Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In het geluid van mijn Philips 28PT530A=GR2.2 is een bromtoon te horen wanneer er veel wit in het beeld is. Ook hoorbaar als geluid zacht staat. Zowel bij signaal via scart als bij antenne ingang. Ik denk aan een C maar inmiddels zijn bijna alle C's vervangen en geen verbetering. Komt deze klacht iemand bekent voor?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Nu ook C2580 vervangen en verder ook alle andere C's op de print die sinds de vorige reparatie (sept. 2008) nog niet vervangen waren.(ongeveer 30 stuks in totaal nu)Maar als er veel wit in beeld is komt er nog steeds een brom hoorbaar uit de LINKER speaker. Toch de MF unit? Condensators daarin vervangen? SMD's opnieuw solderen? Via koptelefoon hoor ik geen brom. Iemand nog een idee?

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Als je het probleem ook via de SCART hoort is het NIET het IF modul. Die is alleen in werking bij HF ontvangst via de antenne.

Op de koptelefoon is alles OK? En het rechterkanaal is ook OK?

Dan lijkt mij het probleem in de eindversterker te verschuilen. Een koppelcondensator Of losliggende aarde. Daar moet je het zoeken.

Voeding zou ik niet verdenken, dan moet het probleem in beide kanalen te horen zijn.

Kun je die TV ook op mono zetten? Als dat kan, is de brom dan in beide kanalen te horen?

Regel je kontrast eens wat terug, staat dat wat aan de hoge kant misschien?

En maak de SCART connector eens los. Is daar een aarde (afscherming) misschien losgeschoten? Controleer pin 4 van de SCART.

Trek de SCART er eens helemaal af. Heb je dan nog de brom bij HF ontvangst. Misschien heb je een aardlus gecreeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: gps
Maar als er veel wit in beeld is komt er nog steeds een brom hoorbaar uit de LINKER speaker. Toch de MF unit? Condensators daarin vervangen? SMD's opnieuw solderen? Via koptelefoon hoor ik geen brom. Iemand nog een idee?

1. Probeer het eens met de BB-print los, zodat de beeldbuis geen straling terug geeft.

2. Probeer eens een audioversterker aan te sluiten, die meer lage tonen produceert, dan een hoofdtelefoon.

3.Weet je zeker, dat het uit de speaker komt, kan ook straalstroom geluid van de beeldbuis zelf zijn.
haal eventueel die linker speaker even los.

4. Hoor je het ook als het chassis wat verder van de beeldbuis af ligt ?

Snurker sleep

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Ik heb vorige week exact hetzelfde probleem opgelost met een sharp tv. Daar bleek de brom afkomstig van de scart: een extra aarding deed hier wonderen.

Test dus eerst even of IF het probleem is, of juist de scart door tijdelijk de scart audio ingangen even aan aarde te hangen.

(Aardlussen heb je vrij vlot)

Geplaatst:

Geachte mijnheer Siroop,

Daar bij vraagsteller "GPS" de fout alleen optreedt bij hoge helderheid, zal dit defect niet door een slechte Scart-aarding veroorzaakt worden.

Snurker wink

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Nou Snurker hier zet ik ook mijn vraagtekens bij:

1. Probeer het eens met de BB-print los, zodat de beeldbuis geen straling terug geeft.

De beeldbuis straalt niet, het afbuigjuk wel. Als je de print van de BB loshaalt zal de TV in protect gaan en niet starten.

2. Probeer eens een audioversterker aan te sluiten, die meer lage tonen produceert, dan een hoofdtelefoon.

50 Hz is op iedere hooftelefoon te horen, zelfs die hele goedkope die je in een vliegtuig cadeau krijgt. Het is eerder een ratel.

3.Weet je zeker, dat het uit de speaker komt, kan ook straalstroom geluid van de beeldbuis zelf zijn.

haal eventueel die linker speaker even los.

Hoe klinkt het straalstroomgeluid? Nooit van gehoord.

4. Hoor je het ook als het chassis wat verder van de beeldbuis af ligt ?

Ik ben al blij als ik het chassis helemaal uit kan klappen. Verder wegschuiven is praktisch onmogelijk.

Geplaatst:

Geachte heer Ijzerbout ...

U kunt verder spreken met mijn advocaat

Hoogachtend,

Prof.drs. ing. Snurker in ruste sleep

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen