Ga naar inhoud


Philips DSX7072 en Multytenne


Gast Gatchaman

Aanbevolen berichten

Allereerst: hallo lezers, mooi forum hier! Ik ben hier nieuw en sat n00b dus 'go easy on me'.

 

Nu mijn vraag. Ik ben in het bezit van een mooie Multytenne twin die staat uitgericht op de Astra 1. Althans dat is de bedoeling.

 

Ik heb een Philips DSX7072 kunnen overnemen van een familielid. Ik begrijp van de leverancier dat ik hier maar twee satellieten mee kan ontvangen, Astra 1 en Hotbird. Uiteraard is er maar een kabel van de Multytenne aangesloten. Verder heb ik een smartcard van TV Vlaanderen inzitten (ik woon in Eksel).

 

Voorlopig ben ik alleen geïnteresseerd in de Astra 1, ondanks de overkill van de Multytenne. De rest komt later met een ontvanger upgrade.

 

Nu het probleem, wat ik ook doe met de schotel (uitgericht met compas, gradenboog, dishpointer, astra site etc), zie ik geen enkel signaal in het signaal menu. Ook niet als ik de default Astra 1G verander in de Astra op freq. 17288 met alle bijbehorende instellingen.

 

Er begint mij het vermoeden te bekruipen dat deze combinatie helemaal niet gaat werken.

Klopt dat vermoeden?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Gatchaman

Beste Johan45,

 

De LNB spanning was precies waar ik overheen keek! Het zit soms in een klein hoekje. BEDANKT voor de tip, het werkt nu prima. Nu alleen nog wachten op de activatie.

Ga dit super forum eens verder doorpluizen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...