Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een LNB gekocht met 4 uitgangen.

Naar mijn (beperkte) kennis kan ik hier dus 4 ontvangers op aansluiten.

Nu als ik onder deze lnb kijk staat er op 'Hi V - Hi H - Lo V - Lo H' bij elke uitgang.

Ik denk ik dat het betekent hoge en lage band en dan horizontaal en vertikaal.

Maar wat ik mijn afvraag is waarvoor je dat gebruikt?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Wat jij hebt gekocht is een quattro LNB deze is bedoeld voor een systeem waarmee je meerdere ontvangers op 1 satteliet wilt plaatsen maar daar is een extra switch voor nodig en die zijn duur en in jouw geval onnodig. (wordt vaak gebruikt in grote installatie waarbij je veel ontvanger op meerdere posities wil laten kijken) Jij hebt als je gewoon met bijv.4 ontvangers naar 1 sattelietpositie wilt kijken idd een quad lnb nodig maar die heb je nu dus niet.

Succes ermee.

Topfield 7700HSCI 250GB USB HDD

Topfield 4000PVR

Maxdigital 225 COMBO

CD Familie + HD

Wave Frontier T55 - 2x Alps Single (A2+HB)1x Inverto single (A3) 1x Alps dual (A1)

Maximum Digitality DiSEqcC 4/1

Geplaatst:

Deze is voor een switch die meerdere ontvangers aanstuurt. Alle banden komen gescheiden op de switch aan die dan deze signalen weer kan verdelen voor een x-aantal ontvangers. Meestal gebruik je deze LNB als je meer dan 4 ontvangers wil aansluiten.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

Ja das duidelijk een QUATTRO lnb, deze werkt samen met gso-systemen, dus waarschijnlijk niet de lnb die jij zocht he

grtz

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Helaas is de benaming quad en quattro LNC erg verwarrend, zeker voor mensen die er niet dagelijks mee te maken hebben.

Een quad LNC heeft 4 aansluitingen waar direkt 4 ontvangers op kunnen worden aan gesloten. Deze ontvangers kunnen onafhankelijk van elkaar alle zenders van de te ontvangen satelliet zien.

Er zit een interne 4x4 DISEQC switch in en is daarom in feite een 4 in 1 LNC.

Het maximale aantal deelnemers is dus beperkt tot 4.

Er zijn ook octo LNC´s waar je maximaal 8 deelnemers op aan kan sluiten.

Een quatrro LNC heeft ook vier aansluitingen maar heeft een zg externe DISEQC switch nodig.

Omdat de 4 aansluitingen 4 verschillende bereiken van het frequentie spektrum naar buiten doorgeven. Namelijk: H-lage band, H-hoge band, V-lage band en V-hoge band.

Er zijn DISEQC switches met 2, 4, 8, 12 uitgangen. Het aantal uitgangen kan zelfs nog veel hoger worden door de switches te cascaderen. Daarom worden quattro LNC´s veel in GSO systemen toegepast waar veel deelnemers aangesloten zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Helaas is de benaming quad en quattro LNC erg verwarrend, zeker voor mensen die er niet dagelijks mee te maken hebben.

Een quad LNC heeft 4 aansluitingen waar direkt 4 ontvangers op kunnen worden aan gesloten. Deze ontvangers kunnen onafhankelijk van elkaar alle zenders van de te ontvangen satelliet zien.
Er zit een interne 4x4 DISEQC switch in en is daarom in feite een 4 in 1 LNC.
Het maximale aantal deelnemers is dus beperkt tot 4.
Er zijn ook octo LNC´s waar je maximaal 8 deelnemers op aan kan sluiten.

Een quatrro LNC heeft ook vier aansluitingen maar heeft een zg externe DISEQC switch nodig.
Omdat de 4 aansluitingen 4 verschillende bereiken van het frequentie spektrum naar buiten doorgeven. Namelijk: H-lage band, H-hoge band, V-lage band en V-hoge band.
Er zijn DISEQC switches met 2, 4, 8, 12 uitgangen. Het aantal uitgangen kan zelfs nog veel hoger worden door de switches te cascaderen. Daarom worden quattro LNC´s veel in GSO systemen toegepast waar veel deelnemers aangesloten zijn.

Hmm met een diseqc 4/1 switch kun je hem dus toch nog gebruiken.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rekordc

Rekordc

Word wel een bewerkelijke kanalenlijst crazy

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rekordc

Rekordc

Heb je een GSO switch voor nodig! Kan je dat ding niet inruilen voor een Quad LNB is makkelijker, goedkoper en minder werk om aan te sluiten!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen