Ga naar inhoud


zijn onze spaarcenten/hyptotheken nog veilig?


pukje

Aanbevolen berichten

Onzin,er is nog veel meer wat je niet snapt.

Fortis is zo groot in Europa en ook in Nederland dat het omvallen van Fortis zou leiden tot het stilvallen van het betalingssysteem.

Je wilt echt niet meemaken wat er dan zou gebeuren.

De investering van de overheden zal vermoedelijk winst opleveren.

Uiteraard niet voor jou, je wilt niet investeren, dus ook geen winst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 644
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
omdat bos vandaag sinterklaas heeft gepeeld. met jou centen

 

Zo kan je het zien.

 

Ik zie het anders. Ik zie een minister die probeert de schade te beperken met de middelen die hij heeft. Ik zal het proberen uit te leggen.

 

Stel, de regeringen van de Benelux landen grijpen niet in. Er wordt geen belastinggeld van ons (want dat is het, geld uit jouw zak, en de mijne) gepompt in deze noodlijdende bank, wat gebeurt er dan ?

In het ergste geval, en daar vreesde men dus voor, wordt het eigen vermogen van de bank negatief. De bank staat in het rood zeg maar erg kort door de bocht.

Vervolgens kan de bank niet meer aan zijn financiele verplichtingen voldoen want er is immers geen geld meer in kas.

Geen enkele bank zal garant willen staan voor zo'n bank, geen enkele bank zal geld willen lenen aan zo'n bank. Feitelijk is de bank dus failliet. Dit is wat er is gebeurd in de USA met 2 van de 5 grote banken.

 

Dit betekent dus dat er geen salarissen meer kunnen worden uitbetaald aan bankpersoneel, maar ook niet aan personeel in dienst bij bedrijven die banken bij deze grootbankier, of bedrijven die bankieren bij dochters van deze bankier. Letterlijk honderduizenden mensen kunnen fluiten naar hun loon in de BeNeLux.

maar dat is nog maar het begin.

Bedrijven die een rekening courant hebben bij deze bank zullen deze moeten aanzuiveren naar nul, zeg maar dat het doorlopend krediet in 1 keer moet worden afgelost. Bedrijven die rekeningen bij deze bank hebben die een positief saldo hebben zijn in 1 klap alles kwijt.

Veel bedrijven zullen deze klap niet meer te boven komen en dus ook uiteindelijk failliet gaan, al zal dat vaak niet direct zijn. De bedrijven zullen eerst de kosten zoveel mogelijk proberen te drukken door personeel te ontslaan, en minder, of niet meer te investeren.

Omdat er minder wordt geinvesteerd is er dus minder werk waardoor er minder mensen nodig zijn. Er worden dus weer mensen ontslagen.

Omdat er meer mensen ontslagen worden zal de regering meer geld moeten uitgeven aan uitkeringen waardoor er inflatie (geldontwaarding) komt. Omdat het geld minder waard wordt stijgt de rente.

Door de rentestijging komen mensen met een eigen huis in de problemen als de hypotheek wordt overgesloten, mensen die een huis willen kopen kunnen dit ineens niet meer omdat ze de lening niet rondkrijgen.

En als klap op de vuurpijl betaalt de regering zich blauw aan uitkeringen waardoor het begrotingstekort (regering geeft meer uit dan dat er binnen komt) lekker stijgt.

 

nu heb je dus te maken met 2 spoken.

-recessie (teruggang van de economie)

-inflatie (geld wordt minder waard)

 

Bos heeft samen met de ministers van Belgie en Luxemburg het tij met een noodgreep proberen te keren.

 

Je geeft eenmalig (als het kan) een gigantisch bedrag uit waardoor dit min of meer rampenscenario wordt voorkomen.

Hierdoor zal het begrotingstekort groter zijn dan gepaland met meer inflatie als gepland tot zeer waarschijnlijk gevolg.

wat je echter voorkomt is een stevige recessie, een boel werkelozen (die veel geld kosten), een boel mensen die gedwongen hun huis moeten verkopen (met kelderende huizenprijzen tot gevolg), en een hoop onvoorziene zwaar geld kostende gedonder.

 

Ook is het nog eens zo dat je je als regering inkoopt in een bank die in principe niet financiel terminaal ziek is, maar alleen een cash geld probleem heeft.

Met een beetje geluk help je op deze manier de zieke bank weer op de been waardoor je investering zich straks dubbel en dwars terugbetaald. Als staat kan je dan de aandelen weer verkopen en hier weer wat leuks mee doen. Of je neemt genoegen met het dividend en doet hier wat leuks mee.

 

Al met al ben ik er dus helemaal niet zeker van of Bos wel voor sinterklaas heeft lopen spelen. Het zou aan het einde van de rit wel eens een leuke winstpost voor het kabinet kunnen zijn, maar zelfs al zijn de centen weg dan is deze oplossing zeer waarschijnlijk veel goedkoper dan een failissement van deze bankverzekeraar.

Wat deze actie kost is bekend en te overzien. Wat een faillissement kost weet niemand, maar dat het heel erg veel ellende en nog veel meer geld gaat kosten lijkt me meer dan duidelijk.

 

Als laatste, het lijkt me tijd Gerrit Zalm maar eens van stal te halen. Ik ben geen VVD-er, maar een betere boekhouder lijkt me wel heel erg moeilijk te vinden.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is hiervan nu weer waar, men spreekt elkaar tegen.

Stelling 1

 

Mijn kind heeft een rekening, hoe zit het daarmee?Geld van minderjarige kinderen, wordt bij de garantieregeling gezien als geld van de ouders. Het bedrag dat op de kinderrekening staat, wordt dus opgeteld bij het bedrag dat op een andere rekening (of rekeningen) bij dezelfde bank staat. De garantieregeling gaat over het totaal van alle rekeningen.

 

Bron

 

Of

 

Stelling 2

En mijn kinderen?

Ook voor rekeninghouders onder de 18 jaar geldt de regeling. Ieder lid van uw gezin heeft dus recht op zijn eigen maximum garantie van 38.000 euro. Als u voor studie, school of rijbewijs van uw kinderen wilt sparen, kan het dus veiliger zijn dat te doen op een rekening die volledig op naam van uw kind staat, in plaats van bijvoorbeeld in een spaarpotje op uw eigen naam.

 

Bron

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist is bekend geworden dat het Amerikaanse reddingsplan is afgekeurd door het huis van afgevaardigen.

 

Was ook een slecht plan, de regering doet alleen iets aan gevolg bestrijding maar niets aan de oorzaak van de problemen.

 

Eén van de oorzaken is het totaal ongecontroleerde kapitalisme in de VS, wij (west Europa) hebben een zogenaamd Rijnland kapitalisme waar toch een mate van controle aanwezig is, is een stuk beter en duurzamer.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Zojuist is bekend geworden dat het Amerikaanse reddingsplan is afgekeurd door het huis van afgevaardigen.

Was ook een slecht plan, de regering doet alleen iets aan gevolg bestrijding maar niets aan de oorzaak van de problemen.

Eén van de oorzaken is het totaal ongecontroleerde kapitalisme in de VS, wij (west Europa) hebben een zogenaamd Rijnland kapitalisme waar toch een mate van controle aanwezig is, is een stuk beter en duurzamer.


mee eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pietsat
De benzine en het gas zal wel weer spoedig heel duur worden ,


Let op mijn woorden.....binnen 1 tot 1,5 jaar gaat de olie naar ca. € 60,- 65 euries....

Dit is een nadenkertje...alleen reageren als je beetje kijk op de economie hebt... :-)...

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nowtv
Wat is hiervan nu weer waar, men spreekt elkaar tegen.
Stelling 1

Mijn kind heeft een rekening, hoe zit het daarmee?Geld van minderjarige kinderen, wordt bij de garantieregeling gezien als geld van de ouders. Het bedrag dat op de kinderrekening staat, wordt dus opgeteld bij het bedrag dat op een andere rekening (of rekeningen) bij dezelfde bank staat. De garantieregeling gaat over het totaal van alle rekeningen.

Bron

Of

Stelling 2
En mijn kinderen?
Ook voor rekeninghouders onder de 18 jaar geldt de regeling. Ieder lid van uw gezin heeft dus recht op zijn eigen maximum garantie van 38.000 euro. Als u voor studie, school of rijbewijs van uw kinderen wilt sparen, kan het dus veiliger zijn dat te doen op een rekening die volledig op naam van uw kind staat, in plaats van bijvoorbeeld in een spaarpotje op uw eigen naam.

Bron




Elke rekeninghouder heeft een garantie....geen optelsom van gezinsleden.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Let op mijn woorden.....binnen 1 tot 1,5 jaar gaat de olie naar ca. € 60,- 65 euries....

 

Da's een zwart scenario smile

Denk trouwens dat je ongelijk gaat krijgen. De oliehonger neemt alleen maar toe, en als de prijs te veel daalt draaien de OPEC landen gewoon de kraan wat verder dicht. Zelfs met een krimpende economie zal dit gebeuren denk ik.

 

Oh, heb geen enkel verstand van economie, ben timmerman. Maar 1+1=2 en geen 11 (zoals diverse bankdirecteuren dachten). Zoveel weet ik nog net wel smirk

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: pietsat
De benzine en het gas zal wel weer spoedig heel duur worden ,


Let op mijn woorden.....binnen 1 tot 1,5 jaar gaat de olie naar ca. € 60,- 65 euries....

Dit is een nadenkertje...alleen reageren als je beetje kijk op de economie hebt... :-)...

ligt er aan , hoe arm Europa gaat worden omdat die de schulden last van de usa moet gaan betalen . en 60 eur is zeker haalbaar de benzine zou echt niet meer mogen kosten dan 70 eur cent per liter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de benzine zou echt niet meer mogen kosten dan 70 eur cent per liter
Daar tank je in thailand niet eens voor kan je rustig vergeten.

 

Ik ben t met prutsie eens olie gaat altijd goed slechte economie of niet.

Zij hebben altijd wel een truuk om de prijs hoog te houden.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps


Let op mijn woorden.....binnen 1 tot 1,5 jaar gaat de olie naar ca. € 60,- 65 euries....

Dit is een nadenkertje...alleen reageren als je beetje kijk op de economie hebt... :-)...


Je hebt volkomen gelijk ,mijn scenario wat ik een paar maanden
geleden in het peakoil threat geschreven gaat nu uitkomen.

Er zullen grote correcties komen

Huis prijs gaat naar onder
Rente gaat naar boven
Huren zullen zakken

En dit gebeurt allemaal aan de hand van wat de
olie/gas/stroom prijs gaat doen.

Wat voor de banken geld ,geld ook voor ons we kunnen de
euro maar 1 keer uitgeven en als het potje leeg is is die
leeg .
Dan kan de olie wel $150 zijn op de beurs maar wij kunnen
het niet betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Citaat:
de benzine zou echt niet meer mogen kosten dan 70 eur cent per liter
Daar tank je in thailand niet eens voor kan je rustig vergeten.

Ik ben t met prutsie eens olie gaat altijd goed slechte economie of niet.
Zij hebben altijd wel een truuk om de prijs hoog te houden.


we moeten zo snel mogelijk van deze olie afhankelijkheid af
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje

Citaat:
Fortis


En hoe gaat het nu met Feyenoord? (sponsoring)


poetsie


Mijn hemel`...`Feijenoord"....lekker belangrijk
Gewoon net zoveel geld geven als ze waard zijn ... 50 Eurocent

Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80

ps3 60 gb ps2 BC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar


we moeten zo snel mogelijk van deze olie afhankelijkheid af


Dan moeten we terug naar de middeleeuwen ,en dan ook
nog geen gebruik maken van de olie lamp.

Een opmerking die niet uitvoerbaar is ,olie wordt niet
alleen gebruikt voor benzine/diesel.

Kijk maar eens in jou woning rond 80% van wat daar staat
is uit olie gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...