Wellink niets aan doen. Ja, ja die spaarzame Oma van mij! (veel van geleerd )
pukje Geplaatst: 4 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2008 Volgens mij zitten alle banken in de problemen ,ze hebben n.l. allemaal de zelfde beleggings spelletjes gedaan. Toen meer als een jaar geleden de hypotheek crises in de usa beginnen zijn ,zijn in duitsland al meerdere banken er onderuit gegaan. abnamro was toen ook al aangeslagen en werd te koop aangeboden. ING+postbank heeft ook klappen gehad en gaan nu totaal integreren om kosten te sparen. over SNS heb ik ook al geruchten gelezen. Van de rabo heb ik nog niets gehoord (raar),zou mij niet verbazen dat we van rabo binnenkort schokkende berichten komen.
Gast 1664 Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Origineel bericht van: pukje Sorry dat ik minderwaardig gedaan heb over fortis (belgie) Ik bedoelde belgie heeft veel meer banken (kbc ing agenta enz enz) die veel meer klanten hebben als fortis. Dat is een onderschatting van Fortis Bank België. Alle andere banken bij elkaar geteld hebben net zo veel klanten als Fortis alleen. De helft van België bankiert bij Fortis.
Gast aart44 Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 @pukje je verhaal klopt niet. Citaat: abnamro was toen ook al aangeslagen en werd te koop aangeboden. In het kort het verhaal zoals ik het me herrinner, ABN-Amro kreeg van de beleggers te horen dat de koerswinst niet genoeg was en dat het bedrijf zich beter kon splitsen of zelf te koop aanbieden. Dat is gedaan en ABN-Amro wou met Barclays verder maar Fortis begon mee te bieden wat tot het laatst toe niet de bedoeling van ABN-Amro was om door Fortis overgenomen te worden maar de aandeelhouders verkochten aan de hoogst biedende we weten hoe dat afgelopen is. De beleggers hebben de zakken gevuld en nu maandag de beurs afwachten wat Fortis waard is op dit moment. De RABO is niet beursgenoteerd dus lijkt me zo safe als wat. Verder zijn natuurlijk alle banken kwetsbaar die lenen de spaarcenten van de klanten uit aan anderen die er hun huis mee betalen en een hypotheek hebben dat geld kunnen ze niet direkt opeisen. De woorden van Noud Wellink van de Nederlandse bank waren gisteren er zal geen enkele Nederlandse bank omvallen dan kopen ze die ook op vermoed ik. Nederland kan niet failliet dus de spaarders kunnen gerust zijn.
pukje Geplaatst: 4 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2008 Origineel bericht van: 1664 Dat is een onderschatting van Fortis Bank België. Alle andere banken bij elkaar geteld hebben net zo veel klanten als Fortis alleen. De helft van België bankiert bij Fortis. Had ik niet verwacht,dan zit de federale overheid met een echt probleem. De grootste financiele jongens zittem vandaag in parijs te vergaderen ,ben zeer benieuwd van wat voor nieuws uit lekt.
Jan Ambers Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 De hollanders, die zo een overontwikkeld reukorgaan hebben voor centen... die verlaten als ratten (sorry jongens, effe om de vergelijking) het schip... dan is het werkelijk zinkende!!! Wat me ook tegen de borst stoot is dat de banken om de haverklap ingrijpende verbouwingen doen om de enkele jaren... als het ware om hun geld op te souperen ipv belastingen te betalen... Kijk eens in wat voor kastelen vele van die "sukkels" zitten?!!! Ze zouden beter winsten uitkeren aan hun aandeelhouders... En dat deed het zieltogende Fortis toch, ze betaalden mooie devidenden...
de Steef Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Waarom vallen banken om: 1. Mensen zijn bang dat een bank omvalt en halen hun geld op. Gevolg de bank valt om. Maaar, de Nederlandse regering belooft dat er geen bank omvalt waardoor het geld blijft staan. 2. Mensen kunnen hun hypotheek niet meer betalen. In Amerika kregen mensen met geen of nauwelijk inkomen tegen zeer lage rentes een hypotheek en later zou die rente dan wel betaald worden. Alleen is later nu en hadden ze nog steeds geen geld. Dus moesten massaal de huizen verkocht worden, de prijs ging dalen en de hypotheken konden niet afbetaald worden met de verkoopprijs. In NL waren en zijn de eisen voor een hypotheek strenger (en 2 jaar geleden weer wat aangetrokken). Waardoor er vergeleken met de VS vrijwel geen probleem hypotheken zijn. Hoewel je het nooit zeker weet denk ik dat de aankoop van Fortis door de staat een goede zet is geweest. De mensen laten hun geld weer bij Fortis staan. En aangezien het een bedrijf is zonder die gekke Amerikaanse hypotheek producten zullen ze binnenkort ook wel weer winst gaan maken en die vloeit dan ook weer in de grote staatsruif. En wie weet maken we over een paar jaar wel een leuk winstje met z'n allen :-)
gigantaandemuur Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Citaat: Van de rabo heb ik nog niets gehoord (raar),zou mij niet verbazen dat we van rabo binnenkort schokkende berichten komen. Rabobank heeft een appart systeem wat geen enkele andere bank hier heeft dit zijn namelijk op zich zelf staande bedrijven onder een holding . Dus mocht er een verkeerd bezig zijn geweest is er voor de anderen niks aan de hand. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
pukje Geplaatst: 4 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2008 Origineel bericht van: gigantaandemuur Rabobank heeft een appart systeem wat geen enkele andere bank hier heeft dit zijn namelijk op zich zelf staande bedrijven onder een holding . Dus mocht er een verkeerd bezig zijn geweest is er voor de anderen niks aan de hand. Ik weet het niet zeker maar bij het in werking treden van de EU was een eis dat iedere bank minimaal xxx.xxx.xxx,00 euro eigenkapitaal heeft . De rabobanken (maar ook de duitse sparkassen) konden niet daaraan voldoen. Toen hebben ze alle rabobanken bij elkaar gegooid dus 1 bank. Die eene bank zal wel de holding zijn die jij bedoeld. ABNAMRO zal ook wel een holding zijn,ik zie daar geen verschil. er is wel een verschil abmamro is een NV waar inzicht in de financiele gevens openbaar zijn. Rabo kan zijn gegeven binnenhuis houden ,in feite kan rabo financieel bankroet zijn maar zolang niemand iets merkt is er niets aan de hand.
Annema Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 Rabo is een cooperatie met leden Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI Mini USB DVB-T Stick
Gene 1225 Geplaatst: 4 oktober 2008 Geplaatst: 4 oktober 2008 En dan nu : Citybank ? Ze blijken , althans in Belgie , beleggingsproducten verkocht te hebben met kapitaalsgarantie . Maar nu blijkt dat die garantie niet door Citybank gewaarborgd wordt maar door een grote amerikaanse maatschappij die op bankroet afstevent . De beleggers zijn de klos want Citybank voelt zich niet verantwoordelijk . Alleen : de klanten wisten niets van deze constructie . Wat gaat er nog allemaal aan het licht komen ? Ons kapitalistisch systeem kan dus nog sneller instorten dan het communisme in het oostblok . Cuba zal lachen . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen