Catalán Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: Gerdy Bewijs dat het geen goede manier is. Denk dat het nu wel bewezen is grtz DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
Ron Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Sjaak, als jij door meting een meetbaar verschil tussen de beide methodes kunt aantonen, passen wij de database aan:-) Ik denk dat de beste methode conisch knijpen (met waterdichte knijpconnectoren) is, maar voor de huis tuin en keuken hobbyist vind ik Gerdy's uitleg de duidelijkste en met het minste risico voor een beginner om wat fout te doen. Een aantoonbaar (meetbaar) verschil zal er in ieder geval niet zijn. Uiteraard moet de connector voor buitengebruik wel beschermd worden met een laagje vulcaniserende tape of een goede kwaliteit krimpkous. Ron
hugogertie Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Schroefverbindingen zijn een prima oplossing voor thuis. Krimp is goed voor proffesioneel gebruik. Ik gebruik ze alle twee, maar thuis heb ik gewoon schroefverbindingen met vulca tape. Je kunt ook nog een laag plastic spray er over heen spuiten dan is het 100% waterdicht. Voordeel voor de hobbyisten onder ons is dat schroefverbindingen ook opnieuw te gebruiken zijn. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Moderator ceesv Geplaatst: 1 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 1 oktober 2008 @sjaak(k), heb je de onderste regel gelezen van die PDF? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Ron Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Wie ben jij om te beweren dat "de methode van hirschmann" de enige juiste is? Als een fabrikant zegt dat ze dat adviseren, wil dat nog niet zeggen dat het heilig is. Ik zeg dus; toon aan dat de "methode van Gerdy" niet goed of slechter is dan de "methode van hirschmann" en we passen het aan. Voorlopig vind ik jouw argumenten niet opwegen tegen die van gerdy, dus waarom zouden we het aanpassen? Toon het eerst maar eens wetenschappelijk aan. Argumenten zijn er om weerlegd te worden, wetenschappelijke feiten kan je niet weerleggen:-)) Op deze manier blijft het een zinloze off-topic wellus/nietus discussie, waar op een of andere manier altijd Sjaak in betrokken blijkt te zijn. Ron
Henksat Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 De schroefconnectoren kúnnen wel een goede verbinding maken, dat wil ik niet tegenspreken, maar er kan vocht in, aardedraadjes gaan oxyderen, en bij teveel kracht op de kabel trek je de kabel uit de plug. Dit zal menigeen al eens gebeurd zijn. Conische knijppluggen met afdichting hebben al deze nadelen dus niet en verdienen daarom mijn voorkeur. Voor de thuishobbyist is dit natuurlijk geen oplossing, alléén de goede tang voor connectors vast te knijpen kost al gauw meer dan € 50.00, en dan de connectors zelf, deze zijn niet overal verkrijgbaar. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Henksat Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik vul nog even aan: Ik heb al bij diverse mensen gezien dat sinds de aansluiting van een DM800 de connectors vervangen of opnieuw gezet moesten worden. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
leo1949 Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Er zal een theoretisch verschil zijn tussen beide manieren, maar volgens mij is dit niet of nauwelijks meetbaar want je praat over 2 cm. op gemiddeld 10 mtr coax. Theoretisch gezien heb je met de Gerdy methode dat de druk op de coax niet rondom gelijk is wat misaanpassing geeft i.v.m. de impedantie, dit gebeurt ook als je gaat staan op een coaxkabel Dus zijn beide manieren goed maar mijn voorkeur gaat uit naar die van Sjaak. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Ron Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Dan heb je: 1. Goedkope (iets te dunne) kabel 2. De f-connector slecht aangestript 3. De boel gewoon slecht gemonteerd. Een schroefconnector kan net zo'n goed verbinding maken als een knijp connector, mits uiteraard netjes gemonteerd en de goede connector op de juiste kabel. Wat ik al schreef, buiten natuurlijk wel even waterdicht maken. Ron
Neptunus Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik mis WPW nog in deze discussie, ik zou zeggen WPW, kom er maar in! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gerdy Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Terwijl er ook een volgens mij nog juistere methode is, zoals die door(coax)kabel en connector fabrikant Hirschmann beschreven wordt. Blij van dat te lezen. Niemand zegt dat de Hirschmann methode de enige juiste is; het is misschien de meest voor de hand liggende. Niemand kan bewijzen dat mijn methode slechter is; de ervaring leert echter dat ze gemakkelijker uit te voeren is, en netter, en practisch geen risico dat er één draadje achterblijft die kortsluiting kan veroorzaken, en minder manteldraadjes correct moeten afknippen om niet uit de connector te steken; en dat de veroorzaakte verdikking door de "vlecht" bijdraagt tot een beter "opspannen" van de connector. Gerdy
Gast sattaz Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: Henksat Ik vul nog even aan: Ik heb al bij diverse mensen gezien dat sinds de aansluiting van een DM800 de connectors vervangen of opnieuw gezet moesten worden. @Henksat, Bedoel je de tijdsduur sinds de aansluiting van een DM800HD? Ik kan me niet voorstellen dat het merk/model satellietontvanger van invloed is bij het vervangen of opnieuw zetten van connectors. Met vriendelijke groeten sattaz
Neptunus Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik bevestig de schroefpluggen al jaren met gebruik van een aardappelschilmesje en dan even je boerenverstand gebruiken. Niks afplakken, heb nog nooit een storing gehad. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Het bericht van Steve Lampen over die return loss heeft meer betrekking op de invloed hiervan op een normaal SDI HDTV signaal. De return loss (=Rückflußdämpfung op z´n Duits) heeft vooral te maken met base-band signalen. En is afhankelijk van de frequentie waarvoor de coax ge-optimeerd is. Een MPEG-4 signaal dat bijvoorbeeld HF 8psk gemoduleerd is, voor verder transport heeft een enorme robuustheid en laat zich niet zo snel door return loss fouten uit het lood slaan. In de analoge video wereld werden heel veel 50 ohm BNC´s connectors op 75 ohm kabel gezet omdat die veel beter kontakt maakten met de tegen connector van 75 ohm. De return loss fout was nagenoeg onmeetbaar bij die frequenties.
WPW Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Origineel bericht van: Neptunus Ik mis WPW nog in deze discussie, ik zou zeggen WPW, kom er maar in! Ik soldeer gewoon alles dit is een sjaakkcrisis aan het worde, wellicht dat bosje sjaakk kan nationaliseren gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten