Ga naar inhoud


zijn onze spaarcenten/hyptotheken nog veilig?


pukje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 644
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: snopper
Origineel bericht van: Neptunus


Prima toch! Het is van de zotte dat er nog drie landen in Europa zijn die een bankgeheim hanteren, twee staan er op de zwarte lijst (liechtenstein en Luxemburg) Zwitserland moet daar ook op.


Waarom is dat van de zotte? Ga jij dan graag je SOFI nummer, je creditcard nummer, je inkomen etc openbaar maken?

Wij hebben hier in Luxemburg de strengste maatregelen m.b.t. witwassen van geld, rekeninghouder checks etc. Ik werk zelf voor een Amerikaanse bank en op het hoofkantoor staan ze steeds versteld van de hoeveelheid KYC/AML (Know Your Client/Anti-Money-Laundring) regels die er bestaan. De regels in andere landen zijn veel lakser. Waarom staat Belgie er met zijn lagere kapitaalbelasting niet op de lijst, waarom Duitsland niet wegens de absurde verdekte kosten om te bankieren en het niet openbaar maken door de banken wat er eigenlijk verdient wordt (MIFID). Waarom niet Nederland door de speciale belasting regeltjes voor holding maatschappijen en de buitengewone inkomsten belasting regels voor buitenlanders (30%regel). Is dat geen concurrentievervalsing?

Je kan hier nog geen auto kopen met cash boven de 12,500 EUR omdat je dan moet aantonen waar het geld vandaan komt. De autoverkoper moet dat melden aan de Luxemburgse AFM. Hetzelfde geldt voor huis kopen etc.

Door de invoering van de EUSD (European Savingsdirective - zeg maar de bronbelasting) is het zelfs niet meer aantrekkelijk geworden als privepersoon je inkomsten vanuit Luxemburg niet meer te vermelden in je eigen land. Je kan er voor kiezen bij de rekening opening dat de inkomsten aan de belastingdienst in het land van herkomst worden gemeld, zodat er de mogelijk bestaat deze met aftrekposten te korrigeren. Toch kiezen er nog steeds veel mensen voor hier hun geld te investeren. Dit ligt aan andere aspecten bijv. aanbod producten, lagere kosten t.o.v. het eigen land door hoge concurrentie, expertise van de bank medewerker die je niet aan het loket in je woonplaats zal vinden etc etc. Er verder op ingaan zal het thema van dit topic doen exploderen.

Ik vind het onverstandig landen in een hoekje te plaatsen zonder er iets van af te weten......

just my 10 cents

Snopper


Je hebt gelijk, ik weet er te weinig van en reageerde op een initiatief van EU die de door mij genoemde landen oproept het bankgeheim niet langer te hanteren, dat kwam mij in eerste instantie niet onlogisch over.

Overigens wordt door jou in de eerste zin gesteld: "Ga jij dan graag je SOFI nummer, je creditcard nummer, je inkomen etc openbaar maken?" Nee, natuurlijk doe ik dat niet maar ik weet wel de belastingdienst over deze gegevens (m.u.c. CC nr) kan beschikken en dat moet ook want anders kan zij haar werk niet goed verrichten.

In die zin blijf ik ook van mening dat er dan geen onderscheid moet worden gemaakt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

Het ABP moet dat binnen maximaal 15 jaar herstellen.
Volgens NOS-teletekst.

Dus wat is snel?


Bedankt voor de toevoeging ,in het artikel wat is las stond er
niet bij dat het binnen 15 jaar opgelost moet zijn.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het plan 15 jaar op zich
mag laten wachten ,dit zal binnen een paar weken/maanden klaar
moeten zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

daarom moet abp nu snel een noodplan op
tafel leggen met een oplossing voor het probleem.


Pff, wat nou snel een noodplan?:

"Het fonds heeft De Nederlandsche Bank (DNB) gemeld dat de dekkingsgraad is gedaald tot onder de voor het fonds vereiste 125 procent en komt met een herstelplan om de dekkingsgraad weer op pijl te brengen."

"ABP is verplicht een herstelplan op te stellen, waarin het fonds laat zien dat de vermogenspositie binnen maximaal 15 jaar weer aan de wettelijke eisen voldoet. Voor eind dit jaar zal het pensioenfonds dit plan aan DNB overleggen."

Het fonds moet dus een herstelplan maken om binnen 15! jaar van
de huidige 118% dekking naar 125% dekking te komen.

Goh, wat moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geeft wel aan dat iedereen die geld aan de kant kan zetten

belegd heeft in dingen die meer rendament oplevert dan de

gebruikelijke rente.

 

Hoe hoger het rendament hoe gevaarlijker.

 

Ik vind het zowieso niet eerlijk voor nederland BV dat nederlandse

instellingen het geld naar verre landen brengt i.p.v. binnen

nederland ,daar zou nederland BV ook voordeel bij hebben.

 

Een voorbeeld van heel lang geleden ,de brandweer had nieuwe

auto's nodig maar die hebben ze niet bij DAF eindhoven besteld

maar bij MAN augsburg (in die tijd was er nog geen sprake van

eu eeg enz.)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra een grote instelling (zoals bijvoorbeeld een pensioenfonds) een portie geld heeft om voor een langere termijn te laten renderen, dan vertrekt dat geld subiet richting de VS. Waarom? - Omdat dat tot nu toe ( afgelopen 60 jaar) altijd het hoogste rendement heeft gegeven tegen het laagste risico.

 

Zodra Nederland BV (of liever Europa BV) in staat is om dat beter te doen, dan pas komt al dat geld naar Europa.

 

Oftewel:

Europa moet zijn economie beter op orde hebben dan de VS.

 

En dat is nu net waar we met z'n allen druk mee zijn. Alleen duurt het nog wel even voordat de wereldmarkt dat door heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet dergelijke instellingen verplichten te beleggen in vastrentende fondsen zoals staatsleningen en dergelijke?

 

Waarom spelen de ABP's van deze wereld ook een "Rupsje nooit genoeg" rol. En dat ook nog eens met MIJN geld! mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Waarom niet dergelijke instellingen verplichten te beleggen in vastrentende fondsen zoals staatsleningen en dergelijke?

Waarom spelen de ABP's van deze wereld ook een "Rupsje nooit genoeg" rol. En dat ook nog eens met MIJN geld! mad


Ik vind het goed dat de fondsen proberen rendament te halen ,dat
spaart ons weer premie.
Nu blijkt dat ze ook op de beurs handelen zo had/heeft abp voor
500miljoen aandelen fortis gekocht tegen 10,- wat nu nog maar 1,-
is ,dus 450miljoen verlies.

Zo deed/doen? abp b.v. huurhuizen bouwen dat levert ook goede
rendamenten met minder risico's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kan je heel veel vragen plaatsen waarom dit waarom dat ,feit is dat de hele financiele wereld veel te makkelijk is geweest.

Allemaal naar amerikaans voorbeeld want die ""wisten wel hoe je winst moest maken over andermans rug dan""

Schrikken ook nergens voor terug die mannen dingen zoals jaarcijfers veranderen,goudstaven laten verwijnen,gebouwen laten instorten, oorlogvoeren in t buitenland,zijn een paar voorbeelden.

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand van beursen, aandelen, opties, etc.

Maar in mijn ogen kan je alleen geld verdienen ten koste van iemand anders. Noemen we dat dan kapitalisme? Hebbe hebbe en egoisme viert hoogtij.In andere delen van de wereld sterven er nog steeds mensen van de honger en ziektes die makkelijk te bestrijden zijn. Maar dat kost geld om dat aan te pakken. Deze wereld zit zo in elkaar dat we liever nog meer verrijken dan aan een ander te denken. Ik leef en deel mee in dit systeem maar het voelt niet goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Ik heb geen verstand van beursen, aandelen, opties, etc.
Maar in mijn ogen kan je alleen geld verdienen ten koste van iemand anders. Noemen we dat dan kapitalisme? Hebbe hebbe en egoisme viert hoogtij.In andere delen van de wereld sterven er nog steeds mensen van de honger en ziektes die makkelijk te bestrijden zijn. Maar dat kost geld om dat aan te pakken. Deze wereld zit zo in elkaar dat we liever nog meer verrijken dan aan een ander te denken. Ik leef en deel mee in dit systeem maar het voelt niet goed.


Ontwikkeling hulp is een thema op zich ,de leiders van die ontwikkelings landen doen zelf het zelfde.
Zo zag ik gisteren documentaire over in beslag genomen namaak
schoenen ,die hadden ze naar een land in afrika gestuurd als
hulp maar een paar weken later kwamen die zelfde schoenen weer
in hamburg aan om daar verkocht te worden shocked

Dus nu sturen ze zulke goederen niet meer naar het zuiden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar in mijn ogen kan je alleen geld verdienen ten koste van iemand anders.
Dat klopt we willen allemaal wat verdienen maar er is wel verschil tussen iemand dood slaan en er met zn geld vandoor gaan of gewoon een net product/dienst leveren waar winst op zit om maar even de 2 uiterste te noemen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die Greenspan wast zijn handen in onschuld, hij erkent inschattingsfouten te hebben gemaakt.

Hij was geen voorstander om de financiele wereld te kontroleren. En hij kon het weten als hoofd van de Fed.

Het is net als een tsunami, de crisis komt eens in de honderd jaar voor zei hij..

bron pag. 127 nosteletekst

 

en de groeten van poetsdoekje, slaap lekker en voor morgen gezond weer op

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sony met lagere winst tot wel 60% ,Toyota winstwaarschuwing eek

 

Japanse beurs daarom bijna 10% lager we hebben de Banken nu wel zo ongeveer gehad hoop ik.

Ik verwacht dat het nu begint bij de grote bedrijven die veel hebben overgenomen of hebben geinvesteerd met veel geleend geld.

Omvallen zullen er zeker maar welke vallen om en welke bedrijven staan sterk afwachten.... frown

Wanneer dat in rust is dan kan volgens mij de beurs weer stabieler worden en gaan ze langzaam weer omhoog. Maar wanneer dit nulpunt is bereikt...................... confused

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...