hval Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Ben al dagen bezig een nieuwe monoblock (Astra19.5/Astra23.5) te installeren, het lukt niet. Nu vraag ik me af in welke lnb de opvulblok en de houder moet. Bij canal digital zijn twee pdf'jes. Eentje voor bestaande schotel, waarbij hij op de lnb van 19.2 moet, en bij de pdf van een compleet nieuwe opzet in de 23.5. Weet iemand in welke van de twee? Voor de goede orde: Hij komt aan een DB 500s met pli image. Met een triax 78cm schotel.
Tazmanius Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Welke monoblock is het ? die van CD zelf is in principe niet geschikt voor de 78CM maar voor de 60cm. (? (Behalve de single) Topfield 7700HSCI 250GB USB HDD Topfield 4000PVR Maxdigital 225 COMBO CD Familie + HD Wave Frontier T55 - 2x Alps Single (A2+HB)1x Inverto single (A3) 1x Alps dual (A1) Maximum Digitality DiSEqcC 4/1
Gast peken Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 ja, in principe is de dual block gemaakt voor schotels van 60, maar hij gaat ook op die van 80 cm en als het voor in hd te kijken is krijgen wij hier al de raad om hem met de 23.5 vast te maken, omdat die toch iets meer signaal nodig hebben. groeten
hval Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2008 Heb nog steeds problemen. Heb de houder nu in de lnb van 19.2 zitten, en goede ontvangst, op mijn Dreambox 500, op de astra1. Signaal (91%,89%) op astra1. Maar als ik wil schakelen naar astra3 krijg ik nada/niks. Heb getetst welke kop actief is, door een kop af te dekken, en hij blijft op astra 19.2 staan. Ben terug geweest om de lnb om te ruilen, maar de nieuwe geeft het zelfde probleem. In pli software staat de aansturing op "2 satellieten via DISEqc A/B". Dus daar ligt het ook niet aan. Zou het kunnen dat ik oude voeding heb van 1 amp. de nieuwe voedingen van de dreambox zijn 2 amp?? Wacht weer af op de antwoorden van jullie experts!!
Breekijzer Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Ja het is een beetje een moelijk probleem, je kunt het beste de duo LNB op de plaats van de 19,2 zetten en dan de LNB 11graden draaien voor de astra 3. Nu moet alleen de ontvangen nog weten welke lnb je moet gebruiken. in de duo lnb zit een switch in gebouwt, de A stuurt de 19,2 aan en de B stuurt de 23.2 aan. Dus programeer je sateliet ontvanger zo dat de enen instelling de A aan stuurt en de andere b aan stuurt. Je moet altijd even in de gedachten houden de duo LNB is een samen gesteld product, van 2 x een LNB en een switch in 1 doosje.
hval Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2008 Klopt allemaal. Alleen de switch switch niet. Software is in orde. Mijn vraag was of een switch in een monoblock gestuurd wordt door spanning? Want mijn voeding van de dreambox is een oude 1 amp voeding.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 2 oktober 2008 Volgens mij wordt de switch gestuurd door een toneburst signaal, niet door de spanning. De spanning kent maar 2 toestanden, 13 volt voor vertikaal, 18 volt voor horizontaal. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hval Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2008 Ok. Ik weet niet wat tonebrust is, maar het lijkt er op dat mijn dreambox dit niet doet. Zal morgen toch eens een zwaardere voeding er tussen zetten. Wie weet!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen