Gast pietsat Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Weet je welke banken dat zijn? ,als je het weet graag via pm voor. voordat het forum een leger advocaten over ze dak krijgt
Gast 1664 Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Niemand noemt uiteraard namen, ook de ECB niet. De ECB geeft dit zelf als reden om de regels aan te scherpen. Logisch denken doet de rest. Welke landen hebben een leeglopende huizenbubble? Die landen hebben dus banken met slechte hypotheken die ze nu verpanden bij de ECB. In Euroland primair Ierland en Spanje. De Ierse regering heeft al een bankgarantie afgegeven voor de 6 grootste banken.
Gast pietsat Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik hoop nog ,dat ik me eigen geld krijt, wel vrang dat ik kan betalen voor zo luie Spanjaard die boven ze stand leeft
PetrosCrete Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Pss't Pietsat, Hier in Griekenland ook, maar ik vind het nog steeds koddig! En dan nog meegenomen dat Griekenland er slechter voorstaat dan Spanje.
Gast 1664 Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Zet je geld bij dé (of 1 van de) grootste universele banken van Spanje. Net als Fortis is een dergelijke bank "to big to fail". Die mag niet omvallen omdat anders het hele financiële systeem van Spanje->Europa->de wereld in gevaar komt. Een universele bank is er 1 die alles biedt: salarisrekening, betaalpas/credit card, verzekeringen, sparen, beleggen etc. Staat je geld bij een kleine bank die alleen in sparen en hypotheken zit, dan ligt niemand er wakker van als die omvalt. Zorg er dan voor dat je onder het garantiebedrag blijft. Dat is tenminste 20K Euro, maar Spanje heeft mogelijk een aanvullende regeling zoals in Nederland, dat weet ik niet.
pukje Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: W3ird_N3rd Ik vraag me trouwens af waarom de topicstarter zich druk maakt over hypotheken. Als je nu een hypotheek hebt moet je die betalen, gaat je bank failliet dan moet je 'm nog steeds betalen. Als je hypotheek naar een andere aanbieder zou gaan met andere voorwaarden dan kan je hem op dat moment zelf ook ergens anders onderbrengen lijkt me. De spaarcenten lijken me een groter issue. Als de hypotheek verlener (bank) failliet gaat dan wordt de hypotheek verkocht naar iemand anders,b.v. een zakenman uit nova scotia of een bank uit china. Als eens een klink in de kabel komt met de aflossing dan kan je niet meer naar de bank om de hoek en de zaak uitleggen. De geldhaaien loeren erop om het huis welke een overwaarde heeft t.o.v schuld te verkopen . Het is n.l. zo als de hypotheek schuld 100.000 is zal de nieuwe hypetheek verstrekker echt niet 100.000 betalen aan de bank maar b.v. 80.000 Maar bij verkoop mag ie wel 100.000 vangen. Dit zijn geen indianen verhalen maar al vaker voorgekomen in duitsland ,de bank kan n.l. al bij normale omstandigheden de hypotheek aan een vreemde verkopen !!
pukje Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2008 toevoeging: Als de banken financieel krap zitten kan je niet zo eenvoudig een hypotheek oversluiten. En iets wat mij sinds begin september opgevallen is is dat ik met mijn pinpas met de leeuw bij een andere bank pin gaat alles goed wil ik dan die dag bij pinnen zegt de geldautomaat "Uw saldo is niet toerijkend" of "technisch probleem" ,terwijl mijn saldo meer dan toerijkend is!. Pin is dan bij mijn eigen bank gaat het wel goed. Het kan toch niet zijn dat sinds begin september de giro centrale alleen nog maar montjesmaat pinnen toelaat bij bepaalde banken?
D.Quijote Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Dat kan wel te maken hebben met het max. op te nemen bedrag. Je eigen bank kan dat gelijk zien, bij andere banken kan dat niet. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
pukje Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: D.Quijote Dat kan wel te maken hebben met het max. op te nemen bedrag. Je eigen bank kan dat gelijk zien, bij andere banken kan dat niet. Salu2, D.Quijote Denk ik niet eerste keer 50 en daarna kan ik niet meer pinnen bij een bankautomaat. Bij de winkels en tankstations kon ik dan wel pinnen Voor september is me dat niet voorgekomen
Neptunus Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 In de VS printen zo gewoon effe wat geld erbij, wel is de layout veranderd! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
pukje Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: Neptunus In de VS printen zo gewoon effe wat geld erbij, wel is de layout veranderd! Dacht je dat het hier anders is ,waar dacht je waar het geld van de nederlandse bank (die fortis betaald heeft) vandaan komt? Enschede
Neptunus Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: pukje Origineel bericht van: Neptunus In de VS printen zo gewoon effe wat geld erbij, wel is de layout veranderd! Dacht je dat het hier anders is ,waar dacht je waar het geld van de nederlandse bank (die fortis betaald heeft) vandaan komt? Enschede Weet ik wel, ik maakte maar een geintje, ik dacht dat wel even welkom was in deze onzekere tijden. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
gigantaandemuur Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: pukje toevoeging: Als de banken financieel krap zitten kan je niet zo eenvoudig een hypotheek oversluiten. En iets wat mij sinds begin september opgevallen is is dat ik met mijn pinpas met de leeuw bij een andere bank pin gaat alles goed wil ik dan die dag bij pinnen zegt de geldautomaat "Uw saldo is niet toerijkend" of "technisch probleem" ,terwijl mijn saldo meer dan toerijkend is!. Pin is dan bij mijn eigen bank gaat het wel goed. Het kan toch niet zijn dat sinds begin september de giro centrale alleen nog maar montjesmaat pinnen toelaat bij bepaalde banken? Die regel hanteren alle banken al jaren een keer per dag vreemd pinnen is maar mogelijk. "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Tonskidutch Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: Neptunus In de VS printen zo gewoon effe wat geld erbij, wel is de layout veranderd! harstikke goed antwoord... oh my god of in nieuw amerikaans What the F*ck hypotheken zijn meestal gekoppeld aan de looptijd traditioneel was dat 30 jaar na de helft van die looptijd WAS er traditioneel sprake van een evenredige overwaarde van het onderpand en kon men over verkopen nadenken tegenwoordig wordt een nieuwbouw in aanbouw gekocht en voordat de nieuwbouw klaar is al plannen gesmeed het te verkopen met WINSTbejag als oogmerk. vindt je het gek dat makelaars en banken bonussen hebben betreffende afgesloten deals? einde nieuwe economie <> terug naar traditionele beheerste en gezonde mensenverstand. chiao A Forest The Cure
Bigfoot Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 DNB kan geen geld bijdrukken, dat ligt bij de europese centrale bank. In dit geval schrijft de nederlandse staat extra staatsleningen uit om het geld voor Fortis mee te financieren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen