Jan Ambers Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Bestaan er siliconen die tegen hoge temperaturen kunnen (naam)? Ik heb de haard-inbouwcassette buiten gebruik gesteld, en de ruit vervangen door een metalen plaat met gat erin... Nu staat er een voorzetkachel voor, met zijn uitlaat via kachelbuis door die plaat... Die opl werkt reeds een jaar naar behoren... Om die tochtverliezen van de schouw te minimaliseren zou ik de kleine opening tss kachelbuis en plaat willen dichten met siliconen, maar de uitlaat temp is nogal hoog...
Fiene56 Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Dit zal er zeker zijn want er zijn ook siliconen bakvormen die tot 280 graden gaan. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Sjattuh Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 volgens mijn glaszetter vriend bestaat er zoiets als 'brandwerende siliconen kit'. Kost wat meer maar kan een hoop hebben. ik vond bijvoorbeeld dit op google: http://www.brandprevent.nl/index1.html deze kit kan tot 150 graden hebben. Ik weet niet of dat voldoet voor jou maar er zal best wel meer mogelijk zijn. suc6 Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast wanderer Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 of een afdichting van steenwol maken?
geth Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Als de pijp een universele maat heeft, wat te denken aan een rozet,aluminium suc6 Geth Alles van waarde is weerloos Topfield 5000ci, Visiosat G4,3x smart,1x alps lnb,Matrix Reborn.
Digipaps Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Hittebestendige siliconenkit. (tot 300° C.) TOEPASSINGSGEBIED De beste keuze voor verlijmen en afdichten van voegen, naden en kieren waar een hoge hittebestendigheid gewenst is. Hecht zeer goed op glas, email, tegels, geglazuurde keramiek en gladde metalen. Uitermate geschikt voor het verlijmen en afdichten van oven- en magnetronruiten, randen rondom (keramische) kookplaten, warmte-afvoerkanalen, rookkanalen, hitteschermen voor de openhaard (tevens geschikt als pakking voor automotive toepassingen). Bron: Gemtechniek (volgens mij is dit geoorloofd..toch?) digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
GreenPolo Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Granita kachelkit spuitpatroon 300 ml Griffon Hydra ketelkit koker 310ml Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
Gast sat-elite Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Kachelbuis kan wel 800 graden en misschien wel meer worden zou daar zeker geen sillicone voor gebruiken eerder een kit voor haarden of uitlaat auto maar zeker geen sillicone !
lock Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Nou,nou, 800 oC is wel wat hoog, dat is ongeveer de max.temp. die je in de kachel kunt bereiken, maar 500 oC is wel mogelijk en dan gaat de silicone er ook aan. Maar een goede stoker heeft een thermometer op de pijp zitten en regelt de kachel zo af dat de temp. in de buurt van de 150 oC blijft. "That's another fine mess you've got me into"
Gast ozzo Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Tubetje Gun Gum bij de automaterialenzaak vandaan ? Spruitstuk van een auto wordt ook enorm heet, dus zal voor een kachelpijp ook wel werken ?
Gast sat-elite Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: lock Nou,nou, 800 oC is wel wat hoog, dat is ongeveer de max.temp. die je in de kachel kunt bereiken, dan stook maar eens kolen (antraciet n4) dan haal je met gemak een tempratuur van 1300 graden. dit wordt de pijp natuurlijk niet maar dat ligt ook aan de constructie van de kachel. maar warmer dan 300 graden is zeker mogelijk en daarom zou ik een kachelkit gebruiken bv hydra vuurvaste kit
POLAKS Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Ja die bestaat tot 300 graden en zit in ronde tubes van 300 gram. Hetzelfde spul als "vloeibare pakking" Henk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen