Ga naar inhoud


zijn onze spaarcenten/hyptotheken nog veilig?


pukje

Aanbevolen berichten

Een hypothetische vraag

 

Stel de banken kiepen dan kan niemand meer geld opnemen

je selaris komt niet bij jou terecht ,je werkgever kan

je ook niet kontant uitbetalen.

 

 

Dan kan de staat wel borg staan maar denk maar niet dat

je bij de staat met je bankafschift geld kan krijgen.

 

Moeten we dan verhongeren ?

 

Zover zal het wel NOOIT komen maar stel hoe dan verder?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 644
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is nog maar de vraag of die soep er dan nog is.

Ga maar eens googlen en zoek eens op:

"skulls and bones"

"bohemian grove"

"2012"

En zo zijn er nog veel meer en dan zie je dat ons nog heelwat te wachten staat.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De staatsgarantie pot voor banken is al aangesproken

Wel voor een dwerg bankje ,maar er zullen wel meer volgen

 

volgens www.z24beurs.nl

 

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Arrondissementsrechtbank in Amsterdam heeft de noodregeling van toepassing verklaard op De Indonesische Overzeese Bank nv (Indover) te Amsterdam. Dat schrijft De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag in een persbericht.

 

"Ten aanzien van de ingelegde middelen afkomstig van particulieren, EUR11 miljoen, kan besloten worden tot het in werking stellen van het depositogarantiestelsel", aldus DNB.

 

Dat stelsel gaat in wanneer mocht blijken dat de activiteiten van Indover niet langer kunnen worden voortgezet.

 

Indover is een dochter van Bank Indonesia, en met name actief op de professionele en interbancaire markt. De rechtbank heeft twee bewindvoerders aangesteld.

 

Door Marijn Wellink; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715201; marijn.wellink@dowjones.com

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Een hypothetische vraag

Stel de banken kiepen dan kan niemand meer geld opnemen
je selaris komt niet bij jou terecht ,je werkgever kan
je ook niet kontant uitbetalen.


Dan kan de staat wel borg staan maar denk maar niet dat
je bij de staat met je bankafschift geld kan krijgen.

Moeten we dan verhongeren ?

Zover zal het wel NOOIT komen maar stel hoe dan verder?


Dit is toch niet zo heel lang geleden (15 jaar?) nog gedaan in Argentinië. Tot dat moment het op 7 na rijkste land ter wereld. En toen sloten de banken. Van de ene op de andere dag terug naar ruilhandel. Kun je niks wat voor een ander interessant is, dan zit je aan de bedelstaf. (financieel adviseur/accountant/bankier e.d)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
op teletekst van NL123 staat dat er geen opname mogelijkheid is , je zult je geld maar daar hebben staan

 

Inderdaad weer lekker geregeld.

Heb daar onlangs enkele duizenden euro spaarcentjes opgezet.

De website zier er normaal uit maar inloggen lukt niet meer en de klantenservice heeft een bandje die zegt: Wegens omstandigheden is de klantenservice niet bereikbaar.

 

Zo worden de rijken alsmaar rijker want dat geld gaat toch ergens heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland zou het gewoon moeten werken. Door drukte kan e.e.a. natuurlijk platliggen/ erg traag zijn, maar in Nederland mogen ze de tegoeden niet 'opschorten'. In de UK hebben ze een bepaling in de voorwaarden waardoor het tegoed 60 dagen bevroren mag worden.

Oorspronkelijk had Icesave.nl deze voorwaarde ook, maar doordat de Nederlandse pers dit publiekelijk aan de kaak stelde is deze voorwaarde vervallen.

 

Wél is Landsbanki inmiddels onder curatele gesteld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: pukje
Een hypothetische vraag

Stel de banken kiepen dan kan niemand meer geld opnemen
je selaris komt niet bij jou terecht ,je werkgever kan
je ook niet kontant uitbetalen.


Dan kan de staat wel borg staan maar denk maar niet dat
je bij de staat met je bankafschift geld kan krijgen.

Moeten we dan verhongeren ?

Zover zal het wel NOOIT komen maar stel hoe dan verder?


Dit is toch niet zo heel lang geleden (15 jaar?) nog gedaan in Argentinië. Tot dat moment het op 7 na rijkste land ter wereld. En toen sloten de banken. Van de ene op de andere dag terug naar ruilhandel. Kun je niks wat voor een ander interessant is, dan zit je aan de bedelstaf. (financieel adviseur/accountant/bankier e.d)


Maar zij zijn er uiteindelijk wel weer uitgekomen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

75.000 klanten was net op het nieuws. Lekker dat wij straks hier met zijn alle kunnen gaan dokken voor mensen die hun geld over de grens brengen voor 1% extra rente.... Ik zal wel lekker kort door de bocht zijn, maar je hoeft geen econoom te zijn om te weten dat je nooit je geld bij een dergelijke "bank" moet onderbrengen.

 

Maar goed waar maken we ons druk om, nog ff en we kunnen allemaal weer appels en eieren gaan ruilen op de markt als het zo door gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Geachte klant,

Onderstaand persbericht is door De Nederlandsche Bank (DNB) opgesteld op 7 oktober 2008. Dit persbericht is eveneens terug te vinden op de website van DNB.

 

DNB treedt in overleg met IJslandse autoriteiten over Icesave

Er zijn onduidelijkheden ontstaan rond Landsbanki hf. te Reykjavik en haar bijkantoor Icesave in Nederland. De Nederlandse autoriteiten zoeken contact met hun IJslandse collega´s om opheldering te krijgen. Thans kan het volgende worden meegedeeld.

 

Op de rekeningtegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. DNB zal in overleg treden met de IJslandse autoriteiten over hoe, indien de instelling in déconfiture zou geraken, de afwikkeling zal worden vormgegeven. Vandaag is door de Minister van Financiën besloten de dekking op de tegoeden van rekeninghouders in Nederland voor een periode van één jaar te verhogen tot Eur 100.000 per persoon per bank. In het geval van Icesave komt een deel van die dekking voor rekening van het IJslandse en niet van het Nederlandse depositogarantiestelsel. Indien nodig zal DNB rekeninghouders faciliteren met hun beroep op de dekking in IJsland.

 

Zodra nadere informatie beschikbaar is, zal deze worden verspreid via de website van DNB, www.dnb.nl.

 

Site plat met bovenstaande mededeling.

 

Zucht, blijven lachen Alan, blijven lachen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Citaat:
op teletekst van NL123 staat dat er geen opname mogelijkheid is , je zult je geld maar daar hebben staan


Inderdaad weer lekker geregeld.
Heb daar onlangs enkele duizenden euro spaarcentjes opgezet.
De website zier er normaal uit maar inloggen lukt niet meer en de klantenservice heeft een bandje die zegt: Wegens omstandigheden is de klantenservice niet bereikbaar.

Zo worden de rijken alsmaar rijker want dat geld gaat toch ergens heen.


Ik weet wat je nu voelt!! ,ik ben nog steeds bezig om me geld hier van de bank te krijgen in Spanje dus ,de bank waar ik bij zit is aan het omvallen morgen weer een afspraak , bij de bewuste bank,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan25
75.000 klanten was net op het nieuws. Lekker dat wij straks hier met zijn alle kunnen gaan dokken voor mensen die hun geld over de grens brengen voor 1% extra rente.... Ik zal wel lekker kort door de bocht zijn, maar je hoeft geen econoom te zijn om te weten dat je nooit je geld bij een dergelijke "bank" moet onderbrengen.

1%, haha. Niet eens. Icesave heeft (had?) 5,25% rente. Bij de Rabobank krijg je met een spaardeposito met opnamemogelijkheid 4,75% rente. Bij ABN Amro krijg je nu zelfs 5,2% als je je geld voor 1 jaar vastzet, òf langer dan 5 jaar. 2 of 4 jaar geeft 5% en 3 jaar 4,9%.

Het verschil is dus ruim minder dan één procent.

Ik zou ook niet snel naar zo'n buitenlandse bank gaan, al was het maar omdat ik niet zou weten hoe te communiceren. Bij de Rabobank kan ik tenminste de deur nog platlopen als het moet. En de Rabobank is zo groot dat die niet zo snel omvalt, wat van Icesave niet is te zeggen. Ik zou zoveel geld niet snel toevertrouwen aan fantasienamen als "credit europe" en "icesave". D'r is een heleboel meuk waarbij ik zonder problemen naamloze meuk of huismerk wil kopen, maar niet bij een plek waar ik m'n geld onderbreng.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd


Ik zou zoveel geld niet snel toevertrouwen aan fantasienamen als "credit europe" en "icesave". D'r is een heleboel meuk waarbij ik zonder problemen naamloze meuk of huismerk wil kopen, maar niet bij een plek waar ik m'n geld onderbreng.


Niet meteen alles op 1 hoop gooien. De meeste banken die jij bedoelt zijn gewoon Nederlandse banken die onder Nederlands toezicht vallen, maar een buitenlands moederbedrijf hebben.

Een heel andere constructie dan Icesave, die onder IJslandse vergunning draait. Ze spreken ook geen Nederlands, want op de website staat nu dat ze mogelijk in de 'confiture' kunnen geraken.... :D:D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Credit europe is waar ik wat geld heb ondergebracht.

En Credit europe is een NV en valt dus onder de Nederlandse wetgeving.

Dus voor dit soort banken hoef je niet bang te zijn,

want als hij omvalt betalen jullie mijn centjes weer terug.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...