jws Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Iemand misschien een idee? Ik heb een Fedora samba server staan draaien welke dienst doet als fileserver. Ik kwam schijfruimte te kort, dus wil ik er nu een nieuwe schijf bijzetten. (alle reeds geinstalleerde schijven zijn gekoppeld tot een volume) Hoe mount ik de nieuwe schijf, zodat deze ook onderdeel wordt van dit volume? Groeten, JWS
Ome Merde Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 aan fstab toevoegen toch ? merDe deze ruimte is te huur
jws Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Geplaatst: 29 september 2008 Ik dacht het ook in die hoek te moeten zoeken. Maar het wil tot nu toe niet lukken. Probleem is dat ik ong. 1.13 TB aan opslag heb. Nu moet er een 500Gig schijf bij. Maar ik wil voorkomen dat ik zometeen alles kwijt ben
polle58 Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 helpt dit je niet vooruit?: http://www.techotopia.com/index.php/Adding_a_New_Disk_Drive_to_a_Fedora_Linux_System
jws Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Geplaatst: 29 september 2008 Bedankt. Maar ik was ook al zover dat ik de partitie had aangemaakt. Maar ik wil deze patitie toevoegen aan het reeds bestaande. Alleen in de door jouw gegeven link wordt gemount onder PHOTOS. maar ik wil het juist mounten in het geheel. Ik weet niet of ik dat dan gewoon moet mounten in BOOT?
Lamko Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Gebruik je lvm ? Anders gewoon mounten onder een dir waar je ruimte te kort komt. Onder boot mounten heeft geen zin. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
jws Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Geplaatst: 30 september 2008 Ik vermoed van wel. (weet niet hoe ik dat kan zien) In FSTAB staat alleen de boot. Ik denk dan ook dat daar het hele volume van 1.13 TB zit?! Citaat: /dev/VolGroup00/LogVol00 / ext3 defaults 1 1 LABEL=/boot /boot ext3 defaults 1 2 tmpfs /dev/shm tmpfs defaults 0 0 devpts /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0 sysfs /sys sysfs defaults 0 0 proc /proc proc defaults 0 0 /dev/VolGroup00/LogVol01 swap swap defaults 0 0 Ik heb dus geen ander DIR dan BOOT. Alle schijven die er dus reeds in zitten, die zijn alle gegroepeerd tot één volume.
polle58 Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 In de link die ik eerst doorgaf is een verwijzing naar het toevoegen van een schijf bij de logical volume, hier heb je hem: http://www.techotopia.com/index.php/Adding_a_New_Disk_to_a_Fedora_Volume_Group_and_Logical_Volume
jws Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Geplaatst: 30 september 2008 Dat had ik niet gezien. Bedankt, ik zal vanavond even kijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen