Psychosammie Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Een vriendin kwam langs met haar klaptop. Er moesten even wat bestandjes veilig gesteld worden. Dus ik dacht, die piep ik even over via Wifi. De portable op mijn Wifi ging probleemloos. Maar daarna zagen mijn PC en haar labtop elkaar domweg niet. Ook niet te pingen. Probleem nu opgelost met een USB schijf. Maar nu ga ik binnenkort verhuizen en dan komen er een paar PC's en misschien wel een HTPC en een server in huis. En dan heb ik dus hetzelfde probleem. Hoe pak ik dat straks nou aan? Ik stel me een bekabeld gigabit netwerk voor met een router / switch / ADSL modem / Wifi. Hoe ziet zo'n netwerk eruit? Wie maakt er eens een plaatje voor me? En wat moeten dan de instellingen zijn opdat die machines elkaar wel kunnen zien. Voor beheer op afstand en zo. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Frans B Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Je moet beginnen om de werkgroep overal hetzelfde te maken. Als je bestanden van de ene naar de andere pc wilt sturen, zal je ook de folders moeten sharen. Dan kun je via "netwerkplaatsen" de diverse pc's benaderen. System Administrator (niet van deze site)
Sjattuh Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 het makkelijkste (sinds windows zo een beetje alles zelf voor je regelt) is om naar 'start - configuratiescherm - netwerk setup wizard' (laatste naam niet helemaal zeker sinds ik een engels windows heb). Deze begeleidt je stap voor stap. Goed onthouden wat je instelt en bij alle PC's herhalen. Dan is automatisch de folder 'Mijn netwerk - Gedeelde Folder' beschikbaar voor benadering. Ga maar eens een beetje spelen met de setup wizard. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Tazmanius Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Meestal is het probleem simpel te verklaren. bijna alle thuisnetwerken hebben DHCP en krijgen derhalve alle pc's automatisch een ip-adres toegewezen. Als beide een ip adres hebben in dezelfde range bijv. 192.168.1.x of 10.0.0.x dan zit je netwerk goed en heb je waarschijnlijk een firewall op je pc. Bij Norton/symantec, of mcaffee of vergelijkbaar. Deze programma's bevatten een wizzard om je netwerk te configureren. Topfield 7700HSCI 250GB USB HDD Topfield 4000PVR Maxdigital 225 COMBO CD Familie + HD Wave Frontier T55 - 2x Alps Single (A2+HB)1x Inverto single (A3) 1x Alps dual (A1) Maximum Digitality DiSEqcC 4/1
Gast bellejt Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Mss eerst kijken of je uit een dosbox naar de andere PC's kan pingen.Als dat niet gaat dan heb je geen netwerk.
Psychosammie Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2008 Er was natuurlijk wel een netwerk. De klaptop had netjes een IP van het internetmodem gekregen en was in het modem ook zichtbaar. Internet werkte dus. De IP-adressen zaten in dezelfde range. Alleen is de klaptop helemaal dichtgespijkerd. Het is namelijk een bedrijfs apparaat. Ik kan er dus ook niets op wijzigen. Maar goed, ik wou het gewoon begrijpen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
kweetnie Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Dan moet je anderom werken: Je netwerk aanpassen aan die ene kleptop. De netwerknaam is ook heel belangrijk: het is zelfs zo dat je beter op hoofd-kleine letters moet letten. Dus netwerknaam "PRIVE" en dat overal, ook in je router. dus niet ergens "Prive" of "prive". En uiteraard ook het "delen" van je map/schijf. Origineel bericht van: Psychosammie Er was natuurlijk wel een netwerk. De klaptop had netjes een IP van het internetmodem gekregen en was in het modem ook zichtbaar. Internet werkte dus. De IP-adressen zaten in dezelfde range. Alleen is de klaptop helemaal dichtgespijkerd. Het is namelijk een bedrijfs apparaat. Ik kan er dus ook niets op wijzigen. Maar goed, ik wou het gewoon begrijpen. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen