Johan45 Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Ik hoor net dat Icesave een email heeft verstuurt naar de rekening houders. De inhoud ken ik nog niet .... Vult u rustig aan !!!
Alventali Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Citaat: Hoe dan ook, het kost Nederland geld Euuh ja en nee. Van al die spaarders ( als ik het goed heb begepen zo'n 120.000 mensen) zal een groot gedeelte hun geld weer binen de Nederlandse grenzen investeren. Voor auto , verbouwing etc. etc. etc. Dus van de ene kant zeg ik ja het kost staat geld. Maar een groot gedeelte word waarschijnlijk ook weer binnen de Nederlandse economie geinvesteerd. Wat weer goed zou zijn voor de Nederlandse economie. Ik bedoel laat ff zeggen dat het een totaal bedrag is van ik noem maar 100 miljoen. 85% word terug gebracht door investeringen zoals boven genoemd. Dan is de staat minder geld kwijt als dat ze niets zouden doen Want dan zouden ze van die 100 miljoen niks terug zien. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast 1664 Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Origineel bericht van: Johan45 Er is nu al bekend dat er zo'n 15 gemeenten zijn die tezamen 58 miljoen hebben uitstaan. Die gaan dus ver over de 100.000 euro en die zien daarboven niets van terug. Gemeentes worden gezien als professionele investeerders en vallen helemaal niet onder de Nederlandse garantieregeling, die regeling is er alleen voor particuliere spaarders en kleine ondernemers. Professionals worden geacht om de risico's te kunnen inschatten, zij moeten zich melden bij de curator om de schuld op te eisen. Overigens gaat het hier niet om Icesave, maar om de moederbank Landsbanki.
Johan45 Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Origineel bericht van: 1664 Gemeentes worden gezien als professionele investeerders en vallen helemaal niet onder de Nederlandse garantieregeling Daar zijn de meningen nog over verdeeld. Overigens zijn er wel gemeentes die bij Icesave geld gestalt hebben. Verschillende provincies hebben geld uitstaan bij Landsbanki. Vult u rustig aan !!!
pukje Geplaatst: 13 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2008 Er zijn oplichters bezig die je opbellen met de mededeling "Ik werk op de bank en de bank staat op failliet ,als ik u was zou ik vlug mijn geld van de bank halen". Een paar uur later staan nep monteurs voor de deur met de bedoeling te stelen. Dit beweert AFP
Neptunus Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Wat mij in deze crisis opvalt is het gebrek aan initiatieven van de veroorzakers zelf, wat doen de banken en financiële instellingen zelf om het tij te keren? Nou, ze geven bijvoorbeeld een FEESTJE! Ronduit misselijkmakend, toch? Het probleem is veroorzaakt doordat risico werd beloond, waarde niet, dus zo snel mogelijk slechte leningen verkopen leverde enorme bonussen op. En niemand in de bankwereld die je daar nu over hoort, er wordt niet of slecht gecommuniceerd wat het vertrouwen alleen maar verder doet afnemen. Het kankergezwel wordt op deze manier onvoldoende weggesneden! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
edbe Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 ik vindt dat de Nederlandse staat er niks moet bij leggen, moeten de mensen maar niet de centjes op een buitenlandse bank zetten. nu kunnen wij er weer voor opdraaien dat die mensen hun geld kwijt zijn. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
gigantaandemuur Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Als je t nieuws mag geloven is Obama al aan t regeren nu nog voordat hij gekozen is. Bush zit achter de schermen te werken aan ook een beetje ondefinieerbare financiele problemen te werken. T blijft een raar land . "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Gast pietsat Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Origineel bericht van: Edbe ik vindt dat de Nederlandse staat er niks moet bij leggen, moeten de mensen maar niet de centjes op een buitenlandse bank zetten. nu kunnen wij er weer voor opdraaien dat die mensen hun geld kwijt zijn. Nee zo zit het niet. de schuldige zijn de ned toezichthouders en de Europese unie die alles toelaten wat gestoord is of crimineel en dan de oogje sluiten ,daar mogen de spaarders niet de dupe van worden. de ijs bank werk geleid door criminelen!
PetrosCrete Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Toch nog een vraagje Stel dat Fortis aandelen morgen weer in de handel zijn, over welke Fortis hebben wij het dan? Nederlandse Fortis tak of die van Belgie.
Neptunus Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Origineel bericht van: gigantaandemuur Als je t nieuws mag geloven is Obama al aan t regeren nu nog voordat hij gekozen is. Bush zit achter de schermen te werken aan ook een beetje ondefinieerbare financiele problemen te werken. T blijft een raar land . Het is te hopen dat Obama inderdaad de verkiezingen wint, die andere malloot wil de belastingen verlagen terwijl er een staatsschuld van meer dan 10.000 miljard dollar is! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
leo1949 Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Dat wil hij alleen voor de rijke Amerikanen doen. En daar zijn er niet zo veel meer van. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
gigantaandemuur Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Origineel bericht van: PetrosCrete Toch nog een vraagje Stel dat Fortis aandelen morgen weer in de handel zijn, over welke Fortis hebben wij het dan? Nederlandse Fortis tak of die van Belgie. Als je kijkt staat t belgische aandeel vast op 5,42 en t nederlandse op 5,41 euro mocht de nederlande beurs t fortis aandeel weer verhandelbaar maken dan gaat t lijkt mij om de nederlandse tak "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
gigantaandemuur Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 peiling van cnn 13 oktober "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
PetrosCrete Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Bedankt, mijn vrouwtje vroeg dit en ik kon de vraag niet beantwoorden
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen