Ga naar inhoud


zijn onze spaarcenten/hyptotheken nog veilig?


pukje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje
Ik denk niet dat het zo werkt


Verifiëren is beter.

Dit zegt De Nederlandsche Bank:

Wordt mijn (hypotheek)schuld verrekend met mijn tegoed?
Een minder bekend detail van de regeling is, dat voordat de aanspraak op de regeling wordt vastgesteld, er verrekend wordt. Dit houdt in dat de schulden per datum toepassing van de noodregeling of faillietverklaring (zoals hypotheek of consumptieve kredieten) van een depositohouder worden verminderd met de bij de bank uitstaande deposito's (o.a. spaargelden en rekeningcourant te goeden) van deze depositohouder.
Wat er daarna aan positief depositosaldo overblijft kan worden geclaimd bij het garantiestelsel tot het maximum van de dekking.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 644
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: MagicOnline
ICESAVE is helemaal op de fles...


Klopt.. En er staat zo'n 1,7 miljard euro's uit aan Nederlandse rekeninghouders. Er zijn in totaal zo'n 300.000 mensen die in IJsland wonen, dus... Zo'n 5666 euro per inwoner wink
En dan te denken dat ze zo'n 4 miljard pond uit hebben staan aan zo'n 300.000 Engelse spaarders.

Als de IJslandse regering dit moet gaan dokken, dan vrees ik dat IJsland zelf failliet is/gaat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"lachen" ( niet voor de rekeninghouders) is wel dat er nu een leuk juridisch getouwtrek ontstaat.

Gisteren is namelijk besloten dat de garantieregeling omhoog gaat van 20.000 naar 50.000 Euro. Nederland vult dat aan naar 100.000 Euro. IJsland moet zich, vanwege eerdere verdragen, daar ook aan houden, dus de eerste 50.000 Euro betalen. IJsland was helemaal niet aanwezig bij die besprekingen, maar moet nu wel veel meer ophoesten dan ze zelf hadden gedacht. Wie naait wie een oor aan?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als IJsland nou die verplichting van 20.000 of 50.000 euro niet na kan komen, staat Nederland dan garant? Want er wordt gesproken dat Nederland aanvult naar 100.000, maar dat geld volgens mij boven het bedrag wat IJsland moet betalen.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik log net even in op de bank met de blauwe leeuw, krijg ik deze tekst te zien:

 

Ivm een technische storing graag zsm onderstaande melding plaatsen op de inlogpagina van Postbank:

 

Als gevolg van een technische storing worden op dit moment de saldi van de volgende spaarrekeningen niet getoond: Toprekening - KwartaalExtrarekening - Bonusrenterekening - Internetsparen Ook het doen van overschrijvingen naar/van genoemde rekeningen is daardoor momenteel niet mogelijk.

 

Onze excuses voor het ongemak.

 

Salu2, D.Quijote

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

U bent er zeker van dat de Nederlandse staat garandeert dat bedragen boven de 20K terug in uw pocket komen? Dacht het zo niet te horen van onze BOS!

 

@AlanS,

 

Lag vanmiddag nog aan het strand met enkele NL's, waren snel aan het praten over Ijs, bier en andere zaken waaronder ook de vlucht naar hogere rente's. Waren allemaal mensen boven de 50 jaar, dus goed opgelet, slim gehandeld en ze hadden helemaal geen compassie met die zogenaamd slimme mensen die het meer van hun centjes maken als hoofdoel hadden, m.a.w. het aan andere over lieten.... Aangezien ons gesprek dermate goed verliep hebben wij voor vanavond een extra BBQ ingelast buiten het Hotelwezen etc om. Wij proberen dan ook vanavond een rekening te krijgen van onze BBQ en proberen dit vervolgens te declareren bij de DNB :D

 

Zou bovenstaand niet lukken komen wij wel een biertje drinken bij jouw stamkroeg.

 

Grtz, moet er van tussen, NL's moeten n.l. niet te laat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote

Ik log net even in op de bank met de blauwe leeuw, krijg ik deze tekst te zien:

Ivm een technische storing graag zsm onderstaande melding plaatsen op de inlogpagina van Postbank:



Ik denk niet dat je bij die bank angst moet hebben ,maar in deze
tijden ga je natuurlijk denken.
Bij de postbank heb ik al vaker storingen meegemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een klein voorvalletje bij de postbank

Iemand heeft mijn 10 euro overgemaakt (postbank->postbank)

Na over overmaken komt melding "verwerkt";

Na opnieuw inloggen blijkt de opdracht niet uitgevoerd en

bij mij niet bijgescheven.

 

Ik blijf denken aan een storing

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

zal je nog sterker vertellen, sinds maandag verkooporder uitstaan van 200 stuks fortis obam aandelen sinds vanmiddag pas verkocht na 3 telefoontjes van hoe zit dit nou.

 

had dinsdag al verkocht moeten zijn ???

wat er aan de hand is ik weet niet maar er gebeuren een hoop vreemde dingen, ook bij de rabo die geen duidelijkheid konden verschaffen op het moment.

misshien een glitch??

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee krijg ik dus ook t lijkt wel of alle banken de koppen is even bij elkaar hebben gestoken en t snelle overmaken dan wel aan of verkopen van aandelen bewust word vertraagd.

Dit zou dus wat extra inkomsten kunnen brengen voor de banken aangezien er in de tijd dat geld onderweg is geen rente is verschuldigd.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

Dat het overal rammelt daar ben ik zeker van ,heb al nodige cash
in huis gehaald om een ruime tijd zonder bank/pin rond te komen



Dat is nou echt de grootste onzin. Als het betalingssysteem niet meer bestaat, wat denk je dan dat de waarde is van die papiertjes? Letterlijk net genoeg om de kachel mee aan te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: pukje

Dat het overal rammelt daar ben ik zeker van ,heb al nodige cash
in huis gehaald om een ruime tijd zonder bank/pin rond te komen



Dat is nou echt de grootste onzin. Als het betalingssysteem niet meer bestaat, wat denk je dan dat de waarde is van die papiertjes? Letterlijk net genoeg om de kachel mee aan te maken.


Zo erg zal het niet worden ,euro niets meer waard.

Maar als de banken zich niet meer vertrouwen ligt het
pin verkeer stil.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hetzelfde. Geen pin= geen betalingssysteem=geen geldverkeer = ruilhandel. Baar geld in huis halen is nutteloos, behalve voor dieven. Als je echt bang bent voor een systeemcrash, zet dan al je geld om in bezittingen en baar goud. Maar niet klagen als het systeem niet instort en je bezit minder waard is geworden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...