Gast FritsM Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Hoi, ik heb een TF4000PVR met een Matrix CAM Reborn. Na het bekijken van wat oudere korte opnames (die waarschijnlijk niet gedecodeerd waren) is de geldigheidsdatum van mijn CanaalDigitaal SmartCard teruggezet naar 30-6-2008... Nu krijg ik dus de hele tijd de beroemde melding "Geen of gecodeerde uitzending"... Ik heb al meerdere keren (ook 's nachts) een heractiveringssignaal bij CanaalDigitaal aangevraagd via het Internet, maar zonder succes. Ook heb ik oudere opgenomen programma's afgespeeld in de hoop dat die er nog een signaal bij hebben zitten dat mijn SmartCard weer op een nieuwere datum gezet wordt. Is allemaal niet gelukt. Op het ogenblik heb ik de Matrix Cam Reborn in my TF4000PVR zitten, maar ik ben ook al met een XCAM bezig geweest, zonder succes. Ergens hier op het forum meen ik gelezen te hebben dat sommige CAM's geen heractiveringssignaal kunnen ontvangen. Is dat ook het geval bij de Matrix Reborn en de XCAM? Heeft iemand nog tips hoe ik mijn SmartCard weer naar een aktuele datum krijg zodat ik weer gewoon Nederlandse TV kan kijken? En waartoe dienen deze Menu opties voor de Matrix Reborn: - CI Resources - CAS Setting - Firmware - Download? Kan ik daar iets mee doen om mijn probleem op te lossen? Bedankt en groeten Frits
Zilverster Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 @FritsM, Eem van de manieren is om de string zelf naar je kaart te sturen met behulp van een PC en een Mastera, dus zonder tussenkomst van een CAM. De eenvoudige manier om dit zelf te kunnen doen heb ik hier uitgelegd. Tot op heden ben ik er nog niet aan toe gekomen om de ander daar genoemde manier uit te werken. Misschien dat je er iets aan hebt, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast FritsM Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Bedankt Zilverster, maar voor een leek zoals ik klinkt dat allemaal knap ingewikkeld... Wat is een "Mastera"? Waar kan ik zoiets kopen? Ik neem aan dat daar mijn SmartCard of mijn CAM met SmartCard in moet? En hoe verbind ik dat ding met m'n PC? Wat is "loggen"? En hoe weet ik nu wat de juiste codes zijn voor 31-10-2008 of 30-11-2008? Bedankt en groeten
Zilverster Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 @FritsM, Een Mastera is het merk van een kaartlezer/schrijver, waarmee je kaarten kunt uitlezen en/of beschrijven. Dit apparaat wordt aangesloten op de seriele poort van de PC, hoewel er tegenwoordig ook uitvoeringen zijn die via USB werken. Loggen, het verzamelen van gegevens, kan je op veel manieren en er zijn ook veel verschillende dingen die je kunt loggen. Waar ik het in dit geval over heb is het loggen van de communicatie die loopt tussen de ontvanger en de kaart. Deze manier van loggen gebeurd in veel gevallen door gebruik te maken van een laptop en een Season interface. De Season wordt in het slot van de ontvanger gestoken en in de Season stop je dan weer je kaart. Een veel gebruikt programma hiervoor is Wallbanger. Om achter de juiste codes voor jou kaart te komen is weer een andere manier van loggen nodig. Dit is de andere manier die wat uitgebreider is en die ik nog moet uitwerken om op het forum te plaatsen. Jammer dat je zelf geen programmer hebt, ik kan je op dit moment dus niet verder helpen, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
geth Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Uit eigen ervaring, ook bezitter van een reborn mijn decoder zet ik eigenlijk nooit uit dan krijg ik, niet altijd, geen update van CD. Wanner ik hem dan een keer uitzet en opnieuw start is hij er binnen een minuut. Gr. Geth Alles van waarde is weerloos Topfield 5000ci, Visiosat G4,3x smart,1x alps lnb,Matrix Reborn.
Gast FritsM Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Hoi, ik heb hier ook nog een XCAM en daarmee heb ik hetzelfde probleem: de datum op de SmartCard staat op 30-06-2008 en het her-activeringssignaal van CD verandert daar niets aan... Heeft iemand ervaring met een XCAM? Is het waar dat CD probeert om niet-CD-goedgekeurde CAM's en Receivers te benadelen door bepaalde software updates met de stream mee te sturen die niet functioneren met de XCAM en de Matrix Reborn? Iets in die trant vertelde mij een Nederlandse vakman waar ik mijn CD SmartCard vandaan heb... Zijn er CAM update-mogelijkheden voor de Matrix Reborn en de XCAM? Hoe gaat dat dan in zijn werk en zou dat kunnen helpen mijn SmartCard weer actueel te krijgen? Groeten
Gast ozzo Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Kan heel goed, de combo X-cam TF4000 werkt niet helemaal tof geloof ik.... Dus even een Aston 1.05 scoren en je probleem is van de baan.
hobbytraveler Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 hoi ik heb AB ipbox 900 hd draait met een matrix reborn goed ,update komt gewoon binnen met een aston cam 2.18 software werkt hij niet goed maar op mijn topfield 4010 plus is het precies andersom. Ik heb op verschillende forums gelezen dat voor een topfield pvr de aston cam met de groene led het beste is ik heb er inderdaad geen enkele problemen mee gehad.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen