Ga naar inhoud


zijn onze spaarcenten/hyptotheken nog veilig?


pukje

Aanbevolen berichten

  • Moderator
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Pukje pukje dat kan helemaal niet wat je nu weer zegt.
Beurs opent toch altijd op de slotkoers van vrijdag op maandag.


Wat!!!!!

Volgens mij komt de eerste verkoop van de dag als eerste op het bord. Heet geloof ik openingskoers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 644
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Pukje pukje dat kan helemaal niet wat je nu weer zegt.
Beurs opent toch altijd op de slotkoers van vrijdag op maandag.

Hoe ze het precies doen weet ik niet ,ik vermoed dat de vaste
beurs klanten buiten beurs tijden opdrachten kunnen reserveren
en die dan bij beursopening direct verwerkt worden (op de beurs
doen de computers het werk)
Ik wil wel een grafiekje laten zien van wat ing vandaag op de
beurs gedaan heeft ,maar weet niet hoe.
Dan kan je zien dat bij beursbegin ing op +22% staat


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt wel iedereen was er als de kippen bij om te kopen,ik denk Ing zelf ging voor alles om te kopen denk ook niet dat de rest voor 7,34 heeft kunnen kopen ik iig niet.

post-17705-1318259953,7954_thumb.jpg

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Hoe kom je daar nu bij ING heeft vandaag een kleine 28% er bij gekregen, als er vanmorgen direkt gekocht is en vanmiddag verkocht schat ik een 20% winst. cool


Hier hoef ik niets aan toe te voegen; je geeft de aankoop-opdracht voor een bepaalde prijs de DAG ERVOOR (in dit geval vrijdag al) en dan ben je de volgende dag gelijk aan de beurt, tussen de handelaren.
Ik had 16% winst en daar ben ik wel tevreden mee, kan je toch een keer lekker van uit eten. :D

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock
Origineel bericht van: aart44
Hoe kom je daar nu bij ING heeft vandaag een kleine 28% er bij gekregen, als er vanmorgen direkt gekocht is en vanmiddag verkocht schat ik een 20% winst. cool


Hier hoef ik niets aan toe te voegen; je geeft de aankoop-opdracht voor een bepaalde prijs de DAG ERVOOR (in dit geval vrijdag al) en dan ben je de volgende dag gelijk aan de beurt, tussen de handelaren.
Ik had 16% winst en daar ben ik wel tevreden mee, kan je toch een keer lekker van uit eten. :D


Origineel bericht van: lock

Maarrr, hebben jullie nu ook vanmorgen aandelen ING gekocht?
Nee? jammer! ik wel en zojuist weer verkocht

Je zei toch dat je de aandelen maandag gekocht had?
Toen was de koers al 22% hoger.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vooruit dan; je geeft de aankoopopdracht op vrijdag,voor aankoop op maandag voor een bepaalde prijs.

Dan kijk je op maandagochtend of de transactie heeft plaats gevonden (in mijn geval dus wel) en volgt de rest van de dag de beurs, of je zet ze op verkoop voor een bepaalde prijs en gaat lekker uit winkelen met moeder en als je dan weer thuis komt kijk je of ze weer verkocht zijn.

Je moet je winst nemen en je verlies accepteren, dus ook verkopen bij verlies.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Iedereen denkt maar aan 'gratis' staatssteun op kosten van de 'belastingbetaler'.

ING moet tenminste 8,5% rente betalen aan de staat. De staat leent dit bedrag tegen hooguit 4% in de markt. Netto opbrengst: 400 miljoen euro per jaar voor de schatkist.


Hier weer een leuk detailtje over ING/staat van bild.de
Der Staat erhält auf die gekauften Papiere eine jährliche Zinszahlung von mindestens 8,5 Prozent – allerdings nur dann, wenn die normalen Aktionäre eine Dividende bekommen.

Kort vertaald de staat krijgt alleen minstens 8.5 % rente als
de aandeelhouders dividende krijgen.

Dus de staat kan naar de rente fluiten.

toevoeging:
Als ing geen rente moet betalen maakt ie meer winst en
komt 50% daarvan weer bij de staat.

Oeps denkfout het zijn beleggingen en vrijgesteld van belastingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 keer fout weer.

Ieder krijgt gewoon wat hem toekomt.

Aandeelhouders en de staat.

Zoals al veel is benadrukt is er geen cash flow probleem bij ing alleen is de buffer vergroot van 8,5 naar 10 procent.

Er word op 2 manieren belasting geheven op aandelen.

De bank draagt een percentage af van je dividend wat je 2 maal krijgt per jaar in mei en september.

Zelf betaal je boven de vrijstelling van ongeveer 20 mile 1,2 procent vermogensrendementsbelasting.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot een jaar of 5 geleden kon je kiezen bij ing een stel aandelen erbij of geld 2 maal per jaar.

Door de verandering in t belastingstelsel qua vermogensbelasting en de verpichting voor de banken een deel over t dividend af te dragen word er nu alleen nog geld uitgekeerd.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur

Zoals al veel is benadrukt is er geen cash flow probleem bij ing alleen is de buffer vergroot van 8,5 naar 10 procent.

Ok natuurlijk geen slechte zaak voor de bank om renteloos geld
te nemen

Origineel bericht van: gigantaandemuur

Er word op 2 manieren belasting geheven op aandelen.
De bank draagt een percentage af van je dividend wat je 2 maal krijgt per jaar in mei en september.
Zelf betaal je boven de vrijstelling van ongeveer 20 mile 1,2 procent vermogensrendementsbelasting.


Klopt is maar een klein percentage ,maar geen venootschaps belasting.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'hele' regeling van ING is als volgt:

 

"Het rendementspercentage op de securities is 8,5%. Dat wordt alleen uitgekeerd als er ook dividend wordt betaald over het voorgaande jaar. Als het dividend in het betreffende jaar hoger is dan de coupon van 8,5%, wordt deze coupon verhoogd: in het eerste jaar tot 110% van het dividend, in het tweede jaar tot 120% en daarna tot 125%. Deze vormgeving is een prikkel voor ING om afstand te doen van deze overheidsparticipatie zo gauw de aandelenkoers en de dividendontwikkeling daar aanleiding voor geven.

Ter beëindiging van deze regeling kan ING ervoor kiezen de securities tegen 150% van de uitgifteprijs contant terug te betalen of na drie jaar omzetten in gewone aandelen. Voor dat laatste is goedkeuring van de AVA vereist."

 

Om van de lening af te komen moet ING 15 miljard betalen voor de lening van 10 miljard. Daarnaast dus jaarlijks die 8,5% + staffel. Daar wordt de schatkist echt niet armer van. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664

Om van de lening af te komen moet ING 15 miljard betalen voor de lening van 10 miljard. Daarnaast dus jaarlijks die 8,5% + staffel. Daar wordt de schatkist echt niet armer van. :D


Als ik goed gelezen heb moet alleen 8,5% betaald worden als
ook dividend uitbetaald wordt.

Hoe dan ook ING heeft dus echt een noodsprong moeten maken lijkt
mij zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...