gigantaandemuur Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Citaat: Maar jou construktie zal niet lukken omdat je gewoon de hypotheek niet krijgt omdat de bank gewoonweg geen geld meer heeft om te kunnen uitbetalen. Je kan nu wel doen of er niemand meer geld heeft hier maar zo zit t natuurlijk niet we zijn de usa niet. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
pukje Geplaatst: 5 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2008 Origineel bericht van: gigantaandemuur Je kan nu wel doen of er niemand meer geld heeft hier maar zo zit t natuurlijk niet we zijn de usa niet. Ik hoop dat je gelijk hebt maar de feiten spreken anders. 1.grote crises beraad bij alle europeese landen om de banken overeind te houden. 2.banken smarten naar geld geven zelfs 5 to 7 % rente terwijl ze bij de europeesebank tegen 4% kunnen krijgen maar dat geld kunnen ze niet krijgen omdat ze geen onderpand kunnen geven. Ik ben benieuwd welke banken eind okt kiepen als de termijn betalingen klaar moeten liggen,en laat staan de jaarbetalingen einde van het jaar.
gigantaandemuur Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Er kiept niks van enige omvang let nou maar op. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Gast pietsat Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Ik heb hier al 7.6 % gezien nog ff dan ga ik geld lenen en op de bank zetten verdien ik er geld mee
pukje Geplaatst: 5 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2008 Origineel bericht van: gigantaandemuur Er kiept niks van enige omvang let nou maar op. Hoor net op TV hypo real estate heeft een financieel gat van 500 miljard euro. Dus 1 bankje in duitsland heeft meer geld nodig dan die 700 miljard dollar die de usa nodig heeft om daar alle banken overeind te houden klopt wij zijn niet de usa ,hier is het alleen erger als daar.
Gast aart44 Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Origineel bericht van: pukje Hoor net op TV hypo real estate heeft een financieel gat van 500 miljard euro. @pukje maakt niet zoveel uit maar is een nulletje teveel de hypotheek bank heeft dit jaar 50 miljard nodig zie "de morgen" .
pukje Geplaatst: 5 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2008 Origineel bericht van: pietsat ff dan ga ik geld lenen en op de bank zetten verdien ik er geld mee Denk dat dat niet lukt ,banken geven nu alleen broodnodige kredieten. Het hele krediet systeem ligt plat ,de banken geven onderling geen rode cent meer ,en naar hun klanten alleen het broodnodige. b.v. bij hypo real estate staat de duitste staat borg voor 580 miljard euro en nog krijgt hypo real geen rooie cent van de banken.
Gast aart44 Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Origineel bericht van: pukje sorry aart is toch 500 miljard Bron?? Het reddingsplan zou ongeveer 35 miljard moeten kosten omdat een Ierse dochter heeft zitten rommelen. En ik lees nergens iets over meer dan een twee cijferig bedrag.1.Finance 2.Trends 3.Nieuwsblad
pukje Geplaatst: 5 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2008 ZDF nieuws en ZDFspeciaal met aparte info hierover. om 8:00 luister ik naar de ard nieuws ARD noemd geen bedragen wel dat de duitste staat 580 miljard borg staat voor de bank tegoeden bij de burgers. het ie RIP voor hype lees maar http://de.biz.yahoo.com/05102008/3/kauder-bund-erhoeht-banken-buergschaft.html
Neptunus Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Origineel bericht van: grunnsat De Rabobank heeft een AAA status, en dat houdt in dat ze tot de meest solide banken ter wereld behoren. Die triple A rating zegt helemaal, maar dan ook helemaal niets, de banken die omgevallen zijn hadden ook bijna allemaal een triple A, die status was o.a. gebaseerd op de malafide pakketjes die niet als zodanig bekend waren. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast pietsat Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 Niemand maak mijn wijs dat dit alleen te maken heeft met een hypotheek crises. als je al het geld bij elkaar telt hoeveel huizen kan je dan kopen, deel het bedraag door 400.000 doller en wisser de koers van Eur naar Dollar dan klop er iets echt niet, de wereld is bankroet door het leef patroon van de Amerikaan ?? dat geloof ik ook niet,
gigantaandemuur Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 De amerikanen zijn al jaren failliet maar dat is niks nieuws. De rest van de wereld houd ze aan de gang met een krediet van 1000 miljard zodat hun enkele miljarden per dag in t buitenland kunnen verbrassen . "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
TangoBravo Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Origineel bericht van: pukje Dit rekensommetje klopt niet ABMAMRO is voor 24 miljard opgekocht geworden Hierna heeft fortis alle buitenlandse activiteiten van abnamro verkocht en nog veel meer. Van de oude abnamro is nog maar een 1/4 over . 24miljard/4 = 6miljard (een slechte deal om daarvoor 17 miljard te betalen). Het fortis deel is niet veel waard omdat abnamro alreeds zulke activiteiten heeft,alleen de klanten van fortis stellen nog een waarde voor. Pukje, dit is weer een voorbeeld van slechte journalistiek, je hebt je feiten niet gecontroleerd!!! Het bankentrio heeft vorig jaar 71,1 miljard geboden op ABN AMRO, neem je daar (volgens jouw berekening) 1/4 deel van dan kom je op een waarde van 17,775 miljard. Dus volgens jouw berekening hebben ze het juist heel goed gedaan.... 1 miljard minder betaald en hebben ze Fortis er gewoon gratis bijgekregen! T B
PetrosCrete Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Kunnen nog altijd wat lenen bij Mugabe
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen