Ga naar inhoud


Philips DSR 2211 geeft vaak zwart beeld met een rood blokje


Gast ovar

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem dat ik niet in de instructie kan vinden.

Ik heb een schotel met een Philips 2211 decoder. Aanvankelijk had ik continu scherp beeld. De laatste tijd valt het beeld telkens weg. Het wordt dan zwart beeld met rechts onder (ca. 10 cm van de randen) een rood blokje. Aanvankelijk gebeurde dit enkele seconden of enkele minuten, maar nu is het vrijwel continu zwart met het blokje. Wanneer er beeld is, is dit scherp.

Wanneer ik via het menu van mijn decoder bij signaalsterkte kijk dan is dit 0, maar als ik schotel installeren intoets en dan terug naar de signaalsterkte van het menu ga, dan zie ik de signaalsterkte heel even op 5 staan.

Wat kan dit probleem veroorzaken of liever hoe los ik dit op?

Kan dit de ontvangstkop zijn, de kabel of de decoder?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Johan en paardengek,

 

Bedankt voor jullie suggesties. Het is inderdaad zo dat de schotel niet geheel vrij de lucht inkijkt. Hij 'schampt' een paar sparren. Ondanks deze sparren geeft hij soms een uur goed beeld, en dan stopt het plots en ben je overgeleverd aan het zwarte scherm met het rode blokje. Is het dus wel mogelijk dat we ondanks de sparren ook wel eens een tijdje goed beeld hebben?

Verder heb ik het idee dat we bij een wolkenloze lucht vaker een zwart beeld hebben dan bij bewolking (dit kan toeval zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat je schotel dan wel goed uitgericht, en is die ook goed stevig vastgemaakt? Zwiept-ie niet? Of parkeren er soms vogels op de LNB-stang?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg en de tekening.

De schotel zit aan het huis, zoals in de onderste tekening is aangegeven. Hij zit goed vast. Het feit dat de TV ook soms goed beeld geeft moet toch inhouden dat de schotel goed uitgericht is.

Als ik in het verlengde van de schotel kijk dan kijk je voor iets meer dan de helft tegen sparren aan, links ervan is het vrij.

Ik zal de afstand van de schotel tot de bomen nameten, ik schat in dat de afstand ongeveer 1,5 keer de lengte is.

Wel vreemd dat het signaal dan bij tijden wel voldoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...