Ga naar inhoud


zijn onze spaarcenten/hyptotheken nog veilig?


pukje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: 1664
Dat is hetzelfde. Geen pin= geen betalingssysteem=geen geldverkeer = ruilhandel. Baar geld in huis halen is nutteloos, behalve voor dieven. Als je echt bang bent voor een systeemcrash, zet dan al je geld om in bezittingen en baar goud. Maar niet klagen als het systeem niet instort en je bezit minder waard is geworden.


Onzin

Vroeger (tot voor 35 jaar) ging alles goed zonder bank

Vrijdags kreeg je van je baas een loonzakje met kontant het loon.

Einde van de maand kwam de huurbaas huur halen.

1 keer in de maand ging je naar het postkantoor voor de 2 a 3
betalingen (toen kreeg je maar een paar rekeningen).

De normale mensen hadden geen bank ,de bank was voor rijke
mensen of mensen met schulden/kredieten

Toen deden de banken nog met pen-papier de administratie en
een mechanische tel machine.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 644
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb vandaag eindelijk goed nieuws.ik heb me geld los gekregen ,door op papier een huis boven de miljoen eur te kopen dat is weer een voordeel van een corruptland. { spanje} alles staat en blijft weer veilig op de ned banken ,daar in spanje steken ze de kop in het sant, 136.000 per persoon schuld en nog zegen dat ze rijk zijn terwel de banken 7.5% rente geven,dan weet je eigenlijk al genoeg

.tip kijk niet meer naar rente maar naar stabiliteit dan slaap je beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pietsat
Ja was fake huis , en een vals koopcontract.met alles er op en er aan smile


Ik hoop dat je goed spaans kan lezen ,contract is contract

Maar jou opmerking kijk uit bij banken die veel rente geven
klopt ,de rente bij de centrale bank is nu 3.5 % iedere
bank die meer dan 3 % nu geeft daar klopt het niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002
zal je nog sterker vertellen, sinds maandag verkooporder uitstaan van 200 stuks fortis obam aandelen sinds vanmiddag pas verkocht na 3 telefoontjes van hoe zit dit nou.

had dinsdag al verkocht moeten zijn ???
wat er aan de hand is ik weet niet maar er gebeuren een hoop vreemde dingen, ook bij de rabo die geen duidelijkheid konden verschaffen op het moment.
misshien een glitch??


Ik vind dit persoonlijk geen slimme verkoop....tenzij je het geld echt nodig hebt..

Lange termijn is lange adem....geen paniek dus..

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken jij het verhaal van de reichsmarken niet? Konden ze ook met een krijwagen naar de sigarenboer voor een pakje sigaretten.

 

In Rusland hebben ze dit 10 15 jaar terug ook nog meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: satbird2002
zal je nog sterker vertellen, sinds maandag verkooporder uitstaan van 200 stuks fortis obam aandelen sinds vanmiddag pas verkocht na 3 telefoontjes van hoe zit dit nou.

had dinsdag al verkocht moeten zijn ???
wat er aan de hand is ik weet niet maar er gebeuren een hoop vreemde dingen, ook bij de rabo die geen duidelijkheid konden verschaffen op het moment.
misshien een glitch??


Ik vind dit persoonlijk geen slimme verkoop....tenzij je het geld echt nodig hebt..

Lange termijn is lange adem....geen paniek dus..



dat zeggen ze allemaal al sinds het aandeel op 120 euro stond, blijven houden komt goed.
nu staat het op 41,- .....het kan nog verder naar beneden.
het is geen paniek verkoop, maar wil toch wel iets overhouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zeeman
Ken jij het verhaal van de reichsmarken niet? Konden ze ook met een krijwagen naar de sigarenboer voor een pakje sigaretten.

In Rusland hebben ze dit 10 15 jaar terug ook nog meegemaakt.
Zijn beide toch andere situaties helemaal t oorlogsgeld van de duitsers en de russen hebben sinds t communisme geen geld meer gehad de laatste jaren pas weer en dan ook alleen de happy few.
Ik zeg nog steeds voor de usa ziet t er minder leuk uit de rest zal zich snel herstellen en eindelijk is in gaan zien dat de rest van de wereld niet meer afhankelijk is van de usa maar de usa nu van de rest van de wereld wanneer ze nergens meer krediet kunnen krijgen.
Gelukkig taaien hoogtswaarschijnlijk is die republiekeinse machtswellustelingen nu af binnenkort en zal de geloofwaardigheid voor hun ook weer wat toenemen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het is geen paniek verkoop, maar wil toch wel iets overhouden.
Dat zeggen er meer ik zelf heb een behoorlijk aatal ing s er gaat helemaal niks weg al duurt nog 10 jaar voor dat ze op peil zijn.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Credit europe is waar ik wat geld heb ondergebracht.
En Credit europe is een NV en valt dus onder de Nederlandse wetgeving.
Dus voor dit soort banken hoef je niet bang te zijn,
want als hij omvalt betalen jullie mijn centjes weer terug.

Leo

Icesave meent ook onder zowel het Ijslandse als Nederlandse garantiestelsel te vallen. Toch zijn de Icesave spaarders nu volgens mij best bang! Het lijkt erop dat men de eerste 20.000 in IJsland moet halen.. Dan ben je dus wellicht het bokje als je geen IJslands spreekt. shocked

http://www.dnb.nl/over-dnb/veelgestelde-vragen/vragen-over-banken/dnb148053.jsp

Citaat:
Welke banken vallen onder het depositogarantiestelsel?
In Nederland gevestigde banken die een vergunning hebben van DNB vallen onder het depositogarantiestelsel. Wilt u weten of uw bank in deze categorie valt? Kijk dan in het Wft-register. Uw bank valt onder het depositogarantiestelsel als in de linkerkolom staat 'Uitoefenen van het bedrijf van bank met beleggingsdiensten (2:13 lid 1)' of 'Uitoefenen van het bedrijf van bank of electronisch geldinstelling (2:12 lid 1)' of 'Kredietinstelling aangesloten bij centrale kredietinstelling (3:111)'. Elektronisch geldinstellingen vallen niet onder het depositogarantiestelsel.

Credit Europe staat daarbij idd. De AT Bank is minder duidelijk, daarbij staat "Uitoefenen van het bedrijf van bank of electronisch geldinstelling (2:12 lid 1)". De AT Bank zal dan wel een bank zijn en eronder vallen.. Hopelijk.

Paypal bijvoorbeeld valt dan weer niet onder het depositogarantiestelsel. In ieder geval niet in Nederland.
Citaat:
Weet iemand het verschil tussen deposito en gewone spaarrekening?
En heeft dit nog gevolgen voor de garantieregeling?

Thanks.

Een deposito staat meestal voor een bepaalde tijd vast. Heeft verder geen gevolgen voor de regeling, alle rekeningen die je bij de betreffende bank hebt zal men gewoon bij elkaar optellen.
Origineel bericht van: cheapwatcher
Ik ben ook slachtoffer. Hopen maar op een goede afloop. Ik heb meer dan 10k bij icesave staan.

Auw, succes.

Ik verwacht overigens niet dat al het geld weg is. Dit geld zit waarschijnlijk in hypotheken e.d. en hoewel het nu misschien minder waard is is het waarschijnlijk niet in een zwart gat verdwenen.

Je zal vermoedelijk in ieder geval een deel terugkrijgen, maar of je daarvoor een IJslandse curator aan zal moeten spreken kan ik je niet vertellen..
Origineel bericht van: satbird2002
advies in deze is, je schuld en je tegoed niet bij dezelfde bank te hebben.

Het kan ook juist voordelig zijn, volgens mij als je meer dan 100.000 euro spaargeld hebt.

Stel je hypotheek is 200.000 en je spaargeld 150.000 bij dezelfde bank. Bank valt om. 200.000-150.000= 50.000 die je nog moet betalen. Had je geen hypotheek gehad dan was je 50.000 armer geweest.

Stel je hebt een hypotheek van 150.000 en 200.000 spaargeld. 200.000-150.000= €50.000 en dat krijg je terug. Had je geen hypotheek gehad dan was je 100.000 armer geweest!
Origineel bericht van: 1664
Dat is nou echt de grootste onzin. Als het betalingssysteem niet meer bestaat, wat denk je dan dat de waarde is van die papiertjes? Letterlijk net genoeg om de kachel mee aan te maken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Inflation-1923.jpg
Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: satbird2002
zal je nog sterker vertellen, sinds maandag verkooporder uitstaan van 200 stuks fortis obam aandelen sinds vanmiddag pas verkocht na 3 telefoontjes van hoe zit dit nou.

had dinsdag al verkocht moeten zijn ???
wat er aan de hand is ik weet niet maar er gebeuren een hoop vreemde dingen, ook bij de rabo die geen duidelijkheid konden verschaffen op het moment.
misshien een glitch??


Ik vind dit persoonlijk geen slimme verkoop....tenzij je het geld echt nodig hebt..

Lange termijn is lange adem....geen paniek dus..

Als ik aandelen had (hoe doe je dat eigenlijk? kan dat via internet bij je eigen bank?) dan zou ik nu juist Fortis kopen zodra het kan. smile Ik zou een heleboel nu kopen, iedereen is in paniek en alles is goedkoop. Over een paar weken/maanden zie je zo alles weer terugstuiteren.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zeeman
Ken jij het verhaal van de reichsmarken niet? Konden ze ook met een krijwagen naar de sigarenboer voor een pakje sigaretten.

In Rusland hebben ze dit 10 15 jaar terug ook nog meegemaakt.


Toen was er een hele andere situatie ,duitsland was failiet
door de oorlog (jaren lang veel meer uitgeven dan ontvangen).

Tot nu toe maken de landen van europa winst ,ze verwachten wel
dat 2009 een verlies jaar wordt maar dan denken ze aan 1 a 2 %

Gisteren nog een interessante discusie op de duitse TV gezien
over dit probleem ,de conclusie was dat de staats garantie niets
voorsteld als de staat zou moeten betalen dan kunnen ze het
helemaal niet.

In dat geval gaat het inflatie mechanisme werken waardoor
inderdaad 1 oude euro 1000 of nog meer nieuwe euro's gaat kosten.

Maar volgens de deskundigen is de kans nihil dat de staat haar
belofte moet nakomen.

De uitspraken van garanties moet gezien worden als een symbolische
daad om de mensen rustig te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N
Als ik aandelen had (hoe doe je dat eigenlijk? kan dat via internet bij je eigen bank?)

Ja,dat gaat heel eenvoudig; je opent een effectenrekening, stort er geld op en begint te handelen.
Wel is het raadzaam om eerst veel te lezen over het handelen op de Beurs.
Ik zit bij de blauwe leeuw en daar kan je ook eerst droog oefenen met een schaduwrekening.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

AMSTERDAM-De huizenprijzen in Nederland zijn voor het eerst in achttien jaar gedaald. Dat meldt de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) donderdag in een persbericht.

 

De verkoopprijs van de gemiddelde woning lag in het derde kwartaal van 2008 0,3% lager dan het tweede kwartaal van dit jaar.

 

Volgens NVM-voorzitter Ger Hukker is er geen reden voor paniek. 'Met enig cynisme zou je kunnen zeggen dat de slecht functionerende woningmarkt op dit moment de redding is voor de prijzen van woningen. Het structureel tekort aan woningen houdt de prijs stabiel.'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...