Ga naar inhoud


zijn onze spaarcenten/hyptotheken nog veilig?


pukje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 644
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sparen doen we dan weer met het ouderwetse spaarzegels plakken in een spaarbankboekje.

En dit potje heb ik in de jaren 50 ook nog meegemaakt afkomstig van de huidige staatsbank Fortis.

 

Leo

post-8198-1318259937,2977_thumb.jpg

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weer een gedachtegang

 

Wie bepaald de koers op de beurs ?

Volgens mij de handelaren op de beurs.

 

Wie zijn de handelaren op de beurs?

De brookers

 

Wie zijn de brookers?

De banken shocked

 

De de banken zorgen ervoor dat hun aandeel zakt shocked

 

Kan het geen spelletjes zijn met een bepaald doel ?

 

 

Een soortgelijk spelletje hebben ze ook gedaan met de olie ,maar

dan om de prijs op te drijven ,nu is de olie prijs weer bijna

als voor een jaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het was toch hopelijk niet al je vermogen???

 

Nee gelukkig had ik al wat uitgegeven maar toch wel centjes waar ik voor heb moeten zweten.

Maar ik ga niet in zak en as zitten. Het is zoals het is en we gaan gewoon verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

morgen wordt weer een zwarte dag op de beurs, de dow staat al -6 %

blij dat ik toch alles hebt verkocht, kan ik een goed moment afwachten dat het goedkoop en de rust hersteld is.

 

om 2200 uur komt Bos en Wellink met een verklaring inhoud nog onbekend!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens fd.nl

 

STEUNPLAN BANKEN

‘Overheid steunt Nederlandse financiële sector met euro 20 mrd’

9 oktober 2008, 22:15 uur | FD.nl

2Het ministerie van Financiën en De Nederlandsche Bank zullen vanvond op een persbijeenkomst een steunplan voor de Nederlandse financiële sector ontvouwen. Dat zeggen bronnen in Den Haag. Het zou gaan om een steunoperatie van euro 20 mrd.

 

 

Minister van Financiën Wouter Bos en president van De Nederlandsche Bank Nout Wellink doen donderdagavond mededelingen ‘met betrekking tot de Nederlandse financiële sector’.

 

De bijeenkomst begint na tienen op het departement van financiën in Den Haag, dat vooralsnog geen mededelingen

 

vervolg: nos.nl

De Nederlandse staat stelt 20 miljard euro beschikbaar om gezonde financiële instellingen te ondersteunen. Dat heeft minister Bos (Financiën) bekendgemaakt op een persconferentie samen met Nout Wellink van De Nederlandsche Bank.

 

Verder zei Bos dat spaarders van de IJslandse internetbank Icesave hun geld tot een bedrag van 100.000 euro zullen terugkrijgen,"linksom of rechtsom". In principe moet IJsland de eerste 20.000 euro vergoeden

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

icesave spaarders krijgen alles terug via de DNB als het niet lukt via ijsland.

hier zullen een hoop mensen blij mee zijn , en komt het toch nog goed.

als je meer als 100k hebt staan bij icesave ...helaas die ben je kwijt.

vanaf volgende week stuurt de DNB vorderingformulieren naar de betrokkenen, moet je wel even aanvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja en er komt 20 miljard euro voor de gezonde banken.

Dus zal de pensioenpremie binnenkort wel worden verhoogd

want daar zit nog een paar miljard euro in van ons.

Dus dat formulier mag van mij zeker langs de fiscus

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea
Vraag me af of alle saldo's van icesave spaarders bij de belastingdienst zijn aangemeld.
Neem aan de een kopie van het claim formulier ook langs de fiscus gaat
Aangezien er een vrijstelling is van iets van 20 duizend in box 3 zal dat voor de meeste gevallen weinig nut hebben.
Mocht t zo zijn dat icesave spaarders t echt kwijt zijn word t voor de fiscus nog veel moeilijker om je erover aan te slaan dus denk dat ze de moeite niet eens nemen.
Normaal betaal je over je vermogen 1,2 procent belasting heb je t niet aangegeven zou t 100 procent boete kunnen opleveren dus 2,4 procent plus wat rente niet echt wild dus.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn spaargeld gedeeltelijk bij Kaupthing Edge België, een filiaal van Kaupthing Edge Luxemburg, op een spaarrekening. Zal morgen informeren of ik mijn geld terug zie (meer dan 20k, minder dan 50k)

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...