pukje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Volgens de IWF hebben de banken (wereldwijd) door de crises tot nu toe 1,4 biljoen $ verloren. volgens het oud carnavals liedje "Wie zal dat betalen ,wie heeft zoveel poen ......"
PetrosCrete Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Jan Modaal dus, zijn er het meeste van
leo1949 Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Omdat Credit Europe wel in het WFT register staat heb ik toen besloten om daar mijn spaarcenten te stallen. En deze bank geeft net als Icesafe 5.25%, met dit verschil dat ik het niet kwijt ben. Icesafe staat ook niet in het WFT register vandaar dus de problemen Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast 1664 Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: pukje Maar jou opmerking kijk uit bij banken die veel rente geven klopt ,de rente bij de centrale bank is nu 3.5 % iedere bank die meer dan 3 % nu geeft daar klopt het niet Pukje, alweer fout, ga je nu eerst eens verdiepen in het financiële systeem. De 3,5 procent is korte bankrente bij de laatste lener. Morgen terugbetalen. De interbancaire rente( Euribor, Libor) staat dik boven de 5 procent. Gisteren op 5,85 voor 12 maanden. Lenen van een andere bank is voor de bank dus duurder dan lenen van jou. Dat bepaalt (mede) de rentevergoeding van de bank aan particulieren.
pukje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: 1664 Pukje, alweer fout, ga je nu eerst eens verdiepen in het financiële systeem. De 3,5 procent is korte bankrente bij de laatste lener. Morgen terugbetalen. De interbancaire rente( Euribor, Libor) staat dik boven de 5 procent. Gisteren op 5,85 voor 12 maanden. Lenen van een andere bank is voor de bank dus duurder dan lenen van jou. Dat bepaalt (mede) de rentevergoeding van de bank aan particulieren. Je moet eerst eens goed nadenken voordat je wat schrijft Waarom denk je dat de interbank leningen 5,85% vragen gewoon omdat ze geen geld van de centrale bank tegen 3.5% kunnen krijgen. Waarom krijgen ze geen geld van de centrale bank omdat ze geen zekerheden kunnen bieden. Waarom kunnen ze geen zekerheden bieden omdat ze niets meer hebben. Waarom hebben ze niets meer omdat ze alles vergokt hebben. De solide banken zouden nu goud kunnen verdienen ,zij halen geld op tegen 3.5% en lenen het door voor 5,85% maar dat doen ze niet omdat ze bang zijn dat ze niets meer terug zien van dat geld. Nu proberen ze bij particulieren het geld te krijgen zelfs tot 7.5% rente
leo1949 Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Jou uitleg klopt want zo is dat op de tv ook uitgelegd. Er is nu een langzaam herstel van de beurs en 2e hands huizen worden goedkoper. Aandelen Icesafe zijn het goedkoopst want die zijn nix meer waard. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast 1664 Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Te veel onzin, er is een enorm verschil tussen dagrente en lange rente. Dat onderscheid maken jullie niet, de media soms ook niet. Bij alle banken krijg je meer dan 3,5 procent rente. Met jouw redenering zijn die dus allemaal niet te vertrouwen. Alle banken kunnen ook gewoon aankloppen bij de ECB, dat is helemaal de issue niet. Momenteel is 5,2 tot 5,6 procent rente voor 1 jaar heel normaal. Pas als banken nog meer bieden dan Euribor mag je wantrouwig worden.
pukje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: 1664 Alle banken kunnen ook gewoon aankloppen bij de ECB, dat is helemaal de issue niet. Ben ik niet met je eens ,de banken hebben al een verzoek ingediend bij de centrale bank om andere zekerheden te mogen aanbieden. Dus zekerheden die tot nu toe gewijgerd werden.
pukje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: leo1949 Er is nu een langzaam herstel van de beurs en 2e hands huizen worden goedkoper. Leo Zijn korte moment opnames 9 okt 2008 12:30 aandelen amsterdam -2% brussel +1% frankfurt +/- 0% london - 1.2% parijs +1.5% weegt niet op tegen de aex verlies van aex begin sept 400 aex nu 290
lock Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Pukje,pukje, wanneer leer je nu eens goed te lezen; de AEX staat niet op -2 maar op +2 "That's another fine mess you've got me into"
pukje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: lock Pukje,pukje, wanneer leer je nu eens goed te lezen; de AEX staat niet op -2 maar op +2 Ik heb het niet over de AEX maar over de aandelen inderdaad aex is iets gestegen ,oeps nu weer iets gezakt naar + 1.6 Ik wilde alleen aangeven dat er totaal geen duidelijk teken is op herstel. Sorry zie net dat ik niet goed gekeken heb ,sorry
PetrosCrete Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Zijn luchtbellen ook toegestaan? Mooi kunnen wij weer instappen
pukje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: PetrosCrete Zijn luchtbellen ook toegestaan? Mooi kunnen wij weer instappen Volgens mij zijn die er al of
pukje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Volgens www.bild.de is het helemaal niet uitgesloten dat de duitse staat (tijdelijk) alle banken overneemt. Engeland is daarmee al begonnen. Dus de crises is nog lang niet voorbij
Satdorus Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Hoe kan het dat de Credit Europe bank zo'n hoge rente geeft? Deze valt onder dezelfde garantie als alle ander ned. banken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen